Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ufullstendig NGT oppgradering?


Anbefalte innlegg

Tok en telefon til NGT i dag og fikk følgende til svar på at jeg kun får 4300 på en 6500 linje. Avstanden til sentralen er drøye 800 meter så den er det ikke noe i veien med. Problemet er etter hva jeg forsto at det var støy på linja, de gjorde visst slik at de satte opp hastigheten så langt de kunne så lenge støyen på linja var mindre enn 10db, så snart de oversteg dette stoppet de og satte hastigheten slik at støyen ikke skulle overstige dette. De satset nå på stabilitet på linja fremfor max hastighet. Han satte opp hastigheten litt på meg slik at jeg nå ligger rett under 5000.

 

Dette hørtes for meg ut som en rimelig forklaring, hva syns dere?

 

Når det gjelder routeren kunne jeg ikke ha annen siden dette var den eneste som gikk med utstyret i sentralen jeg er tilknyttet, men den skulle ikke ha så mye og si på hastigheten. En oppgradering av den kunne hjelpe, men jeg forklarte at jeg ikke kom inn på endringsweb'en og at jeg ikke visste hvordan man gjorde dette ellers. Fikk tilbud om at de sendte en ferdig oppgradert router, men jeg la inn en bestilling på ADSL2+, og sa at det da ikke var nødvendig.

 

Han jeg snakket med gav meg veldig god hjelp og jeg fikk svar etter ca 3 minutter, så denne gangen er jeg meget fornøyd med kundeservicen. Eneste er at han ikke kunne gi svar på hvorfor endringsweb'en ikke funket for meg, men det er kanskje fordi jeg har gammel software i routeren..?

 

Hvis noen har en enkel fremgangsmåte for å oppgradere en cisco 677 så kom med den :)

 

Ha en suuuuper helg alle sammen.

 

WK, ut.

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan merket dere at linja ble opgradert? Fikk dere mail om dette eller bare merket dere dette selv. Sitter selv her med uopgradert linje å venter. De som venter på noe godt venter aldri forjeves, er det ikke det de sier?

5470566[/snapback]

 

 

Nåja, vet ikke jeg...venter selv på at min linje skal bli oppgradert, satser på at jeg vil slippe å ringe siden jeg ikke har telefon :blush:

Lenke til kommentar
Hvordan merket dere at linja ble opgradert? Fikk dere mail om dette eller bare merket dere dette selv. Sitter selv her med uopgradert linje å venter. De som venter på noe godt venter aldri forjeves, er det ikke det de sier?

5470566[/snapback]

 

Jeg logget inn på routeren og kikket på instillingene. En hastighetsmåling på it-avisen burde vel ha samme resultat.

Lenke til kommentar
Nå har jeg 4960 / 544

 

Jeg er 95% sikkert på at jeg hadde over 5000 tidligere. Skal egentlig ha 6500 / 750

5468407[/snapback]

Akkurat det samme hos meg. Hadde først 5900/860, senere 5500/830 og nå til slutt 4600/830. Snakket med de på teknisk når jeg hadde 5900 og de kunne bekrefte at det var det høyeste jeg kunne få på linja grunnet støy (1700m fra sentral).

 

Men nå har jeg falt til 4600 så det virket mer som et spørsmål om kapasitet på de ulike sentralene, og ikke støy på linjene som jeg fikk oppllyst.

Lenke til kommentar
Hvis noen har en enkel fremgangsmåte for å oppgradere en cisco 677 så kom med den

 

http://endring.nextgentel.no

 

Har du gammel firmware får du beskjed om det når du logger deg på her. Og får vel spørsmål om du vil oppgradere den.

5471368[/snapback]

 

:no: Endringsweb'en fungerer som sagt ikke hos meg, får bare at nettsiden ikke kan vises. Noen som har samme problem evt vet hva som er galt? Har 10.0.0.2 som IP på maskinen jeg prøver dette fra, men det vil seg ikke. Evt andre metoder for enkelt og oppgradere routeren på mottas også med takk.

Lenke til kommentar

NextGenTel kan suge på tingen min mellom beina.

Jeg hadde 4500 så skulle jeg bli oppgradert.

Først fikk jeg hastigheten 3000, etter 2 uker 2700 og tilslutt 2000kpbs.

Og så tilslutt en fin ting gjorde de, det var å sette prisen fra 398 kroner til 498-;

 

good game, jeg ringte sa:

Kontraktsbrudd, jeg ble aldri varslet om dette. Dere greier ikke å levere produktet jeg bestilte. KTNX BYE.

 

 

Sitter nå på BlueCom, men uheldigvis koblet de meg til feil sentral. Men vil bli koblet om til en nærmere sentral denne uka.

Håper det blir bedre.

Lenke til kommentar
Gikk fra 3500/600 til 800/596 !?! mens Telenor drev med "oppgraderingen" sin var jeg nede i 200/400.. hurra..

5512042[/snapback]

 

Ring å snakk med dem, det er ganske greit å komme igjennom til dem nå.. som det står på sidene dems om dagen driver de med omfattende omlegging av nettet, det samme gjør Telenor. Har en kompis som to ganger har blitt satt ned til merkelige lave hastigheter men som ene gangen ringte og andre gangen sendte en mail. Dagen etter var han oppe på riktig hastighet igjen.

Bor du i ett område med veldig mange bredbåndskunder eller?

Lenke til kommentar
Gikk fra 3500/600 til 800/596 !?! mens Telenor drev med "oppgraderingen" sin var jeg nede i 200/400.. hurra..

5512042[/snapback]

 

Ring å snakk med dem, det er ganske greit å komme igjennom til dem nå.. som det står på sidene dems om dagen driver de med omfattende omlegging av nettet, det samme gjør Telenor. Har en kompis som to ganger har blitt satt ned til merkelige lave hastigheter men som ene gangen ringte og andre gangen sendte en mail. Dagen etter var han oppe på riktig hastighet igjen.

Bor du i ett område med veldig mange bredbåndskunder eller?

5513208[/snapback]

 

Det var etter jeg pratet med dem at de satte "opp" hastigheten til 800/596. De så at linjen min var over 3500m unna sentralen, fant ingen feil på linja, så at det var god kvalitet på koppertråden men kunne ikke forklare hvorfor det gikk opp og ned som en jojo. Fikk selfølgelig tilsendt ny ruter som er standard fra dem men det hjalp ikke. fikk satt ned abbonement og slapp 300 kroner i gebyr. Jeg får vente et par måneder og prøve å sette opp linje hastigheten igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...