Avean Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Razer musene er bygd både for høyre og venstrehendte da så du får en form som er utenom det vanlige, jeg syns det er helt forjævlig siden hånden får ikke hvilt seg. G5 kan du sette inni vektbrikker, styre sensen på musen, ergonomisk designet ...hele tatt en veldig bra mus og beste fra Logitech.
Aasgaard Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Skrev dette i en annen tråd: Kjøpte nylig en G5 etter å ha brukt en Diamondback siden den kom ut (DB er sort sett identisk med Copperhead, men med 1600dpi istedet for 2000). Etter å ha brukt G5 i noen dager orket jeg ikke å bruke den lenger og gikk nå tilbake til DB. G5 virket rett og slett for stor,klumpete og tung i forhold til den lille og snertne Razor musa. I tillegg var G5 laget av en annen plastikk enn de vanlige Logitech MX musene og dette gjorde at den var glatt og ubehagelig allerede fra første stund. (Hvorfor i all verden gjorde de dette??). G5 var også tyngre enn DB og det selv uten noen av de medfølgende vektene!! Skjønner ikke helt hva man skal med de ekstra vektene som følger med heller. Er det virkelig noen som liker å dytte rundt på en blyklump? Er i bunn og grunn ganske skuffet over G5 og det eneste positive er at den har tilt-wheel og bra dpi. (Dog var det ikke mulig å merke forskjell på DB og G5 når det gjelder dpi). 5451719[/snapback] Det motsatte er tilfellet her. Hadde en Diamondback i lang tid, men byttet den ut med en G7 (og nå en G5 på grunn av at batteriene i G7 varer for kort). Kommer ikke til å ta frem Diamondbacken igjen. Driverne er heller labre, og ergonomisk føles G5 langt riktigere. Razer-musene er alt for flate. Dessuten er tommelknappene små og knotete. Argumentet ditt med at G5 er glatt og ubehagelig skjønner jeg rett og slett ikke. G5 er i motsetning til andre mus (slik som Diamondback og sikkert Copperhead) _ikke_ lagd i såpeglatt plastikk. Overflata på G5 har mer struktur, og følgelig vil jeg påstå at hånda ligger bedre. Det er kun én ting jeg er misfornøyd med angående G5, det er at den kun har én tommelknapp.
Vice Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 (endret) Driverne er heller labre, og ergonomisk føles G5 langt riktigere. Razer-musene er alt for flate. Når er vel ikke dettet noe argument da G5 på ingen måte er noe mindre "labre" enn Razer sine drivere. Ergonomien er vel et resultat av hvordan man bruker musen som jeg tidligere nevnte. Dersom man liker å finstyre musen med fingrene er Razer's flate profil fordelaktig, men dersom man liker å legge hele hånden oppå musa og styre med "hele armen" vil muligens G5 oppfattes som bedre. Argumentet ditt med at G5 er glatt og ubehagelig skjønner jeg rett og slett ikke. G5 er i motsetning til andre mus (slik som Diamondback og sikkert Copperhead) _ikke_ lagd i såpeglatt plastikk. Overflata på G5 har mer struktur, og følgelig vil jeg påstå at hånda ligger bedre. Det er isåfall svært snodig da jeg også har sett reviews som har klaget over dette. For min del var den vonde/glatte overflaten til G5 et kjempeminus. Prøv å feks. sammenlign en MX mus med G5 så merker du sikkert forskjellen også. Ellers har jo faktisk Diamondbacken skikkelig gummiinnlegg på siden for å sikre optimalt grep langs siden av musa. Hadde G5 vært laget med en helt jevn overflate tror jeg faktisk den nesten ville vært bedre! G5's overflate er så vemmelig at det er for meg et mysterium hvordan de har fått det til. (Snakker bare om selve "gripeflatene" på siden av musa, toppen av musa er grei) Endret 21. januar 2006 av Vice
Avean Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 G5 har jo motsatt av ett glatt grep. Eneste overflaten som er av glatt overflate er der du har fingrene dine men det gjør ikke noe om fingrene sklir vekk siden det er ikke begrensa på hvor du trykker Fire1 eller Fire2 siden den reagerer selv om du har fingrene langt bak. Der du hviler resten av fingrene har de laget en ny form for materiale med småe spor sånn at den sitter dønn i hånden din. De omtalene jeg har lest har gitt den toppscore for nettopp dette. Razer musene blir altfor lave og egner seg kun til fåtallet som har en spesiell måte å sitte med musen.
