Gå til innhold

Apple-fest med prosessorforvirring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, når jeg ser de etter hverandre sånn så tror jeg du har rett i at det er 24".

 

Edit: Eller kanskje ikke.. :hmm: Se på disse bildene:

http://blog.serendipity-software.com.au/wp...n-telegraaf.jpg

http://urbanmainframe.com.nyud.net:8090/as...blog/g5_rig.jpg

http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/06/...-30-430x300.jpg

http://www.macpublic.ldc.lu.se/netansv/netansv041007/30.gif

http://www.macoffice.at/Bilder/Hardw/Apple/display_fam.jpg

 

Legg merke til tykkelsen på ramma i forhold til størrelsen på skjernen, høyden på skjermen i forhold til Mac'en, bredden på foten i forhold til bredden på skjermen osv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting.  Er dette en 24" LCD skjerm?  Er det den som tilsvarer Dell sin 2405 skjerm?

5425608[/snapback]

Jeg synes det ser ut som det er mer enn 24". Kanskje det er Apples 30"?

5425637[/snapback]

Nah, tror ikke det. Den er jo ENORM.

 

Bilde1

 

Bilde2

5425654[/snapback]

 

Det er den nye Dell 3007 FPW, nesten fristende! koster 1200 pund på det billigste her borte, er vel fortsatt litt i overkant dyrt for min del...

Lenke til kommentar
For de som husker G5 lanseringen, så var maskinene deres mye raskere en Intels motpart iflg dem selv. Nå som de går over til Intel prosessor, sier de at maskinen deres har blitt mange ganger raskere en de gamle maskinen deres... javel...

Skal ikke forsvare Apple, men det er tross alt noen år siden og mye har skjedd med x86 CPUer siden da. Utviklingen av G5 har vel vært alt annet enn rivende, dvs de har klart å få til dual CPU(og etterhvert dual core) løsninger, men det løser ikke alle problemer. Som sagt; mangel på utvikling har nok vært en viktig motivator i Apples skifte.

Lenke til kommentar
Hva med en USB2 kontakt ?? i bilen.. den burde klare både lyd og kontroll... så kan en nyte musikken som når en stapper dingsen i PC'en  det er vel det USB står for.. UNIVERSAL SERIAL BUS.. burde ikke være noe hokus pokus......  men jeg tenker vel litt for enkelt...

 

kunne kansje fungert, om de forskjellige produsentene ble enig om en felles protokoll for styring av spiller via usb. eller, det har kommet bilstereoer som kan lese filer rett fra usb-minneplugger. men da må enten mp3-spillerne benytte fat filsystem over usb storage media protokollen, eller en annen morsom løsning. og all avspilling skjer i bilstereoen heller den i spillern.

 

enkelt skal det desverre ikke være, uansett...

5425600[/snapback]

Irriterer meg at det ikke er laget en internasjonal standard på disse tingene, dvs kontroller på ratt, visning på display etc og ett enkelt USB grensesnitt. Jeg var senest i går hos Peugeut forhandleren i Stavanger og spurte om det var mulig å få til MP3-spiller støtte i bilen min enten ved å kjøpe tilleggsutstyr eller ny radio. Kundeservice er ikke akkurat deres sterke side(har fremdeles ikke funnet ut hva de er bra på), så fyren antydet at eneste løsning var å kjøpe ny bil(som om jeg kjøper bil av dem en gang til).. og det å kjøpe radio andre steder måtte jeg ikke finne på, for da ville verken display eller kontrollene på rattet fungere... og han var ikke helt sikker på om de nyeste radioen med slik støttet passet i min bil(2002 modell). Dog regner jeg med at en radioforhandler kan fikse dette for meg.

Lenke til kommentar
Som sagt; mangel på utvikling har nok vært en viktig motivator i Apples skifte.

Det var et poeng når Jobs offentliggjorde skiftet i fjor. Han sa klart at de hadde lovet sine kunder - offentlig - en angitt ytelsesforbedring, men at IBM ikke hadde klart å levere. Og det kunne ikke Apple leve med. Eneste måten å oppfylle løftet på var å gå til en annen prosessor.

 

Geir :)

 

Edit: La på sitat

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Dessuten på skole vår (dalane vgs) hadde vi i ett år iBook eller noe til elevene.. ... hardware feil var et daglig fenomen.. og jeg mistet fullstendig troen på Apple/MAC som leverandør. (husker ikke tallene men vi hadde over 50% HW feil...)

5425571[/snapback]

Eh.. Ja.. På jobben har vi etter hvert flere og flere Apple-maskiner, og de er beundringsverdig frie for hw-feil. Det skal sies at vi har flest powerbooks, men dog.. Dell-PCer derimot er en annen historie, de blir sakte men sikkert faset ut til fordel for HP.

 

Så hva beviser dette? Sannsynligvis ingenting, vil tro at Apple og andre PC leverandører er ganske like mhp HW-feil. Og at Dell suger (til noen andre kan skilte med at de er mye bedre enn HP og/eller Apple) :D

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting.  Er dette en 24" LCD skjerm?  Er det den som tilsvarer Dell sin 2405 skjerm?

5425608[/snapback]

Det er Apple sin 23 tommer (eller 30 tommer ... litt vanskelig å si fra bildet faktisk.).

5426797[/snapback]

 

Det er en 30" på bildet der. Det er relativt enkelt å se dette fordi 23" er nesten like høy som et PowerMac kabinett mens 30" derimot er høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...