Gå til innhold

Spill for gammelt til XP, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg et lite, men svært leit problem her :(

Jeg ville spille Might and magic 7 i dag, prøve det igjen etter mange år. Da ser jeg at dette spillet ikke dunker i XP, greit nok, jeg leser på en side hva jeg skal gjøre, men forstår det ikke helt :cry::blush:

"create a new shortcut on your desktop by right clicking on desktop, highlighting the 'new' sub-menu, then choosing 'create new shortcut' and point the shortcut at the MM7 executable in the MM7 folder. Worked for XP Professional, should work for you"

Dette er det jeg ikke forstår. Jeg har laget en snarvei, og den skulle ha en folder eller fil den skulle vere snarvei til, jeg gikk bare inn på might and magic 7 mappen, og trykkte "lag snarvei av dette", og da fikk jeg snarvei av hele mappen. Men spille funker alikavel ikke? :(

Noen av dere her (jeg VET noen kan dette!) som kan hjelpe meg? I å tyde det oppom på engelsk å kanskje gi meg et annet tips? :tease:

Der sto jeg skulle ha på software grafikk instilling, det har jeg gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyreklikk på snarveien --> Properties --> Compatibility

Der skal du kunne velge om du vil kjøre spillet i win 96, win 98, win 2000 og win ME. Da velger du "den som passer".

Skrevet (endret)

Hvem av dem passer da? Og den snarveien jeg lager, den blir lagt på skrivebordet, skal den vere der elelr inne i might and magiv folderen? Skal jeg slette den snarveien som er i folderen fra før?

Er .exe filen den filen som har bilde av "spillet" (en griff i dette tilfellet) ?

Endret av genetex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...