Gå til innhold

Kreve ny mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med min mobil fulgte det med et dataprogram som brukes til overføring av data. Nå har et familiemedlem kjøpt seg en nyere telefon med et dertilhørende nyere dataprogram. Dette programmet kan ikke jeg bruke med min telefon og det andre familiemedlemmet kan ikke bruke mitt program med sin telefon. Begge programmene kan heller ikke være installert samtidig. Da vi bare har en PC i huset byr dette på problemer..

Burde ikke jeg da kunne kreve en ny mobil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, satt det litt på spissen der da.. Men fatter du hva jeg mener? Er jo jævlig kjipt for meg å ikke kunne overføre bilder ol. fra min mobil til PC uten å måtte avinstallere mitt familemedlems program og installere mitt eget..

Skrevet

Egne brukere har vi..

Programmene som fulgte med våre respektive telefoner er samme program, bare forskjellige versjoner. Problemet er at hver mobil BARE kan brukes med SIN versjon av programmet og begge programmene kan ikke være installert samtidig.

Skrevet

Greit å nevne hvilken modell og merke du og det andre familiemedlemmet har så muligens det blir lettere å hjelp?

Har du sett på muligheten for FW oppdatering til mobilen din, kanskje det kan hjelpe på problemet ditt med programvare som ikke fungerer.

Uansett som sagt, forklar bedre og nøyaktigere, dette blir bare spekulasjoner og kan nok garantere at du ikke kommer noen vei med å kreve ny mobil.

Skrevet

Kan jo ha med tilkoblingsvalget deres, så visst en av dere f.eks. velger å bruke usb-kabel og den andre bluetooth (forusatt at minst en av mobilene som skaper problemet ditt har dette) for å koble til samme pc, så kan det løse problemet. Regner med det kan ha med at det er konflikt mellom bruken av COM-porter i systemet, og at når du installerer det nye programmet så "overtar" det kontrollen over COM-portene det forrige programmet brukte..

Eller er det slik at det gamle programmet til din mobil slutter å fungere helt når du installerer det nye? Da er det en software-konflikt jeg tror det vil bli vanskelig å løse.. men holder fortsatt en knapp på at det er en konflikt i tilkoblingen, og at det skal være mulig å løse dette! Har opplevd samme problemet selv med min egen og samboers mobil, selv om de var av forskjellig fabrikant. Hennes programvare prøvde å overstyre tilkoblingen min telefons programvare brukte, og løsningen ble bluetooth-synkronisering for min del og usb-kabel for hun!

Skrevet
Greit å nevne hvilken modell og merke du og det andre familiemedlemmet har så muligens det blir lettere å hjelp?

Har du sett på muligheten for FW oppdatering til mobilen din, kanskje det kan hjelpe på problemet ditt med programvare som ikke fungerer.

Uansett som sagt, forklar bedre og nøyaktigere, dette blir bare spekulasjoner og kan nok garantere at du ikke kommer noen vei med å kreve ny mobil.

5488417[/snapback]

Jeg har Nokia 7610 og den andre telefonen er en Nokia 6680. Programmet det dreier seg om er Nokia PC Suite. Versjon 6.41.6 fulgte med 6680, mens en litt eldre versjon fulgte med min telefon.

Mobilene kan bare bruke den versjonen som fulgte med dem.

Når den eldste versjonen er installert fungerer installasjonen av nyere versjon som en oppdatering. Det går altså ikke an å ha begge versjonene installert på PC-en separat. Hvis en har den nyeste versjonen installert går det ikke an å installere den gamle.

Skrevet
Kan jo ha med tilkoblingsvalget deres, så visst en av dere f.eks. velger å bruke usb-kabel og den andre bluetooth (forusatt at minst en av mobilene som skaper problemet ditt har dette) for å koble til samme pc, så kan det løse problemet. Regner med det kan ha med at det er konflikt mellom bruken av COM-porter i systemet, og at når du installerer det nye programmet så "overtar" det kontrollen over COM-portene det forrige programmet brukte..

Eller er det slik at det gamle programmet til din mobil slutter å fungere helt når du installerer det nye? Da er det en software-konflikt jeg tror det vil bli vanskelig å løse.. men holder fortsatt en knapp på at det er en konflikt i tilkoblingen, og at det skal være mulig å løse dette! Har opplevd samme problemet selv med min egen og samboers mobil, selv om de var av forskjellig fabrikant. Hennes programvare prøvde å overstyre tilkoblingen min telefons programvare brukte, og løsningen ble bluetooth-synkronisering for min del og usb-kabel for hun!

5489385[/snapback]

Vi har ikke blåtann integrert i PC-en :/

Se mitt forrige innlegg for svar angående programmene.

Skrevet
Når jeg velger både support for Nokia 7610 og 6680 så får jeg valg om å laste ned Nokia PC Suite 6.7 (klikk her) og den skal fungere til begge mobilene. Prøv den versjonen, og ikke bruk de som fulgte med telefonene!

5490310[/snapback]

Idiotisk av Nokia dette her.. Funker ikke med min mobil, selvom jeg har de rette USB-driverne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...