Gå til innhold

Sperret mappe ved flytting av harddisk

resh87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet harddisken fra den gamle pcen til den nye pcen min. Jeg hadde visst et passord på brukeren min. Og nå som den er i den nye maskinen kommer jeg ikke inn på documents and settings. Noen som vet råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har ntfs kan du tvinge alle rettigheter til din nåværende bruker.

Nå sitter jeg på home og jeg husker ikke helt rekkefølgen, men je gkan prøve.

Gå inn på egenskaper for den sperra mappa og se om du finner "sikkerhet" der.

Vidre der kan du gå på avansert osv og sette alle rettigheter til din bruker.

Om du ikke ser noe "sikkerhet" arkfane så gå på mappealternativer vis og ta vekk avkrysningen for "vis enkel fildeling" eller noe slikt.

Skrevet

nei, desverre... det funket ikke dette heller. kunne det vært en mulighet å starte i sikkermodus og flytte over filene jeg trenger til en annen mappe. Hakke peiling på sikkermodus..

Skrevet

Hvis du har professional kan det hende det fungerer hvis du logger inn som admin, men problemet med windows er at ting blir gjort for sikre slik at du *aldri* får tilgang til ting igjen...For 4 år siden (tror jeg det var) hadde en kamerat av meg det samme problemet, etter reinstall av XP Home fikk han ikke tilgang til Mp3'ene sine... Det vi gjorde da var å koble opp disken sammen med linuxen min og kopiere inn mp3'ene, formatere ntfs partisjonen til fat32, kopiere mp3 tilbake og konverterte disken til ntfs... Tungvindt? Ja. Men det fungerte...Siden har ikke han hatt mp3 i my documents

Skrevet

Sikkermodus vil ikke hjelpe. Det er nok rettighetene på mappen som er problemet. Du må være lokal administrator hvis du skal ta eierskap av en mappe. Fant en side med skjermbilder som du kan ta titt på, den ligger her.

Skrevet

Hvis du vet sid'n til gamle brukeren.. så kan du opprette ny bruker med samme sid, brukernavn, og passord.. Du vil da få tilgang tilfilene dine igjen.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)
har prøvd det på skjermbildene.. jeg fikk til det på øverste mappe.. men det funka ikke på undermappene..

5557299[/snapback]

Hvis du tar eierskap over mappene kan du endre rettighetene slik du vil.

Velg egenskapenskap for den øverste mappen (disken), finn sikkerhet, velg avansert, velg Eier og velg en passende eier av mappen (disken), husk å kryss av for Erstatt eier av underbeholdere og -objekter)

Edit: La til/fjernet skrivefeil

Endret av Skroting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...