Gå til innhold

Hvilken utgave av GameBoy kjøper man?


dot_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DS er ikke en gameboy, det er en DS. Neste gameboy er ikke annonsert enda.

 

PSP har best teknologi og flest muligheter, men har i mine øyne et ganske kjipt spillutvalg. Et spill blir ikke bedre om det er full 3D og høy oppløsning.

 

Av gameboy ville jeg valgt micro, den har en del mindre skjerm enn SP, men den er mer lyssterk og stor nok for meg ihvertfall (Det kommer/har kommet en SP som har like lyssterk skjerm). Den er utrolig praktisk å ha med seg rundt, siden den er på størrelse med en liten mobiltelefon.

 

EDIT: På Micro trenger du heller ikke overgang for å bruke vanlig headset.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

DS er ikke en gameboy, men det har strengt tatt bare noe med navnet de valgte å gi den. Vil anbefale å kjøpe DS, da det vil komme svært få nye spill til GBA. Da vil du kunne spille både GBA spill og de nye og (etter min mening)

veldig spennende spillene som kommer til DS.

Fordelene med SP og Micro er prisen, og at de er en god del mindre. Ser egentlig ikke helt poenget med Micro, da Gameboy Advance SP passer veldig fint i hånda, og passer perfekt i lomma. Det er egentlig ikke behov for å ha den mindre enn det DSen er.

Lenke til kommentar
åh, trodde DS var en gameboy jeg.. den spiller jo av de samme spilla, pluss DS spilla så.. menmen. vil man unngå forbedret teknologi og ekstra muligheter så er vel micro'n søt den.

5481444[/snapback]

Ja, og hvis man vil unngå gode spill, og heller ha en halvgod spillemaskin, en halvgod musikkspiller og en halvgod filmavspiller i en dyr pakke så er vel PSP'en søt, den...

 

Både GBA og DS sine spillbibliotek knuser det heller labre utvalget til PSP.

Lenke til kommentar
åh, trodde DS var en gameboy jeg.. den spiller jo av de samme spilla, pluss DS spilla så.. menmen. vil man unngå forbedret teknologi og ekstra muligheter så er vel micro'n søt den.

5481444[/snapback]

Ja, og hvis man vil unngå gode spill, og heller ha en halvgod spillemaskin, en halvgod musikkspiller og en halvgod filmavspiller i en dyr pakke så er vel PSP'en søt, den...

 

Både GBA og DS sine spillbibliotek knuser det heller labre utvalget til PSP.

5483250[/snapback]

 

så du mener altså at micro er en bedre spillemaskin, bedre musikkspiller og bedre filmavspiller enn psp?

Lenke til kommentar
åh, trodde DS var en gameboy jeg.. den spiller jo av de samme spilla, pluss DS spilla så.. menmen. vil man unngå forbedret teknologi og ekstra muligheter så er vel micro'n søt den.

5481444[/snapback]

Ja, og hvis man vil unngå gode spill, og heller ha en halvgod spillemaskin, en halvgod musikkspiller og en halvgod filmavspiller i en dyr pakke så er vel PSP'en søt, den...

 

Både GBA og DS sine spillbibliotek knuser det heller labre utvalget til PSP.

5483250[/snapback]

 

så du mener altså at micro er en bedre spillemaskin, bedre musikkspiller og bedre filmavspiller enn psp?

5485509[/snapback]

Du misforstår meg. Poenget var ikke at Micro var et godt kjøp, men snarere at PSP ikke er noe å satse på, hvertfall ikke før det kommer noen gode spill og prisen senkes. Micro vil jeg i bunn og grunn ikke anbefale noen å kjøpe, men jeg vil heller ikke anbefalen noen å kjøpe PSP! DS spiller GBA-spill, så det er lite vits i å kjøpe en Micro, hvis man ikke er kompletist eller elsker designet. GBA-SP er grei for de som har en samling GB og GBC-spill liggende som de ønsker å spille, sammen med de nyere GBA-spillene. DS, derimot, anbefaler jeg varmt. Den har en av de beste førsteårs-lineupene noen sinne, samt drøssevis av meget lovende spill i horisonten (Mario & Luigi 2, New Super mario Bros, Metroid Prime Hunters, Animal Crossing WW, Resident Evil og Final Fantasy III, for å nevne noen, kommer i løpet av relativt kort tid). At den i tillegg spiller hele det fantastiske biblioteket til GBA er en kjempebonus for de som aldri eide en Gameboy. Dessuten koster DS bare halvparten av PSP.

 

Når jeg kjøper en spillemaskin, kjøper jeg den pga. spillene, og på det området er det ingen tvil om at DS har et kjempeovertak på PSP.

 

Jeg vil heller ha en spillemaskin med et fantastisk utvalg av kvalitetsspill enn en, for å sitere meg selv, "halvgod spillemaskin, en halvgod musikkspiller og en halvgod filmavspiller i en dyr pakke"

Endret av Bagge
Lenke til kommentar

1. De nye SPene har like godt lys som micro da det er bakgrunnslys i de nye også. (I de gamle var de i forgrunnen.)

 

2. DS er ikke gameboy og kommer ikke tilå være det heller.

 

3. Tror ikke spill produksjonen til GBA stopper med det første

 

4. Du kan bruke GBA og DS som filmavspiller, musikkavspiller, du ka nlage homebrews og du kan lese bøker på de eller annet tekstmateriale som du vil ha på en slik. (Trenger bare rett utstyr, lik-sang.com er en fin side å begynne å lete.)

 

5. Om du vil ha micro eller sp kommer ann på størrelsen. Prisen på micro varierer sterkt innad i Elkjøp, fra 795 på nettet, 1099 på Elkjøp storo og 899 på Elkjøp cal Berner for å ta eksempler. Vanlig utsalgspris er 999. Om du heller vil ha sp vil jeg anbefale en DS isteden. OBS: Trådløs interface til SP passer IKKE til micro OBS.

 

DS og SP er store, mens micro er liten. Jeg synes smak og behag burde avgjøre det, hva du synes er best. Og en ting til, Micro kan visst nok ikke spille av gamle GB og GBC spill (det ka nheller ikke DS, noe som er et minus.)

 

Stor fordel med DS er innebygd wifi, har ikke testet det enda.

Lenke til kommentar
DS heter NintendoDS ikke gameboy DS. Micro er det samme som advance.

5513920[/snapback]

 

jada jada, fått det med meg nå. :)

 

men for å være helt ærlig så ser jeg ikke forskjellen... er jo faktisk ganske så latterlig.

5514275[/snapback]

 

På advance og micro? Utseende. Kom vel ca samtidig med psp så det var kansje for å stjele litt kunder. Desuten "sier" mickro at du ikke trenger en alt mulig maskin som veier et tonn i bagen når du kan ha en ren spille maskin i lommen. Har den ikke og kommer ikke til å kjøpe den siden jeg har DS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...