Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Og da har det vært stor aktivitet på volvofronten. vært hos KRB trading og handla tilleggsdyser, map-sensor, styringsenhet og 3" jt eksos. skulle egentlig til eiker å handle 17"ere oxo, men penga fikk bein å gå på hos krb, hehe. Rivd ut 230f motorn av bilen, og begynt med å tilpasse injectionsystemet på lavkompmotorn. håper på å få montert ferdig motoren iløpet av helgen hvis jeg får tak i en trykkbryter jeg trenger til tilleggsdysene... oxo må jeg få lagd meg en jævla fuelrail.. gleder meg ikke til det ass.. Takk til Bobo og Erik for god hjelp. :thumbup: Ser at det former seg sakte men sikkert :w00t:

post-91628-1137193400_thumb.jpg

post-91628-1137193420_thumb.jpg

post-91628-1137193508_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En showcase er vel igrunn bare en skrytetråd der man legger ut bilder, mens en woklog er en tråd hvor man etter hvert som man gjør noe legger ut bilder og forklarer hva som blir gjort..

En slags byggedagbok for bilen..

5424282[/snapback]

 

ok.. da skjønner jeg (litt mer ihvertfall) hehe. men legges ut på samme sidene, forsjellen ligger bare i innholdet?

5428183[/snapback]

Jepp, er en felleskategori for de to.. :)

Dessuten blir vel de fleste tråder fort en blanding av begge to.. :)

Lenke til kommentar

knakk 4 av 8 bolter til svinghjulet når vi skulle bytte dette idag... en av mange hodepiner. borre og gjenge i veiva ska gjøres nøye.

 

Husk! bruk ikke vanlige 8.8bolter til svinghjulet. holder rett og slett ikke mål. satt inn 12.9.

 

etter mye tull og fram å tilbake for å få inn, og tak i, nytt trøstelager osv havna motoren i bilen til slutt. mesteparten kobla til.

 

imorgen begynnes det med tillegsdysene, fuelrails,intercooler, radiator, oljekjøler, intercoolerrør, kn-filter og eksos. :whistle:

post-91628-1137280861_thumb.jpg

post-91628-1137280957_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

ikke mye som skjedde idag, men eksosanlegget, radiator, intercooler og slangene imellom intercooler og spjellhuset er på. Oxo fått skjøta ledningene til luftmengdemålern. Den må jo flyttes over til andre siden og plasseres imellom turbo og KN-filteret.

 

Hvis noen lurer på 3" eksos. så anbefaler jeg JT. kjøpte hos KRB trading for 3000kr, og har en veldig god passform. litt imponert faktisk. den eneste modifikasjonen vi gjorde var å sveise på en mutter til lambda-sonden.

 

fikk en liten overaskelse. det gamle innsuget var vannavkjølt, det var ikke det nye, så uten sperreplugger i vannkanalen ville den egentlig ikke holde på vannet... fossa ut, lol. :thumbdown:

 

Hvis andre har lyst til å lære mer anngående turbo. så anbefaler jeg å se innom powerpage.dk lærerik side. l :thumbup:

post-91628-1137353243_thumb.jpg

post-91628-1137353265_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Skjedd ting på turbofronten idag oxo, litt hymming som man sier. lagd boksen som vi skal sette tilleggsdysene på intercoolerrøret. Detta er bare en midlertidig løsning så vi ser om alt funker, funker det bra lager vi alt om igjen i rustfritt. Nå går altså funksjon foran utseende. ellers er alle slanger og alt ferdig. kun monteringa av dyser og map-enheten igjen. bilen starta opp og alt idag. var grom låt i 3"anlegget må jeg si.. skrudde turbotrykket helt ned pga mangeln av ekstra bensin. :ermm: effektiv? vet nå ikke det.. men bilen må ut.. må frigjøre verkstedet snart.. er fryktelig spendt på resultatet av dette ass... aldri bygd turbo før.. :whistle::ermm:

post-91628-1137449278_thumb.jpg

post-91628-1137449315_thumb.jpg

post-91628-1137449333_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

må bare legge ut dette bildet. 960 som står tilsalgs på autodb. dette må være det mest brutale karosseriet volvo har lagd. det er ihvertfall min mening. noen som har no erfaring med volvo-seksere. ligger lavt i pris, så må være noen svake punkter føler jeg... hehe :dribble:

post-91628-1137449604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
må bare legge ut dette bildet. 960 som står tilsalgs på autodb. dette må være det mest brutale karosseriet volvo har lagd. det er ihvertfall min mening. noen som har no erfaring med volvo-seksere. ligger lavt i pris, så må være noen svake punkter føler jeg... hehe :dribble:

5450340[/snapback]

Elsker det senere 960-karroseriet, AKA S/V90.. helt utrolig..

 

Volvo R6ere er egentlig veldig bra, samarbeid mellom Volvo og Porsche, og ingen svakheter jeg har klart å finne ennå.. bare en deilig motor.. B6034FS feks..

Dog, en ting, er litt svake råder..

 

Mens Volvo sine V6ere, de eldre, var et samarbeid mellom Renault.. Store problemer med de, lekkasje, pakninger som ryker i ny og ne, og diverse småtteri som blir dyrt å holde i orden..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

slaglodda innfestingene til tilleggsdysene idag (takk til t.k.rasing) og montert det på bilen. venter på map.sensor, så ikke kobla til dysene el mf2 boksen på bilen. imorgen blir det turbotrykksmåler og pop-off ventil. og forhåpentligvis kommer sensoren fra KRB-trading. :ohmy:

post-91628-1137619269_thumb.jpg

post-91628-1137619295_thumb.jpg

post-91628-1137619321_thumb.jpg

post-91628-1137619353_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Har lenge hatt litt mistillit til hvordan det orginale injectionsystemet ville reagere på de forandra verdiene fra turbomotoren, men idag har jeg blitt troende.. ihvertfall litt mer optimistisk :!: da er alt på plass i bilen. Montert pop-off( turboX) og turbotrykksmåler(Tess). Og tatt første prøvetur. lada ikke mer enn 0,3. Har en eksoslekkasje på manifolden, så litt vanskelig å høre etter tenningsbank. (prøve å bevare stempla litt :innocent: ) I mf2 boksen er det en lampe som skal indikere at at boksen får signaler fra map-sensoren, og en lampe som ska indikere at dysene er igang. ingen av disse lyste, så må ta en telefon til krb trading imorgen og høre om hva grunnen til det kan være. muligens for lite trykk.. i dont know. :hmm: håper at noen svar kan fåes.. gikk jo årleit med 0.3, men må ha mye mer.. hehe.

den kontakta på bilde er kontakta til mf2 boksen i hanskerommet. og på det andre bilde legger Erik opp ledningsnettet til mf2 boksen.

post-91628-1137708338_thumb.jpg

post-91628-1137708361_thumb.jpg

post-91628-1137708389_thumb.jpg

post-91628-1137708414_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...