Gå til innhold

fotoboks i oslofjord tunnel.....


no_viking_no

Anbefalte innlegg

noen spørsmål vedrørende fotoboks i oslofjord tunnel (ingen dume kommentarer, pleas).

 

- hvor ofte er fotoboksen tømt.....

- hvor lang tid tar det å få beskjed om bilde er tatt.....

- er det muligheten ved høy hastighet at bilde blir uklart.....

 

..... og ellers så vil jeg gjerne vite alt om denne fotoboksen, artikler o.l +++ kan vare til hjelp.....

 

bilen hadde litt problemer med "cruise control" og muligheten for at fotoboksen blinket er stor. er det sånt at hvis bilde blir uklart, så eier av bilen kan risikere å betale ?!?!

 

mvh

no_viking_no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen spørsmål vedrørende fotoboks i oslofjord tunnel (ingen dume kommentarer, pleas).

 

- hvor ofte er fotoboksen tømt.....

- hvor lang tid tar det å få beskjed om bilde er tatt.....

- er det muligheten ved høy hastighet at bilde blir uklart.....

 

..... og ellers så vil jeg gjerne vite alt om denne fotoboksen, artikler o.l +++ kan vare til hjelp.....

 

bilen hadde litt problemer med "cruise control" og muligheten for at fotoboksen blinket er stor. er det sånt at hvis bilde blir uklart, så eier av bilen kan risikere å betale ?!?!

 

mvh

no_viking_no

5456956[/snapback]

 

 

Denne er interessant. Må passe meg for at ikke jeg får flere warn nå. Lysten til å komme med spydige kommentarer er ekstremt stor nå.

 

For å være litt seriøs og svare på det jeg kan svare på... Ble det tatt bilde, er bildet klart. Hvis ikke fører har kamuflert seg på noen måte er det han som må betale.Skjønner av spørsmålet at det ikke er eier som kjørte. Uansett får eier ubehageligheter på en eller annnen måte hvis ikke fører gjenkjennes. Andre får utdype dette mere.

Lenke til kommentar
Hei.

Ca hvor høy hastighet hadde du da du passerte boksen?

Blinket det en kraftig blitz når du passerte?

 

Jeg tror fotoboksene som står i oslofjordtunnelen er digitale. Da kan jo denne artikkelen være interessant:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_buskeru...ud/3500075.html

 

Muligheten for at du aldri vil høre noe er altså absolutt tilstede.

5457770[/snapback]

 

En tunnel er jo som oftest bra opplyst da.. så jeg vil tro det ikke er veldig vanskelig å se.

Lenke til kommentar
Hei.

Ca hvor høy hastighet hadde du da du passerte boksen?

Blinket det en kraftig blitz når du passerte?

 

Jeg tror fotoboksene som står i oslofjordtunnelen er digitale. Da kan jo denne artikkelen være interessant:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_buskeru...ud/3500075.html

 

Muligheten for at du aldri vil høre noe er altså absolutt tilstede.

5457770[/snapback]

 

er ikke sikkert på hastighet, tipper at bilen kom i 14x-15x før cruise control har blitt koblet ut med å bremse.....

 

jeg syns/tror at det kom blink, men hvor kraftig var det er det vanskelig å si.....

 

 

mvh

no_viking_no

Lenke til kommentar
Denne er interessant. Må passe meg for at ikke jeg får flere warn nå. Lysten til å komme med spydige kommentarer er ekstremt stor nå.

 

 

 

det er fint....., det er ikke derfor jeg har lagt inn innlegg for å høre bla bla bla bla. det er ikke alle som er fart syndere her, det som skjedde har skjedd og jeg kan ikke gjøre noe med det nå. selvfølgelig er det idiotisk at det skjedde p.g.a. cruise control. nå får jeg vente og se hva kommer i postkassen......

 

 

mvh

no_viking_no

Lenke til kommentar

det er fint....., det er ikke derfor jeg har lagt inn innlegg for å høre bla bla bla bla. det er ikke alle som er fart syndere her, det som skjedde har skjedd og jeg kan ikke gjøre noe med det nå. selvfølgelig er det idiotisk at det skjedde p.g.a. cruise control. nå får jeg vente og se hva kommer i postkassen......

 

 

mvh

no_viking_no

5460434[/snapback]

 

Vel, bare ikke hastigheten var altfor stor går det nok bra til slutt.

Lenke til kommentar
..... og ellers så vil jeg gjerne vite alt om denne fotoboksen, artikler o.l +++ kan vare til hjelp.....

5456956[/snapback]

Hvorfor vil du vite alt om akkurat den boksen?

 

 

Å skylde på CC-en er bare tøv, speedometeret er der for å brukes, samt at CC-en må stilles inn på f.eks. 150km/t, hastigheten er ikke noe den finner på på egenhånd.

 

 

- er det muligheten ved høy hastighet at bilde blir uklart.....
Fotoboksen bør ikke ha noe problem med å ta sylskarpe bilder av biler i 150km/t.

