Gå til innhold

Emesis - Last ned nå!


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jeg antakelig til å gjøre etter at et par tester med Pinnacle Studio 9 gikk rett til granskauen i dag (programmet klikker HELE tida). Dette betyr at jeg må laste over 6 timer med råmateriale over på pc-en igjen for automatisk sceneoppdaging i Premiere. Kjedelig, men sant :(

Lenke til kommentar
Det kommer jeg antakelig til å gjøre etter at et par tester med Pinnacle Studio 9 gikk rett til granskauen i dag (programmet klikker HELE tida). Dette betyr at jeg må laste over 6 timer med råmateriale over på pc-en igjen for automatisk sceneoppdaging i Premiere. Kjedelig, men sant :(

6121909[/snapback]

 

Jeg har laget noen kortfilmer og kan sterkt anbefalle Premiere Pro ovenfor Pinnacle. I 10'ende klasse sverget jeg en ed på at jeg aldri skulle bruke det programmet igjen, etter at det klikket bokstavelig talt hvert femte minutt. Jeg bruker Premiere nå. Lykke til med redigeringa og vi er spent på å se resultatet. :w00t:

Lenke til kommentar

Håper du har god maskin, jobbet med videoredigering til en film før 16mai....maskin specs: athlon3200+ standard frekvens, 2gb ram og 200gb ledig plass på hardisken til redigering....jeg tror først og fremst det var cpu kraft som manglet, men det hadde ikke gjort noe å ha hatt 2gb med ram til!

Gikk tregt til tider.

 

å ja, bruk premiere framfor pinnacle, ller noe annet redigerings prog. bare du setter deg inn i det, så tror jeg du skal lete lenge etter noe bedre.

Brukte selv PinnacleStudio 8, til redigering av filmen som vi laget før 16mai, men det var pga mangel på ønskede program

 

 

Tror du må finne en god måte å komprimere filmen på, men først må den lages ferdig :)

Hvist bare mange nokk laster, så tror jeg ikke det gjør noe om filmen er en del større enn 700mb, tenker nå på torrent...bare folk ,når de er ferdige, har vett til å seede lenge

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Maskinvaren min er:

 

AMD Athlon XP 1700+

1,46 GHz

768 MB RAM

466,24 GB HDs

 

Med unntak av harddiskplass er det ikke noe særlig bra. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe nye komponenter og sette sammen ny pc til sommeren, men det koster en del penger...

 

Filmen må bli på rundt 700mb, det kan vel ikke være så vanskelig? :p

 

Syns det er litt merkelig at speccsa du kom med gikk treigt... Men jeg er n nå ingen ekspert på det feltet.

Lenke til kommentar

Eg har Premiere Pro 1.5 på ei maskin med P4M 1.8GHz og 478MB RAM (ekstern harddisk for lagring). No har eg ikkje redigert nokre veldig store prosjekt på den (største var ein snowboardfilm på ca. 25min, hadde nesten 50GB råklipp trur eg), men det går stort sett greitt. Må vere litt tålmodig med rendring, og ikkje vente for god ytelse på sanntidsvisning av effektar, men ingen store problem. Kanskje eg er ei tålmodig sjel...

 

Når det gjeld komprimeringa skal det vel ikkje vere noko problem å få den ned i rundt 700MB. XviD skal vere veldig bra. Du kan eksportere direkte frå PPro (om du ender opp med å bruke det), eller bruke eit anna program som Gordian Knot, AutoGK eller VirtualDub.

 

Lukke til vidare i prosjektet.

Lenke til kommentar

Takk for nyttige tips, de kommer jeg garantert til å få bruk for seinere.

 

Jeg prøver å installere Adobe Premiere Pro 2.0 og får denne feilbeskjeden:

 

error010be.jpg

 

Det virker som prossesoren min ikke støtter SSE2.

 

Fra http://www.adobe.com/support/techdocs/332320.html:

 

Error "...the processor does not support the SSE2 instruction set" when you install (Premiere Pro 2.0)

 

Issue

 

When you try to install Adobe Premiere Pro 2.0, it returns the error message, "Adobe Premiere Pro 2.0 cannot run on this computer because the processor does not support the SSE2 instruction set."

 

Solution: Check the system requirements.

 

Make sure you install Adobe Premiere Pro 2.0 on a computer that meets the minimum system requirements. For a list of system requirements, see the Adobe website at www.adobe.com/products/premiere/systemreqs.html .

