Gå til innhold

Raptor i Raid 0

029kid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en ny raptor å kjøre de i raid0. Har lest at ikke alle spill er like begeistret for det, noen som har noe formening om det ?

Trenger man noe mer kjøling enn 2 vanlige kab vifter ? Har relativt god luftstrøm rundt diskene..

Raptor disken idag ligger på rundt 24 grader, idle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At spill ikke skal like det ? ... i hvilken forstand? For en applikasjon er det jo helt skjult at det er 2 disker i stedet for èn, så det kan jo umulig oppstå bugs osv. knyttet til Raid.

Elelrs ser jeg heller ikke noe mulig grunn til at det skulle oppstå problemer. For spillets del så ser det bare en harddisk som tilfeldigvis leser og skriver ca dobbelt så fort.

Nei... problemer i forhold til spill vil du nok ikke merke. Jeg må dog si at det er høyst overkill å kjøre raid på rapor disker for spillbruk. Hva sparer du? Kansje 1,5 sekudner loadetid på et veldig tungt spillbrett? Og selvfølgeig ikke noe forbedring i framerate slik som mange desverre tror...

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet

Jeg bare leste en kar som skrev en rapport om raid0, og han mente det kunne oppstå kluss med spill når man kjørte raid0.

Uansett, spill eller ikke.. er ikke for spillets skyld jeg ønsker å kjøre raid0, men bare generell ytelse.

Kjøling, har du noen kommentar til det ?

Skrevet

Hvis jeg hadde vært i din situasjon så ville jeg solgt raptoren din (74GB? for en tusenlapp) og heller kjøpt den nye raptoren på 150GB for ca 2600kr. Totalprisen blir altså 1600kr i motsetning til 1400kr hvis du bare hadde kjøpt en ekstra 74GB raptor. De 200kr mer tror jeg er vel anvendte penger fordi Raptor 150GB har vist seg å være raskere i nesten alle tester enn 2xRaptor 74GB i Raid0.

Hvis det er 36GB-utgaven du har fra før så ville jeg nok heller solgt den for og kjøpt en Raptor 74GB i stedet for.

Skrevet
hvis du bare hadde kjøpt en ekstra 74GB raptor. De 200kr mer tror jeg er vel anvendte penger fordi Raptor 150GB har vist seg å være raskere i nesten alle tester enn 2xRaptor 74GB i Raid0.

Og her snakker vi iallefall ikke om syntetisk ytelse??

Skal spise en hatt hvis en Raptor 150GB har større transferrate enn 2xRaptor 74GB i Raid0

Skrevet (endret)
hvis du bare hadde kjøpt en ekstra 74GB raptor. De 200kr mer tror jeg er vel anvendte penger fordi Raptor 150GB har vist seg å være raskere i nesten alle tester enn 2xRaptor 74GB i Raid0.

Og her snakker vi iallefall ikke om syntetisk ytelse??

Skal spise en hatt hvis en Raptor 150GB har større transferrate enn 2xRaptor 74GB i Raid0

5437645[/snapback]

Med rask mente jeg selvfølgelig reell ytelse. Ikke transferrate eller andre tall som ikke har så mye å si for ytelse i reelle situasjoner.

Se nederste innlegg her: se: http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=21621

WD1500VsWD740RAID.png

Endret av Simen1
Skrevet

Etter å ha lest litt på storagereview så må jeg si meg enig med Simen1.

Til spill så vil nok en single WD Raptor 150GB være å foretrekke!

Hvis du driver med applikasjoner som tjenere på transferrate så er 2x74GB å foretrekke igjen.

Jeg som driver med videoredigering har ikke noe imot 2x74GB Raptor i Raid 0:)

(Jeg har en Raptor 74GB ifra før. hinthint)

Skrevet

Ja leste selv, ser ut til å stemme. Men som jeg skrev så ønsker jeg ikke bedre ytelse til spilling, så da ble raid0 å anbefale alikevel.

Skrevet

Jeg kjører RAID 0 med to vanlige SATA disker.. Funker som bare juling til CS Source osv. Er kjempefornøyd. Tror forøvrig du klarer deg fint med to vifter..

Skrevet (endret)
Skal spise en hatt hvis . . . . . 
Etter å ha lest litt på storagereview så må jeg si meg enig med Simen1.

Hvordan smakte hatten?

5446097[/snapback]

Hehe!

Jeg sa jeg skulle spise den berømte hatten hvis 1xWDC Raptor 150GB hadde større transferrate enn 2xWDC Raptor 74GB.

Noe som IKKE er tilfelle.

Nå er ikke transferrate alt som teller tydeligvis , noe som gjør at den nye Raptoren vinner på andre områder. Kanskje man skal sammenligne det med CPU'er hvor Megahertz ikke betyr alt bestandig.

Så , desverre , vet ikke hvordan hatten smaker enda! :!:

Endret av dkvam
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Bare klem på med 2 raptorer i raid 0.

Enkelte spill laster ikke så fort inn som raid 0 vs singel drive skulle tilsi, men har ikke hørt om spill som ikke virker i raid 0..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...