 

 

Emnetittelen er lite beskrivende, "fotoboks i oslofjord tunnel....." sier ingenting om problemet ditt.

Vennligt endre tittelen.

Lenke til kommentar
..... og ellers så vil jeg gjerne vite alt om denne fotoboksen, artikler o.l +++ kan vare til hjelp.....

5456956[/snapback]

Hvorfor vil du vite alt om akkurat den boksen?

 

Å skylde på CC-en er bare tøv, speedometeret er der for å brukes, samt at CC-en må stilles inn på f.eks. 150km/t, hastigheten er ikke noe den finner på på egenhånd.

 

 

- er det muligheten ved høy hastighet at bilde blir uklart.....
Fotoboksen bør ikke ha noe problem med å ta sylskarpe bilder av biler i 150km/t.

 

 

Emnetittelen er lite beskrivende, "fotoboks i oslofjord tunnel....." sier ingenting om problemet ditt.

Vennligt endre tittelen.

5460864[/snapback]

 

tror at den blinket, mens bilen passerte der. skal ikke smadre den hvis det er det du lurte på.....

 

jepp, helt enig med deg..... har ikke sagt noe annet, speedometer er alles viktigste verktøy. CC var stilt fra forrige turen til tyskland, har du rask bil så kommer du i høy hastighet på noen sekunder.....

 

jeg vet ikke om jeg har problem, spurte generell om den fotoboksen. derfor er det den emne.....

 

 

mvh

no_viking_no

Lenke til kommentar

Igjen: jeg er ganske sikker på at fotoboksen er digital, og da tar det bare sekunder fra bildet er tatt til det ligger hos politiet. Hadde det vært en analog boks måtte du uansett ha smadret den samme dag som det skjedde, for de analoge boksene tømmes vanligvis daglig (hvis det er kamera i dem vel og merke). Ditt eneste håp er at bildet ble for dårlig, men du holdt såpass høy hastighet at du skal ikke se bort ifra at politiet vil bruke litt ekstra ressurser for å ta deg.

 

ps: hva slags bil har du som har cruise-control som skal stilles inn på en spesifikk hastighet? På min bil trykker jeg bare inn knappen ved ønsket hastighet, og så holder den seg sånn nogenlunde innenfor den hastigheten. Farten kan riktignok bli noe høyere i bratt nedoverbakke (oslofjordtunnelen er bratt!), men ikke 140-150 km/t.

 

Uansett om du får en straffereaksjon fra politiet skal du være glad for at ikke ferden din endte slik som på dette bildet fra i fjor sommer. En av de som var innblandet her kom ikke ut av oslofjordtunnelen i live. Kjør forsiktig! :)

Lenke til kommentar
Ettersom jeg vet så kan man ikke stille inn cruise control på en viss fart. f.eks 150km/t. Så fort man bremser eller gasser når bilen går på cruise control så blir den koblet fra. Hadde du derimot hatt autopilot så kanskje :D . Så svært tvilsomt at CC stod stillt på 150km/t fra tidligere tysklandstur.

5467316[/snapback]

 

Kanskje han har holdt inne "akselrere knappen"? Hadde slik knapp på Buicken i USA. Der var også en funksjon som het "resume". Da speeda cruisekontrollen opp i den hastigheten den sist var innstillt på.

Lenke til kommentar
Kanskje han har holdt inne "akselrere knappen"? Hadde slik knapp på Buicken i USA. Der var også en funksjon som het "resume". Da speeda cruisekontrollen opp i den hastigheten den sist var innstillt på.

5486169[/snapback]

 

jeg har slike knapper på min, men hvis jeg skrur av motoren så "tømmes minnet"...

 

no_viking_no: du får vente spent. hvis vi ikke hører mer fra deg så regner jeg med at du spikrer paller. :)

Lenke til kommentar

De digitale boksene har vel ikke noe sterk blits uansett, boksene på E6 Øyer-Lillehammer tar bilde uansett pga. snittmåling og du ser knapt at den tar bildet om du kikker godt etter. Antar at de digitale boksene er like overalt?

 

Spørsmålet er jo og om eier evnt vil "angi" deg da, selv om de muligens vil bruke litt tid på å få "tatt" deg når det er snakk om såpass fart uavhengig av hva eier foretar seg.

 

Det er fort gjort å få litt fart ned den tunnellen, kjørt hestehenger nedover der og det går fort om man ikke passer på spesiellt med en tung SUV.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på blitsen, men man ser at man blir tatt bilde av på denne snittmålingen i øyer->lillehammer, uten at det er en sterk blits som på vanlige bokser jeg har sett når folk kjører for fort.

 

Bomringer bruker infarødt lys/blitz, som man ikke ser...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at man ikke vil bruke en kraftig blits på bokser med gjennomsnittsmåling. Kan tenke meg det kaoset det villa ha blitt da alle ville trodd de hadde blitt tatt i boksene :!:

 

Men jeg får ta bort skiltet, finne frem finlandshetta og presse Starleten i uante hastigheter en dag, og sjekke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...