 

Background information

 

The SSE2 (Streaming SIMD Extensions 2) instruction set is included with Intel Pentium 4 and later processors, and with AMD Athlon 64 and Opteron and later processors.

 

Systemkrav er følgende:

    *  Intel® Pentium® 4 1.4GHz processor for DV (Pentium 4 3.4GHz processor for HDV; dual Intel Xeon™ 2.8GHz processors for HD; SSE2-enabled processor required for AMD systems)

    * Microsoft® Windows® XP Professional or Home Edition with Service Pack 2

    * 512MB of RAM for DV; 2GB of RAM for HDV and HD

    * 4GB of available hard-disk space for installation

    * Dedicated 7,200RPM hard drive for DV and HDV editing; striped disk array storage (RAID 0) for HD

    * Microsoft DirectX-compatible sound card (multichannel ASIO-compatible sound card for surround sound)

    * DVD-ROM drive for installation

    * DVD+-R burner for DVD creation

    * 1,280x1,024 video display with 32-bit color adapter

    * OHCI-compatible IEEE 1394 video interface card for DV and HDV (AJA Xena HS for HD)

    * QuickTime 6.5 software

    * Internet or phone connection required for product activation

    * Adobe-recommended graphics card for GPU-accelerated playback (see the full compatible hardware listing)

 

Mine maskinvare:

 

AMD Athlon XP 1700+

1,46 GHz

768 MB RAM

Sapphire Radeon 9600 Atlantis

466,24 GB HDs

 

Denne prossesoren støtter tydeligvis ikke SSE2?

Lenke til kommentar

Det er sikkert noen du kjenner som du kan få redigere hos?

Jeg var oss en venn og gjorde all redigeringa, specsa på min maskin ligner din maskin, bare 1,5gb ram.

Men jeg tror det gikk såppas seint, for det var mye i sving når vi redigerte.

 

Det som er problemet når du skal ha filmen ned i 700mb, er kvaliteten, er ikke sikker på hvordan man får komprimert en slik stor film ned i så liten plass å enda ha god kvalitet. selvfølgelig lar det seg gjøre, mange eksempler på det, og sikkert mange som kan hjelpe og gi deg tips på det, men det kan desverre ikke jeg.

 

Ja, du får redigert og laget filmen ferdig på din maskin, men det blir å ta en evighet! Du får sikkert lånt/sponset en maskin til bare redigeringa hos noen :)

 

 

Har en AMD athlon xp2500+ @2,0ghz, der funker premiere, men det var ikke på min maskin redigeringa fant sted.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk lekt med tanken å kjøpe meg ny pc til sommeren. Rettere sagt nye pc-komponenter, ettersom jeg ikke skal kjøpe en hel maskin eller bytte ut alle delene fra den gamle. Denne pc-en er først og fremst rettet mot spilling, men jeg regner med at den vil takle filmredigering også, når den forrige gjorde det til den forrige filmen som ble klippet delvis på pc-en min.

 

Disse komponentene hadde jeg eventuelt tenkt å kjøpe meg:

Sammenlagt pris blir vel 7000-8000,-

 

--------------------------------------------

 

I tiden fremover har jeg tenkt til å legge inn notater og liknende fra arbeidsboka jeg har hatt siden midten av 2004 da jeg begynte å skrive ned ideer osv til filmprosjektet. Kunne det være interessant?

 

Legger ved et bilde som viser de sju dv-kassettene jeg har måtte bruke for å skyte inn råmaterialet til filmen:

 

Lenke til kommentar

Den maskinen der ser faktsik veldig bra ut :)

 

JA!, hvorfor har jeg eller noen andre her foreslått det, legg ved notater og liknende! det hadde vært veldig interessant!

Å hvist du har tenkt å selge dvd med cover, hadde det vært stili å hatt en slik liten bok inni covret.

 

Men for all del, legg opp notater og greier fra arbeidsboka ;)

 

EDIT:

kansje denne cpu'en

 

og denne strømforsyningen, som var testvinner på hw.no

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Manuset er på 58 sider. Ifølge den streite manusforfatterteorien skulle dette tilsi 58 minutter, men erfaringsmessig blir filmene mine alltid lenger enn hva manuset påstår. Jeg håper på å nå rundt 75 minutter, for da blir filmen klassifisert som en langfilm og ikke en kortfilm. Dette betyr ikke at jeg skal prøve å dra ut hver bidige scene under klippinga, jeg får heller ta det som det kommer.