Vice Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 G5 har jo motsatt av ett glatt grep. Eneste overflaten som er av glatt overflate er der du har fingrene dine men det gjør ikke noe om fingrene sklir vekk siden det er ikke begrensa på hvor du trykker Fire1 eller Fire2 siden den reagerer selv om du har fingrene langt bak. Der du hviler resten av fingrene har de laget en ny form for materiale med småe spor sånn at den sitter dønn i hånden din. De omtalene jeg har lest har gitt den toppscore for nettopp dette. Razer musene blir altfor lave og egner seg kun til fåtallet som har en spesiell måte å sitte med musen. 5476278[/snapback] Hmm, nei. Den glatte overflaten som jeg snakker om er på sidene, der hvor man holder i selv musa dersom man må løfte den litt opp. Den overflaten er absolutt ikke det "motsatte av glatt". Man trenger jo ikke gå lenger enn til hw.no's egen test for å finne eksempel på det: Man får likevel ikke et bedre grep om musen – fingrene sklir merkbart mye lettere på G5 enn på f.eks. MX518. http://www.hardware.no/tester/input/logitech_g5/19744/1 Som sagt det er et mysterium hvorfor/hvordan de har klart å lage en slikt ubehagelig, glatt overflate.
Avean Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Hva Hardware.no sier har jeg vel aldri brydd meg noe om etter jeg fulgte noen råd fra de om LCD skjermer Det er siden på musen jeg snakker om ja og det er utrolig at du finner det glatt , jeg greier ikke å bevege fingeren nesten om jeg gnir fingeren bortover. Leste jo faktisk ett intervju en plass med Logitech hvor de diskuterte nye materialet de hadde brukt som skal sørge for ett usedvanligt bra grep. Som ivrig CS spiller så kunne jeg ikke vært mer fornøyd og jeg har hatt alle musene per dags dato inkludert Copperhead. (Er mus og musmatte frelst) . Så er vel smak og behag .
Hotel Papa Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Skrevet 23. januar 2006 Da kom Copperheaden i posten i dag Første inntrykket var helt sykt, ligger perfekt i handa (store hender)... Jeg syns den var mye bedre enn G5'en når det kom til hvordan den ligger i hånda, G5'en blei liksom litt for kort etter min mening.. At knappene er litt knotete er bare et luksus problem.. En ting er sikkert, og det er at denne musen rocker... Har også hørt noen som sier at man IKKE kan styre Dpi'n på selve musa, da vil jeg bekrefte at det ikke stemmer Nå har ikke jeg prøvd G5'en, men jeg vil bare si til alle dere som er i tvil.. Kjøp Razeren om dere vil ha en kul mus! Også får dere med den über phete blinkende logoen på toppen Peace out
Andrull Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Også får dere med den über phete blinkende logoen på toppen Peace out 5487731[/snapback] Noe så mega plagsomt.
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 Også får dere med den über phete blinkende logoen på toppen Peace out 5487731[/snapback] Noe så mega plagsomt. 5487873[/snapback] Du ser det ikke mens du spiller da.. den ligger under hånda di! det er mer når du har gått fra maskina di og andre folk kan komme og oppleve vidunderet
nercix Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Lenge leve IE 3.0! Er på min 3. IE3.0 nå 5491110[/snapback] *Riste på hodet* Har samme problem når det gjelde Razor Copperhead vs. Logitech G5 og må si at denne tråden ikke hjelper meg noe særlig... Blir nok loddtrekning eller Copperhead (siden trådstarter kjøpte den ).
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 Jeg prøvde G5 før jeg bestilte Copperheaden'n... å jeg kom fram til det er Razeren bare ikke ser fetere ut, men også er diggere å holde på! men det er da min mening! Fingertuppa mine stakk uttafor på G5'en liksom.. Så jeg anbefaler Copperhead.. men litt vanskelig å si da jeg ikke har prøvd G5'en så mye.. Men som de sa på første side... Det er nesten bare utseendet som skiller de to musene, ellers er de like gode.. GL
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Men som de sa på første side... Det er nesten bare utseendet som skiller de to musene, ellers er de like gode..5491666[/snapback] Tror det kommer ann på hvilken person som bruker den. Som sagt tidligere, har jeg brukt Logitech MX510 over lengre tid. Da jeg fikk meg Razer Copperhead, merket jeg _stor_ forskjell. Til favør for Razer Copperhead. Synes personlig den var bedre enn gamle. Men så lenge du finner ut hvilken som passer deg, har ikke min mening så mye å si...
