Gå til innhold

Windows-installering fortsetter ikke etter reboot


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp satt sammen en ny PC, og sliter nå med XP-installeringen. Jeg setter i CDen, den booter og lader inn masse filer etc. før den "ordentlige" installeringen starter. Så skrur PCen seg av helt uten videre, eller så blir bare skjermen svart i enkelte tilfeller. Når jeg starter på nytt er det på'n igjen. Hvis jeg setter harddisken som første boot skjer det ingenting, da går den ikke over til CDROM-boot når den ikke finner at harddisken er bootbar. Hva skal jeg gjøre? Hjelp!

 

Specs:

 

Samsung SpinPoint 250GB SATA

Abit Fatal1ty AN8 SLI

AMD Athlon 4000+

Twinmos 2048 MB

XFX Geforce 7800GTX

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv installasjon med harddisken jumpered som sata150 mode.

5400329[/snapback]

Det har jeg allerede prøvd, hjelper ikke
Også lurt å installere xp med alle onboard LAN disablet i BIOS.

Enable etter at nforce chipset drivere er lagt inn.

OK, det skal jeg prøve. Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Kan det være power supplyen som konker ut ?

Ellers ville jeg prøvd å legge inn xp med nvidia driverene som neste steg , tilfelle det blir noe kluss med sataII og NCQ støttet HD og MS native driver.

Trykk F6 og velg nvidia class drivers fra driverdisketten under setup.

 

Har du loadet optimized defaults i bios ?

Dette setter vanligvis opp rett acpi/mps/dma/hd block mode osv. med rette settings .

Lenke til kommentar
Kan det være power supplyen som konker ut ?

Ellers ville jeg prøvd å legge inn xp med nvidia driverene som neste steg , tilfelle det blir noe kluss med sataII og NCQ støttet HD og MS native driver.

Trykk F6 og velg nvidia class drivers fra driverdisketten under setup.

 

Har du loadet optimized defaults i bios ?

Dette setter vanligvis opp rett acpi/mps/dma/hd block mode osv. med rette settings .

5401043[/snapback]

Det virker ikke som om det er power supplyen, da problemet oppstår på samme sted hver gang, og det er en splitter ny 400W som fulgte med Chieftec-kabinettet.

 

Er det skjermkort-driverene du mener? Det fulgte ikke med noe sånt på diskett.

 

Har prøvd å bruke optimized, ja.

 

 

Når jeg setter SATA-disken i 150-mode, da går ikke PCen av etter at den har lada opp til installasjonen, men det bare er svart. Kan det være skjermkort-problemer? Trenger jeg drivere?

Lenke til kommentar
Og driverene for SATA-kontrolleren er lastet sammen med XP-installasjonen?

Du får ett spørsmål om å trykke F6 for å laste drivere for andre kontrollere under installasjonen.

5402166[/snapback]

Ja, om jeg trykker F6 får jeg etterhvert spørsmål om å sette inn en diskett inn i stasjon A. Jeg setter inn hovedkort-driver-disketten og trykker på enter, men det skjer ingenting bortsett fra at den IGJEN spør om en diskett. Det samme skjer med helt nye drivere fra Abits hjemmeside.
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg fått satt i ny diskettstasjon, og den jeg prøvde tidligere fungerete tydeligvis ikke. Jeg har funnet drivere til diskett på Abits hjemmeside, og jeg får velge drivere. Jeg kan velge enten to SATA+RAID Required-drivere eller to SATA Required-drivere. Det er ikke det eksakte navnet, jeg husker ikke helt hva de heter. Uansett, hvilken av de burde jeg velge?

 

Jeg har prøvd å velge begge deler, men uansett så har jeg det samme problemet, skjermen blir bare svart, og ingenting skjer.

 

 

Jeg hadde det samme problemet som deg prøv og få fikset en diskett med SATA drivere på så kom jeg i allefall lengre.

5403682[/snapback]

Ja, og hva gjorde du så? Ble skjermen fortsatt svart/PCen rebootet og du måtte begynne på installasjonen på nytt?
Lenke til kommentar

Har du en "vanlig" harddisk (P-ATA) tilgjengelig? Hva skjer hvis du prøver å innstallere XP på en slik en, svart skjerm da også?

 

Selv så hadde jeg min XP-installasjon på en P-ATA disk som ble overført til en S-ATA disk vha Norton Ghost. Alle driverene til harddisk-kontrollerene var da allerede installert og overgangen til S-ATA gikk da smertefritt. Lagde så en ny Ghost-image på en bootbar DVD slik at jeg slipper problemer med installasjon av kontroller-drivere i senere tid.

 

Skal ikke si at det er installasjon av disse driverene som er kilden til alt ondt, men har lest om flere som har samme trøblet og mistenker derfor at det er dette som er problemet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg prøvde nettopp med en "vanlig" disk, akkurat det samme skjer. Dog, denne er det allerede installert Ubuntu Linux på, men det skal ikke ha noe å si, vel? Man formaterer jo diskene under XP-installasjon-

 

Dessuten så prøvde jeg å installere Ubuntu Linux, og faktisk så fikk jeg nøyaktig det samme problemet. Installeringen gjør seg klar, og så blir det svart eller PCen skrur seg av.

 

:shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...