Gå til innhold

Nytt innvadrer parti.


Anbefalte innlegg

Knall at det blir ett nytt innvandrer parti!!

Det blir mer mangfold og det blir lettere for innvandrere å få gjennomslag for og for å få sin politikk hørt.

Selvfølgelig skal innvandrere få lov å starte opp sitt eget parti... vi lever vel i ett demokrati?!? Eller er rasisme grunnen til at noen her er imot at innvandrere får sitt eget parti?

Mener dere at innvandrere er annenrangs borgere som ikke har skal ha krav på de samme mulighetene som nordmenn? Skammelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snekker`n: Jeg er på en måte enig med deg, men på en måte ikke.

Jeg er ateist til det innerste av bein, og mener religion ligner mer på en sinnsykdom en noe annet. Jeg mener politikk og religion ikke har noe med hverandre å gjøre, og jo lengre de holdes unna hverandre, jo bedre.

Det jeg imidlertid er i tvil om, er om dette er noe som bør behandles som en del av den politiske struktur, eller om det simpelthen er noe jeg syns er god politikk for et parti å spille på.

Med andre ord: Jeg er i tvil om det er riktig å nedsette en slik separasjon i styreformen - altså ved å bannlyse religiøse politiske partier, eller om alle (slik som i dag) bør ha rett til å starte partier på hvilket som helst grunnlag. Sistnevnte er langt mer demokratisk, og jeg tenderer dermed til å støtte den formen. Men for all del - jeg er vettskremt over tanken på religiøst motiverte partier som får oppslutning. KrF er et eksempel, men de er langt mer uskyldige (uskylde i kraft av at de mangler evne) enn mange alternativer man ser rundt omkring i verden.

 

"The inhabitants of the earth are of two sorts:

Those with brains, but no religion,

And those with religion, but no brains."

-- Al-Ma'arri (973-1057), arabisk ateistisk (en sjeldenhet rundt år 1000) dikter.

Lenke til kommentar
Knall at det blir ett nytt innvandrer parti!!

Det blir mer mangfold og det blir lettere for innvandrere å få gjennomslag for og for å få sin politikk hørt.

 

Da dette nok vil bli et småparti vil det nok i stor grad begrense gjennomslagskraften. Ta innvandreren i artikkelen, om han skulle gå ut av Norges største parti og heller representere et lite parti i Drammen så blir innflytelsen temmelig begrenset. Men det kan vel hjelpe lokalpolitisk

 

Eller er rasisme grunnen til at noen her er imot at innvandrere får sitt eget parti?

Mener dere at innvandrere er annenrangs borgere som ikke har skal ha krav på de samme mulighetene som nordmenn? Skammelig

5394775[/snapback]

 

Du bør være svært forsiktig med å anklage noen for rasisme.

Lenke til kommentar
Knall at det blir ett nytt innvandrer parti!!

Det blir mer mangfold og det blir lettere for innvandrere å få gjennomslag for og for å få sin politikk hørt.

Selvfølgelig skal innvandrere få lov å starte opp sitt eget parti... vi lever vel i ett demokrati?!? Eller er rasisme grunnen til at noen her er imot at innvandrere får sitt eget parti?

Mener dere at innvandrere er annenrangs borgere som ikke har skal ha krav på de samme mulighetene som nordmenn? Skammelig

5394775[/snapback]

 

Hvor dumt blir det med et eget innvandrerparti? Kan vi ikke bare lage et homoparti, et kristenparti, et tiggerparti, et fattigparti og av alle andre minioriteter i Norge med en gang? Dette er rasisme i høy grad!

 

Noe av grunnen til at det ikke er mange innvandrere på tinget er at innvandrere for det første ikke utgjør en like stor del av befolkningen i hele Norge som i resten av landet. Om du ser det prosentvis, virker det plutselig ganske fair. Men en annen ting er at mange innvandrere tilhører andre religioner enn statsreligionen i landet her; kristendommen. Halvparten av regjeringsmedlemmene, i henhold til norsk lov stå i statskirken. Det er like teit! Splitt stat og kirke nå!

 

Norge er demokratisk: det sitter like mange innvandrere på tinget som befolkningen vil. Et innvandrerparti vil bare styrke fordommer og ødelegge for innvandrere som er motstandere av dette partiet. Innvandrere flest vil kanskje føle seg pålagt å føle dette nye partiets politikk og dermed sitter vi igjen med bare problemer.

Lenke til kommentar
Knall at det blir ett nytt innvandrer parti!!

Det blir mer mangfold og det blir lettere for innvandrere å få gjennomslag for og for å få sin politikk hørt.

Selvfølgelig skal innvandrere få lov å starte opp sitt eget parti... vi lever vel i ett demokrati?!? Eller er rasisme grunnen til at noen her er imot at innvandrere får sitt eget parti?

Mener dere at innvandrere er annenrangs borgere som ikke har skal ha krav på de samme mulighetene som nordmenn? Skammelig

5394775[/snapback]

 

Nei jeg er ikke mot dette av rasistiske grunner,men fordi en vet og ser at det er folk med fanatiske grunner som har makt/mulighet til å starte/styre slike partier og fanatikere er jeg redd uansett hvilken hudfarge eller hvilken nasjon de har/kommer fra.

Lenke til kommentar

Før konspirasjonsteoriene tar astronomiske størrelser så er det kanskje en idè å finne ut HVA dette partiet er? På radio hørte jeg at partiet skulle jobbe med integrering, anntakeligvis fordi innvandrerne føler at integrering blir nedprioritert av de etablerte partiene i Drammen. I tillegg har en APmann vært med på å legge til rette for etableringen av partiet. Siden mannen er med i AP anntar jeg han ikke er noen muslimsk despotist...

Lenke til kommentar

Hmmm...vet ikke helt om jeg liker tanken.

 

Først vil jeg si at jeg er FOR innvandrere som kommer for å jobbe, fordi mange nordmenn nekter i dag å utføre enkelte jobber. De velger heller å gå på sosialen.

 

Det jeg ikke liker er innvandrerne som kommer til Norge fordi de vil snylte på staten, og bare "gjøre f*en". Dessverre har jeg inntrykket av at dette er mesteparten av de som kommer. Jeg håper jeg tar feil på dette punktet.

 

Og de innvandrerne som bare er ute etter å "gjøre f*en" er ofte de som også klager mest. De forlanger egne parti, egne lover, egne butikker, egne stoler og aløt mulig annet rar (overdriver bare for å understreke poenget mitt).

 

Og det at så mange med kriminell bakgrunn og som til og med er terrormistenkte får lov å komme inn i landet er absurd. Dette er fordi vi har altfor mild innvandringspolitikk. Vi burde sende alle innvandrere som begår et alvorlig lovbrudd hjem til det landet de kom fra, ikke sette de inn i fengsel. Det koster for mye. Staten kunne spart mye penger på å sende innvandrere som begår lovbrudd hjem. For mesteparten av alle som begår alvorlige lovbrudd i Norge er innvandrere, det viser statistikkene. Og det koster å ha folk i fengsel, derfor blir det billigere å kaste dem ut.

 

Er ikke hele poenget med å "vandre inn" at de skal tilpasse seg VÅR kultur? Ikke omvendt? For av og til virker det som om vi bare må bøye oss etter deres minste ønske. Dette er jeg sterk motstander av. Dessuten samler de seg ofte i egne kulturer, egne grupper osv. Får en følelse av at de prøver å samle seg mest mulig sammen slik at det blir nesten reine innvandrebyer i Norge. Det blir helt feil.

 

At de nå vil starte et eget parti beviser bare deres motvilje til å integrere seg i og tilpasse seg det norske samfunnet. Klart at Norge er en demokratisk stat og at noe av grunnideen med demokrati er at alle skal få vere med å bestemme. Men jeg frykter for at dette blir et parti som ikke er ute etter det beste for det norske samfunnet, men heller et parti som vil kjempe for å få mest mulig av "innvandrer-ting" inn i samfunnet. Dette syns jeg blir helt feil.

 

Og som nevnt før, så har Norge altfor mild innvandringspolitikk, og det kan føre til at terrormistenkte kanskje til og med kan få en ganske høg posisjon i dette partiet. Og som en sentral person i et politisk parti, kan det bli lett å få tak i midler til å utføre en terroraksjon eller lignende.