Hotel Papa Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 Men som de sa på første side... Det er nesten bare utseendet som skiller de to musene, ellers er de like gode..5491666[/snapback] Tror det kommer ann på hvilken person som bruker den. Som sagt tidligere, har jeg brukt Logitech MX510 over lengre tid. Da jeg fikk meg Razer Copperhead, merket jeg _stor_ forskjell. Til favør for Razer Copperhead. Synes personlig den var bedre enn gamle. Men så lenge du finner ut hvilken som passer deg, har ikke min mening så mye å si... 5491721[/snapback] Da mente jeg mellom G5 og Copperhead
minialeks Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Har Copperheaden, er strålende fornøyd.. Copperhead + eXactmat = :wub:
MindTooth Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Men som de sa på første side... Det er nesten bare utseendet som skiller de to musene, ellers er de like gode..5491666[/snapback] Tror det kommer ann på hvilken person som bruker den. Som sagt tidligere, har jeg brukt Logitech MX510 over lengre tid. Da jeg fikk meg Razer Copperhead, merket jeg _stor_ forskjell. Til favør for Razer Copperhead. Synes personlig den var bedre enn gamle. Men så lenge du finner ut hvilken som passer deg, har ikke min mening så mye å si... 5491721[/snapback] Da mente jeg mellom G5 og Copperhead 5491965[/snapback] Mente "de" Liten leif som snek seg inn...
MindTooth Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Ta en kjapp titt på denne: http://www.techspot.com/reviews/hardware/m...ing/index.shtml "The best gaming mouse: Logitech G5 vs. Razer Copperhead"
RamGuy Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg har en Logitech G5, en Logitech G5 Special Edition og en Razer Copperhead SK-Gaming Edition. Og jeg må si at, jeg som bare er 15år og har egentlig små hender for denne alderen også syntes at en G5 ligger bedre i hånden enn en Copperhead. Men det er jo bare snakk om smak og behag. Specail utgaven av G5 syntes jeg, hvis du mener at utseende teller, at den ser bedre ut en copperhead. Men standard G5 syntes jeg ser nokså skjedlig ut. Jeg syntes også at en G5 Special ikke har så glatte flater som en G5 standard, noe som er bra. Fordi jeg glapp G5'en i noen spill situasjoner. Responses på disse musene er helt like egentlig, utrolig bra alle sammen, men et stort problem med Copperhead er at når jeg spiller spill som RTL Skispringen 2006, eller flyr uti verdensrommet og skal bombe andre i Star Wars Galaxies, da blir 2000DPi alt for senesetivt! Da er det utrolig greit at du kan med et enkelt trykk senke sensitiviteten på G5 og G5 Special, fordi den høye sensitiviteten er praktisk i andre deler av spillet. Dette gjelder også i skyte spill, når du faktisk skal sikte på en person bommer man med stor margin sålenge musa er for sensitiv. Så et stort PLUSS til G5 og G5 Special der! Ellers syntes jeg at vekta på de tre musene er ca den samme, men jeg kunne noen ganger tenkt meg at musa veide litt mer, som f.eks. når jeg spiller RTL Skispringen 2006, og da legger man jo bare på et par vektlodd på G5 og G5 Special. Rulla på G5 og G5 Special er jo ekstremt mye bedre en Copperhead! Men det har ikke så mye med gaming å gjøre da. G5 og G5 Special har disse spesialbeina/platene under musa som gjør at den glir 10x så bra som Copperhead rett på pulten! G5 og G5 Special glir nesten bedre rett på pulten enn hva Copperhead gjør på en middels musematte til 150kr. Men anbefaler en mussemate til begge to, jeg selv bruker en Steel Pad 5L, og den fungerer supert til begge to. Men valget av musematte er litt vanskligere til G5 og G5 Special, fordi den skal ikke ha Aluminum eller tøy matter, da må tøyet være blannet med eks harplast, ellers glir faktisk musa dårligere på matta en rett på pulten! Jeg anbefaler: 1. Logitech G5 Special Edition 2. Logitech G5 Standard Edition 3. Razer Copperhead SK-Gaming Edition Endret 8. mars 2006 av RamGuy
Vice Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Men standard G5 syntes jeg ser nokså skjedlig ut. Jeg syntes også at en G5 Special ikke har så glatte flater som en G5 standard, noe som er bra. Fordi jeg glapp G5'en i noen spill situasjoner. 5719116[/snapback] Flott at Logitech hvertfall fikset opp i dette med den ekle glatte overflaten som er på standard G5. Dog ganske teit at man må betale ekstra for å få en mus som ikke er glatt.... PS! Hva er en "sjedlig" mus?
whom Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Og jeg igjen foretrekker mx510 over Racer Diamondback. Har begge og mx510 er mye mer stabil og ligger bedre i hånden.Delte meninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå