Gå til innhold

Creative med nye høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Produktet benytter seg av trådløs tilkobling til hver av satelittene, slik at man slipper signalkabler.
Trenger man 5 strømuttak for å bruke dette settet?

5423435[/snapback]

evnt ett hav med AAA batterier?

5423488[/snapback]

Det lurer jeg også på. Med en effekt per sattelitt på 36W så vil ett 2000mAh AA-batteri kunne gi liv i sattelittene inntil 4 minutter. Så det må nok være ledninger til en eller annen stikkontakt en plass.

 

En annen ting er at siden signalet sendes trådløst så er det trolig snakk om digital overføring. I så fall må hver sattelitt ha hver sin D/A-konverter og man kan jo lure på kvaliteten på disse. I tilfelle det er analog overføring så må det jo bli ganske mye kvalitetstap.

Lenke til kommentar
Totte THX sier absolutt ingenting om hvor gode høyttalerene er...

Det er bare ett minstekrav som lucasarts satt i sinn tid..

 

Kravet er bare visse verdier høyttalerene kan gjengi IKKE hvor godt det totale lydbilde er...

5427103[/snapback]

 

 

Hmm. Da så. Trodde nemlig THX var et krav/godkjenning som kinoer o.l. måtte følge, og ved de verdiene THX-standarden krever vil det medføre et lydbilde som var bra nok, som f.eks. for studioene til lucas... Hva ellers er poenget med en slik kjent godkjenning når den er oppskrytt og lite troverdig?

 

PS. Jeg har Creative Inspire TD7700 settet som ikke er THX, det er helt ok i en 16kvm stue. Men en venn av meg har Creative Gigaworks S750 som er THX, og disse er som natt og dag. Meget bra lyd i s750, men om rommet blir stort vil det nok få problemer. S750 settet leverer 210 RMS watt i følge spec, mens dette nye settet leverer 310 RMS Watt. Jeg er sikker på at det er blir bra. Spørmålet ligger vel i den trådløse biten.

 

http://www.thx.com/mod/products/multimedia.html

Har vanskelig for å tro at det er bare svada......

Og det er ikke så mange som har THX-stempelet.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
Det finnes flere ulike THX-sertifiseringer. Det stilles naturlig nok ikke like strenge krav til dette settet som f.eks en ny kino. THX Multimedia er den "kjipeste" sertifiseringen, så man kan jo gjerne si at THX-begrepet har blitt noe utvannet med tiden.

 

Les mer hos THX.com

5452666[/snapback]

 

Jeg skjønner. Men jeg har trua på dette nye høyttaler settet fra Creative, basert på erfaring med andre Creative-høyttaler produkter.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...