Gå til innhold

Kjøligst på CES: Coolermaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

meget enkel vannkjøling selvsagt, beregnet på å bare kjøle CPU vil jeg tro.

 

Radiator, reservoar og pumpe alt i ett + kjøler til CPU..vifter har du jo på de 4 som sitter i døra.

 

Regner vel egentlig med at det ikke er så mye brukanes hvis du skal utvide med skjermkort/NB/RAM/HD kjølere da..

Lenke til kommentar
Selfølgelig kan den ikke holde kjøleskaptemp da et kjøleskap er kaldere enn rommet det er i. Det krever fasekjøling eller peltierelement.

5409635[/snapback]

 

greit greit, men jeg tenkte at om den girer skikkelig opp farta på dem viftene der så burde en oppnå en fin vindkjølingsfaktor ;)

 

det i kombo med vannkjøinga og kansje en kunne fått gradestokken ned mot 4-6 grader :p

 

greit nok, da måtte det omtrent ha vært orkan inni boksa men men ;)

 

som jeg dreiv å vista med en kompis for noen år siden: sleng på noen vifter i bunn så kansje du kan få den til å sveve bortover gulvet ;)

5410140[/snapback]

 

 

Du kan putte så mange vifter inn i kassa og så mye vannkjøling du bare orker. Ingenting der inne kommer til å bli en eneste grad kaldere enn romtemperaturen.

 

Varme går fra varm til kald. Lufta kan ikke ta opp mer varme enn den allerede har.

 

Dette er enkel fysikk.

 

I et kjøleskap beruker du faseovergangen fra veske til gass der man slipper gassen ut fra et tynt lite rør og ut i et stort rør. Dette skaper kulde. Så må gassen komprimeres av en komprossor til veske igjen åg kjøles med en radiator så kan den endre fase igjen.

 

 

Francis :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...