Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søt ventil ; )

 

er det forsjellig lyd ifra hvilken type du kjøper ?

(mener ikke volumet eller trykket.. men tonen..)

5467377[/snapback]

 

får pop-offer som er høyere lavere osv.. også går det an å justere dem med shims, mulig det forandre lyden litt... fikk kjøpt denne billig av en kompis jeg, og dette er min første, så vet ikke helt.

 

men turbox ska visst ha en som heter RFL, og det står visst for really fucking loud, så forskjellig volum blir helt sikkert.. hehe :tease:

Lenke til kommentar

:D Zyrex: tar bilder med kamera telefon, da blir dem bare sånn, hehe.

 

:thumbup: EspenNyh: Ja, da har du ikke sansen for min, den var ikke mye diskre. foreløpig bare justert trykket til 0.6. men da gir den ett enormt "nys" ikke no rattata enda, men det kommer kanskje når man passerer kiloen.

 

:ermm: Testkjørt litt idag. ikke lett å få den til å lade noe særlig når det er så glatt, så testkjøringa blei foretatt på e6 imellom tusenfryd og korsegården. Ikke så glatt i tunnela, hehe. Gikk bra en stund, forska litt med ladetrykk/bensinblanding. men på 0.6 så orker ikke clutchen mer, så det ble problem 1. etter en stund til med mapping begynnte noe fusking, og etter å ha forska på det en halvtimes tid gikk den tom for strøm. bytte regulator imorgen, håper det hjelper. anngående clutch så må jeg finne meg no som tåler litt. Uansett, på 0.6 så gikk det rimelig unna, så trur resultatet til slutt kommer til å bli bra. gleder meg til å begynne med eksteriøret.

 

 

og som dere ser, ble det ikke tatt bilder idag. Blir fort glemt det når ting begynner å bli morsomt, hehe

Lenke til kommentar

MÅLSETNING:

videre plan: ny forsterka clutch bytte eksospakninger, eventuelt frese/bytte manifold. bremse og tune.. må jo ha ett papir på hva jeg kan skryte på meg av hester.

 

etter det skal jeg gå over alt av foringer + overhale bremser.

 

deretter eksteriøret. leker med tanken på 18"ere, grp-a vingen, litt småtriks med den orginale frontspoilern, og deretter, hvis det er penger igjen blir det noe småtriks med lakken i god gammel løørs stil..

 

Så da er alt opp til lommeboka og lysten.. har en Harley jeg driver og modder litt nå, så må gå litt penger den veien også. Ska få seg en litt lengre gaffel, og en kortere og lavere bakskjerm.

 

Målet er Harleyen ferdig til sommern, og volvoen helt ferdig til neste sommer..

I dren grad man noen gang blir helt ferdig? :no:

 

så får vi se da.. hehe :thumbup:

post-91628-1138037164_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

da har jeg sjekka opp litt. kjøpt helt ny manifold. sprekk i den gamle. og hva clutchen angår kommer den på 4400kr fra pedersen racing. regner med å få byttet detta om 2uker. bytter detta samtidig, og manifolden kommer ikke før neste helg, men da er jeg opptatt. ting tar tid..

Lenke til kommentar

Fant ett par bildern av 245min med chev350/th350 på en gammel telefon jeg hadde her, så tenkte jeg sku legge ut dem.. en real ulv i fåreklær. 82mod, sveisa inn orginal takluke, bmw seter i alcantaraskinn, el vinduer. chev 350 med edelbrock gasser innsug og luftfilter, musse topper og headers. 2x2,5" eksos hele veien. esab sperre og hengerfeste... skal det være en sleeper så ska det være... :w00t: måtte jo ha krok ti å dra "palasset" (79'Sprite 3.3m) til rudskogen

post-91628-1138545496_thumb.jpg

post-91628-1138545517_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

joa, lysten er der, men det har liksom ikke skjedd no mer med den i det siste. vært mye jobbing sånn ellers og lite nye deler. clutchen og manifolden kommer på om halvannen ukes tid, og uka etter det skal jeg lakkere bagasjelokk, grpavinge, frontspoiler og speil. og da ska jeg komme sterkere tibake med flere updates. :)

Lenke til kommentar

da har det vært litt aktivitet igjen. åpna panseret idag, og skulle vise prosjektet til en kompis, da sto bensinstrålen rett opp fra fuelrailen til tilleggsdysene. viste seg at dt var blitt en sprekk i slagloddinga. antagligvis ett svakt punkt, luftboble eller lignende. så taua avgårde og fikk lodda deen på nytt. var en tur på huggern og fikk tak i servoreimhjul til b23. passa ikke det jeg hadde på 230f motoren, så har kjørt uten. utrolig hvor hardt det blir å svinge når det runder 20 min og servoolja begynner å bli litt tjukk, hehe. anbefaler alle 240 folk der ute å ta en titt på internettsiden til pedersen racing. mye fun-parts til 240 som ikke hadde så ille priser. likeså med lysaker bil.. kun lommeboka som setter grenser.

har sett det er noen som ikke liker gt-ratt her, så legger inn ett bilde av rattet mitt, hehe. målern til venstre er turbotrykk, til høyre voltmeter og turteller, det justerbare ladetrykket har jeg mellom setene. :innocent:

post-91628-1138738401_thumb.jpg

post-91628-1138738774_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Det er gøy og se på. Jeg er 13 år og elsker og skru på motorer..! Fek.s så er jeg altid på plass når vi skal i båten til far og skru på motoren. Men ettersom jeg er 13år så driver jeg ikke med bil! Mer med ei motorsag på en ramme så det blir noe goped lignende :D Må få meg sveiseapparat! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...