Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

:hmm: prosjekt volvo turbo påbegynt. Kjøpt en 91mod 240 som ska til og begynne med hjertetransplanteres til turbo. av utseende er det bare gruppe a vinge og 17" + litt småfiks i planene, men detta har utarta seg før, ska ikke se bort ifra at dette skjer igjen... Henta kjerra i trøgstad i september etter å ha solgt min gromme svarte 142. liten skade på høyre bakdør/hjulbue, defekt eksos, slitte bremser, og noen gående foringer. men bilen var rimelig, og det var ett greit karosseri. det var jo det galva karosseriet jeg var ute etter.l.

 

utgangspunktet:

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpt fjærbeinstag fra omp. Har det høye påfyllingslokket, så det må sveises om, men sånn er det bare. Gruppe-a vingen står bak. Sleit fælt med å få tak i den vingen. så viste det seg at dalhems produserte replicaer. så.. detta er en replica.. :thumbdown: men classic anyway. oxo kjøpt en 2.3liters turbomotor som ligger i garasjen. så nå kommer ting på løpende bånd. Fått nyss om 4 orginale polaris felger oxo, så driver å varmer opp eieren litt. han vil jo ikke selge.. hehe

post-91628-1136927472_thumb.jpg

Lenke til kommentar

:dribble: min volvo historie siste året:

69- volvo 142 (min FH16 i bakgrunnen, ikke så stolt av den)

 

82- volvo 245 v8 :p

 

94- volvo 850 r-look-a-like :cool:

 

 

og detta er bare det siste året. noen som vet hvordan det går med 142'n el 245'n GI LYD

post-91628-1136927637_thumb.jpg

post-91628-1136927786_thumb.gif

post-91628-1150405068_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

ånei du... er ikke en stor fan av hvite blink bak.. ska være helrødt. basta, :tease: hehe. derfor jeg er så kean på den refleksplate. se vedlegg. den ræva synes jeg er kul... 240n var på vei inn i vaskehallen der ja. ikke mye morro å holde en bil ren om dagen.. showcase ja.. får prøve å finne ut hva det er i første omgang, hehe

post-91628-1137001136_thumb.jpg

Lenke til kommentar
En showcase er vel igrunn bare en skrytetråd der man legger ut bilder, mens en woklog er en tråd hvor man etter hvert som man gjør noe legger ut bilder og forklarer hva som blir gjort..

En slags byggedagbok for bilen..

5424282[/snapback]

 

ok.. da skjønner jeg (litt mer ihvertfall) hehe. men legges ut på samme sidene, forsjellen ligger bare i innholdet?

Lenke til kommentar
Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten?

 

Har no rust som må fikses snart :p og annet småplukk

5428184[/snapback]

 

mesteparten kommer fra garasjer rundt i østfold. var tjukkt med 142 her engang. men begynner å bli vanskelig å få tak i mye. noe spesiellt du var på utkikk etter?

Lenke til kommentar
Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten?

 

Har no rust som må fikses snart :p og annet småplukk

5428184[/snapback]

 

mesteparten kommer fra garasjer rundt i østfold. var tjukkt med 142 her engang. men begynner å bli vanskelig å få tak i mye. noe spesiellt du var på utkikk etter?

5428809[/snapback]

 

 

Vell leter faktisk etter en forskjerm, venstre side (-73). og Det hadde vært artig med dobble webere.(B20) Uten att jeg vet prisen på disse, og hvor mye de bruker på mila :p Bruker nå "kun" en liter+ ved langkjøring :)

Lenke til kommentar
Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten?

 

Har no rust som må fikses snart :p og annet småplukk

5428184[/snapback]

 

mesteparten kommer fra garasjer rundt i østfold. var tjukkt med 142 her engang. men begynner å bli vanskelig å få tak i mye. noe spesiellt du var på utkikk etter?

5428809[/snapback]

 

 

Vell leter faktisk etter en forskjerm, venstre side (-73). og Det hadde vært artig med dobble webere.(B20) Uten att jeg vet prisen på disse, og hvor mye de bruker på mila :p Bruker nå "kun" en liter+ ved langkjøring :)

5428974[/snapback]

 

ska du kjøre med webere, så bør du ikke være en person som bryr seg om bensinforbruket. men avhengig av kam, rektig justerte gassere og pen kjøring, kan du nok holde nært en liter på mila. men snittet går fort opp ved litt gassing. den svarte min gikk på rundt 2liter på mila. ett oppsett nye webere med innsug vil jeg tru kommer på rundt8-9000kr (trur jeg). men brukte ligger vel på rundt 4 ihvertfall for noen som er bra. har en forskjerm til 67-72. 73mod er ingen populær front, så ligger nok og slenger rundt omkring. se på websidene til norsk volvo klubb, kanskje du finner noen der som har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...