Gå til innhold

Arbeidstittel: Black & Red *update 15.2-06*


Anbefalte innlegg

Heisann.... Er godt i gang med mitt første prosjekt, som er et mindre pent q-tec kabinett... Skal sette inn vindu, lakke litt, sette inn noenrød (rosa) katoder. Hvis det dukker opp noe mer i hodet mitt setter vi på det også(lommeboka bestemmer).

 

post-84923-1137538079_thumb.jpg

 

Har strippet ned kabinettet, og tatt ut alt av innmat.

 

post-84923-1137538260_thumb.jpg

 

post-84923-1137538323_thumb.jpg

 

Vinduet blir seende ut som noe slikt.... Mye jobb med den gitt...

 

post-84923-1137538401_thumb.jpg

 

I morgen skal jeg skjære ut pleksi, som skal limes på med silikon.

I og med at jeg er flittig som en liten maur, og mye mental forberedning, gikk hele greia ganske fort (hvertfall det jeg rakk i kveld). Rakk tilogmed grunning av kabinettet, før det går til lakkering i morgen.

 

post-84923-1137538574_thumb.jpg

 

Jo forresten, takk til fatters som kjørete meg ut til Clasern og spansa diamantkappskiver og nye sagblader til stikksaga.

 

Update kommer mest sannsynlig i morgen... Hold ut...

Endret av lordarild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE

 

 

 

En på en måte litt trist dag i dag... :cry:

 

:cry: Klarte på markmystifistisk vis ødlegge pleksiplata mi, og må vente HELT til fredag med å få ny fra NetShop. :cry:

Litt for kjapp på avtrekkeren tenker jeg... :thumbdown:

 

post-84923-1137612865_thumb.jpg

 

MEN over til litt bedre nyheter, så har jeg begynt lakkeringen av kabbiset, og har fått grunnet den siste veggen (den med stort hull i seg(ikke slik på bilde)).

 

post-84923-1137612981_thumb.jpg

 

Har også byttet Power-LED, og HDD-LED, fra kjedelig grønn, til en mer kledelig rødfarge. :dribble:

 

Har også bestemt at HELE innmaten skal få en koselig rødfarge den også. :love:

 

Har også funnet et søtt lite monster som skal pryde siden av boksen.

Får vente te fredan før vindu kommer på plass, men mye kan jo skje før det.. :cool:

 

Håper på MASSE innspill til forbedringer.... Det trengs... :w00t:

Endret av lordarild
Lenke til kommentar

UPDATE

 

Ny dag, med lite fremdrift... PT er den nye pleksiplata i Stokke, sa den er nok i havn til i morgen. :wee:

 

Har pusset ned lakkeringa fra i går, og lagt på et nytt lag... Den blir nok en pen finish ja.. :dribble:

PS! ikke alt er dekket ennå da jeg ikke turte å spraye mer før alt er svart er tørket og maskert.

post-84923-1137697858_thumb.jpg

 

post-84923-1137697838_thumb.jpg

 

Har også laget en prototyp på en figur som enten skal stå i 5,25" eller ha på Høyre vegg.. Innspill?

 

post-84923-1137697920_thumb.jpg

 

Ellers som dere sa, så skal sagingen i morgen tas MEGET forsiktig, med baufil... :thumbup:

 

 

:dremel::w00t:

Endret av lordarild
Lenke til kommentar

Hei.

 

Velkommen til worloggers forum :)

 

Du er rask til å jobbe, kanskje litt for rask etter min mening, hastverk er lastverk som man sier. kanskje roe ned og få det bra med en gang, man kan også spare penger på dette ;)

 

Ang. lakkeringen innvendigt, siden du kaller prosjektet ditt for Black Monster, skal den være slik inni ?, i såfall så kan det bli tøft, blir som en halfe-life mod på en måte, litt rustent osv. den stilen liksom, hvis ikke dette er tilfellet så antar jeg at du skal ta et par strøk til :)

 

Selv om rød ikke er helt min farge så kan det alikevel bli bra hvis det blir gjort nøye. det som er noe dritt er jo lys etterpå da, det er jo ikke alt som passer med rødt og igjennspeiligen blir dårlig, kan kanskje kombinere med litt krom av noe slag, rødt og krom kan jo være litt stiligt da, og svart utvendigt, en tildels bra kombinasjon.

 

Komponenter :

Skal du ha det slik inni så vil jeg anbefale å gjøre noe med komponentene også, få en annen farge på de osv. du kan feks. høyglans polere alle dvd romer osv. få fram en krom effekt eller kanskje en annen digg farge på de, men å dytte de fæle orginal fargene inn i den røde kassa vil jeg si er å ødelegge hele utseende på det.

 

plexi vindu:

Siden jeg er så forelsket i div. umbrako skuer og slikt så hadde det kanskje vært en ide å bruke polerte umbrako skruer til å feste vinduet med, sånne små diggy 2-3 mm umbrako skuer rund hele, svart vegg pluss polerte umbrako skuer er bare sååå digg hehe men for all del ikke stygge fæle svarte gummi lister og popnagler, huff, grøsser ved tanken.

 

 

men uansett, gjør en nøye jobb ! det er viktigt !

 

:)

Lenke til kommentar

Tror jeg skrev at den innvendige lakken ikke var ferdig, hvis jeg ikke husker HELT feil da...

Takker for mange gode tips. Det kommer godt med for en nybegynner som meg. ;)

 

Når det gjelder vinduet hadde jeg sett for meg å lime den fast med silikon, eller lignende stoff. Takker igjen for gode tips som få meg ned på jorda.. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...