Gå til innhold

Problemer med Aopen Geforce 6600 GT 128 mb


tor_bjarne

Anbefalte innlegg

System:

Aopen Geforce 6600 GT

DFI Lanparty SLI-DR Expert

 

Twinmos 2 x 512mb brikker 3200

 

Bzerk 500W Strømforsyning

 

3700 San Diego Prosessor fra AMD

 

Ja, det meste her er nytt, bortsett fra RAM brikkene de er ca 2 år gammle, og står fr tur til utbytting.

 

 

Probleme mitt, er at jeg er enda på det stadiet hvor det mese i BIOS til dette LANPARTY kortet er gresk for meg, er det noen som aner hva volten skal være på et geforce 6600gt fra Aopen og hvordan jeg stiller den?

 

 

Får først blåskjerm i noen sekunder så restarter maskin, starter på nytt, får besjed om at skjermkortet får for lite strøm å at ytelsen er blidt nedjustert kraftig mye.

 

 

 

Noen som har samme problem som kan hjelpe?

Endret av tor_bjarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
System:

 

Aopen Geforce 6600 GT 128mb

 

DFI Lanparty SLI-DR Expert

 

Twinmos 2 x 512mb brikker 3200

 

Bzerk 500W Strømforsyning

 

3700 San Diego Prosessor fra AMD

 

Ja, det meste her er nytt, bortsett fra RAM brikkene de er ca 2 år gammle, og står fr tur til utbytting.

 

 

Probleme mitt, er at jeg er enda på det stadiet hvor det mese i BIOS til dette LANPARTY kortet er gresk for meg, er det noen som aner hva volten skal være på et geforce 6600gt fra Aopen og hvordan jeg stiller den?

 

 

Får først blåskjerm i noen sekunder så restarter maskin, starter på nytt, får besjed om at skjermkortet får for lite strøm å at ytelsen er blidt nedjustert kraftig mye.

 

 

 

Noen som har samme problem som kan hjelpe?

5430896[/snapback]

 

Har du koblet i strømkontakten på skjermkortet? Inne i kabinettet altså?

Lenke til kommentar
System:

 

Aopen Geforce 6600 GT 128mb

 

DFI Lanparty SLI-DR Expert

 

Twinmos 2 x 512mb brikker 3200

 

Bzerk 500W Strømforsyning

 

3700 San Diego Prosessor fra AMD

 

Ja, det meste her er nytt, bortsett fra RAM brikkene de er ca 2 år gammle, og står fr tur til utbytting.

 

 

Probleme mitt, er at jeg er enda på det stadiet hvor det mese i BIOS til dette LANPARTY kortet er gresk for meg, er det noen som aner hva volten skal være på et geforce 6600gt fra Aopen og hvordan jeg stiller den?

 

 

Får først blåskjerm i noen sekunder så restarter maskin, starter på nytt, får besjed om at skjermkortet får for lite strøm å at ytelsen er blidt nedjustert kraftig mye.

 

 

 

Noen som har samme problem som kan hjelpe?

5430896[/snapback]

 

Har du koblet i strømkontakten på skjermkortet? Inne i kabinettet altså?

5430972[/snapback]

 

 

Det merkelige er at der er ikke egen strømkontakt for skjermkortet! Har et 6600 fra før av å det har strømkontakt, men ikke 6600 GT...

Lenke til kommentar

Har sette dette jeg å.. noen hadde et 6200 som hadde kontakt men ikke et 6600...

men det var vell dette kortet du hadde tor? http://club.aopen.com.tw/pss/largeview.asp...6600GT%20-DV128

 

Og bilde sier også INGEN kontakt... jeg synes dette er litt rart at det får forlite strøm for jeg har lest en eller annen plass at pci-e porter kunne hente mye mer strøm fra.men er det ikke mulig å gi mere strøm i pci-e porten i bios?

Lenke til kommentar

PCI Expess skjermkort i GT6600 klassen har vanligvis ikke kontakt for ekstra strøm - var snodig bildet fra Netshop av kortet der var det en kontakt :hmm:

Siden hovedkortet er et med PCI Express skjermkort er det vel også 24 pin ATX med strøm på alle pinnene? Ved overgangen til 24 pin kontakt fra PSU på PCI Express hovedkorta blei det lagt egne baner for og levere mer strøm til skjermkort(a) - disse hovedkorta skal være i stand til og levere 75W til hvert skjermkort - hovedkort med AGP takla ikke mer enn rundt 32W til ett skjermkort - derfor har "alle" AGP 6600 (GT) korta ekstra strømkontakt.

Lenke til kommentar

Er mulig jeg la ut feil link på skjermkortet ja, for det jeg har har ikke extra, men er PCI-E ja!

 

 

Skjønner mindre og mindre av dette, er plagsomt!

 

Den bare restarter og restarter i ett sett...

 

 

RAM blir byttet ut om litt over 1 uke med nye OCZ Vx brikker tenker meg enten 1024 ram eller 2gb...

Lenke til kommentar

Skjermkort prosessor egenskaper:

Skjermkort nVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E

GPU kodenavn NV43GT (PCI Express x16 10DE / 0140, Rev A2)

GPU klokkehastighet 299 MHz

Minne klokkehastighet 501 MHz

 

 

 

Det dere ser her er et utdrag teks fra everest sin rapport, håper kansje noen er noe som kan være til hjelp!

Endret av tor_bjarne
Lenke til kommentar
Hei.

 

Har du muligheten til å ta backup av biosen på skjermkortet? Har selv et Aopen 6600GT kort som jeg ikke får til å fungere. Kunne ha vært kjekt og sammenlignet biosene.

5437151[/snapback]

 

 

 

Det kan vel gjøres med Driver Genius ^^ Har ikke registrert meg på sidene deres men kan gjøre det.

 

 

Kjørte et program som heter Driver Detective å de sier at jeg har utdaterte drivere til kjermkortet, dog har jeg prøvd med driverene som kom med på en CD og de som ligger for nedlasting hos NVIDIA.

 

Mystisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...