 

Når det gjelder å kjøpe seg ny PC så er jeg usikker. Det er veldig dyrt og jeg klarer faktisk å spille Oblivion på den allikevel :p Jeg må bare finne meg et redigeringsprogram som fungerer fint på speccsa mine. Skal kikke litt i incanus' guide seinere.

 

Som lovt skal jeg begynne å legge ut litt tekst fra prosjektboka som jeg hadde med meg fra sommeren 2004. Først skal jeg legge ut litt bakgrunnshistorie.

 

Omslaget til den første CrossSnow-filmen

(Jeg har IKKE lagd dette)

crosssnowfc032ai.jpg

Mellom årene 2002 og 2004 lagde hovedsaklig en kamerat og jeg tre kortfilmer som omhandlet det særdeles fargerike, kriminelle miljøet i Lillestrøm: CrossSnow (2002), CrossSnow Resniffed (2003) og CrossSnow Sniffolutions (2004). I disse filmene hadde en annen kamerat og jeg hovedrollene som henholdsvis Bogdan og Tetan, to kriminelle russere. Tetan var en kreasjon som stammet fra etterdønningene av den aller første filmen jeg var med på å lage, Bastarda! (2001) (i den filmen het rollefiguren VTT).

 

Omslaget til den andre CrossSnow-filmen, Resniffed

crosssnowresniffeddvdfc027za.jpg

For å gjøre en lang og komplisert historie kort, så skrev jeg et nytt manus basert på handlingene i Bastarda!, hvor alle rollefigurene ble kraftig utbedret og handlingen dertil. Tetan kom fram fra askene av VTT, og denne karakteren syns jeg var såpass interessant i tillegg til at det var gjennomførbart å gå videre med ham til virkeliggjørelse på film, så jeg valgte å ha ham i bakhodet.

 

Omslaget til den tredje CrossSnow-filmen, Sniffolutions

sniffolutionsfc04v02copy7jz.jpg

Da jeg på videregående havna i mediefag som valgfag, valgte noen kamerater og jeg å lage en kortfilm som oppgave. Resultatet ble CrossSnow, hvor Tetan og hans venn Bogdan figurerte i hovedrollene. Ting ballet på seg og vips, så hadde vi en trilogi (eller en 2 timer lang spillefilm, som jeg klippet sammen i vår, The CrossSnow Compilation).

 

Etter videregående lekte jeg med ideen å ekspandere denne rollefiguren ytterligere, som f.eks. å gi ham en bakgrunnshistorie og plassere ham i en mer realistisk handling enn hva CrossSnow-filmene tilbød. Det var denne idémyldringen og planleggingen som resulterte i manuset til Emesis, som for tiden er ferdig innspilt!

 

Det følgende er hentet fra en av de første sidene i boka, med dato og tittel på rableriet (jeg pleier å ha tittel og dato på ting jeg skriver i den boka). Det kommer også til å hende at jeg skrive en liten kommentar så man kan forstå litt mer hva som faktisk står:

 

140704

Karaktergalleriet vi starter med

  • Vjatsjeslav "Tetan" Tetsjnjagenjov
  • Bogdan Nicolae Nicolescu Jaminskij
  • Nikita Fedorovna Beria
  • Boris Vladimirovitsj Tsjevarnek
  • Mikhail Mikhailovitsj Malenkov
  • Josef Itsjkitdse
  • Ungareren
  • Oleg Ilitsj Romanov
  • Dimitri Evykalevitsj Smirnov
  • Svetlana Evykalovna Smirnov
  • Shadok Sjepekovitsj Sjepekov
  • Olga Mikhailovna Malenkov
  • Ronny Olsen
  • Kimberly Olsen
  • Ravi Senselleh
  • Constantin Emanuel Dobar
  • Ebenezer Optun
  • Frank Optun
  • Ester Optun
  • Rhino Rottingen
  • Sergei Aleksandrovitsj
  • Minotaur?
  • Ivan Sergeievitsj

Kommentar:

Det er det jeg gidder å føre ned i dag, ble visst mye arbeid før jeg kom så langt som til å føre ned data fra selve boka. Som vi ser var det opprinnelig veldig mange rollefigurer med. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å lage film av dette selv, men skrive et manus som jeg skulle sende til diverse filmselskaper osv. Men etter hvert ble savnet etter å lage film for stort, og jeg begynte å begrense og kutte ned på historien, som vi vil få servert de følgende ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...