 

Dette er min begrunnelse for at jeg ikke liker tanken på et innvandrerparti så veldig godt.

Lenke til kommentar
Jeg syns innvandrerene kan stemme på et av de partiene som allerede fins. Jeg syns ikke noe om at de skal danne sitt eget parti for å fremme deres egene verdier og ønsker.

 

Ja, innvandrere burde være annenrangs borgere, uten demokratiske rettigheter. :roll:

Og som Olsen sier, burde vi ikke vite hva partiet faktisk står for, før dere omtrent antar at agendaen deres er å overta Norge? For min del har jeg ingen mening om partiet før jeg faktisk vet hva de står for, men tar det som en selvfølge at de burde ha rett til å stifte parti.

Lenke til kommentar
Men spørsmålet mitt fant du det ikke for godt å svare på... hvordan er dine meninger forenelige med ideen om det frie, demokratiske samfunn? Eller er du kanskje imot sistnevnte?

5394663[/snapback]

Det er ikke udemokratisk å mene at det er galt å opprette et gitt parti. Det er udemokratisk å ville nekte noen å opprette et gitt parti.

Lenke til kommentar

Fakta er at de aller fleste innvandrere kommer hit til Norge, og lever på sosial. De kommer hit friske, og har gode forutsetninger siden de gikk på skole i hjemlandet osv. De skader en tommel, og lever innestuet 14 stykker i en leilighet, der de lever på sosial og distrubuering av bla Narkotika, våpen og truer til seg penger. Når disse 40 årene har gått, er de pensjonister. Selv om de kun har levd på Norges sosialordning hele tiden, har de mer enn nok penger til å flytte hjem til Pakistan, og bo der som grever de siste 20 årene av livet sitt.

 

Se bare på situasjonen her i Ålesund. Da innvandrerne først begynte å komme til Norge siden det var rikt, kom det en masse pakistanere (også kalt "sotrør,pakkiser, niggerfaen, noe som jeg selvfølgelig tar helt avstand fra på dette forumet) hit til Ålesund. Etter 2-3 år flyttet samtlige til Oslo og Østlandet. Her var det nemlig ikke like stort marked for narkotika. Men selvfølgelig, indere, Thailendere, Vietnamesere og annet har vi nok av som okkuperer spilleautomatene dagen lang!

 

Jeg ser negativt på innvandringen slik den er i dag, siden de kun kommer her for utnytte, og å leve på staten, samtidig som de skryter over hvor fantastisk deres eget hjemland EGENTLIG er.

 

Det at disse folkene nå skal få sitt eget parti, menes en masse penger til de som ikke gjør en dritt (fleste tilfeller utlendinger), og Ola Nordmann skal slite hele dagen.

Lenke til kommentar
Men spørsmålet mitt fant du det ikke for godt å svare på... hvordan er dine meninger forenelige med ideen om det frie, demokratiske samfunn? Eller er du kanskje imot sistnevnte?

5394663[/snapback]

 

Jeg liker ikke et innvandringsparti noen som jeg har argumentert for og jeg syns bla. Memphis88 kom opp med noen gode argumenter.

 

Ja vi lever i et demokratiske samfunn og jeg tviler på at et innvandringsparti vil være ulovlig i seg selv. Jeg tror nordmenn snart nærmer seg en grense der de ser at de må sette foten ned. Jeg tror at folk ser at vi har at for tollerangt regelverk når mullaer og andre fundamentalister får gå rundt fritt i norge å gjøre hva de vil.

 

Det er som regel ikke de svakeste i verden som finner veien helt til norge engang. Ja det kommer mange som ikke har det som bra som oss for å søke oppholdstilatelse. men la meg stille dere et spørsmål;

 

hvor store utgifter vil den norske stat og samfunn ha på en person som har fått oppholdstilatelse i norge å bare går rundt og soper trygd, pensjon osv? eller bare de som bor på asylmottak en stund for så å bli sendt hjem?

 

 

hvor mange sultene og forfryste barn kan du redde i pakastian eller beinrangler av noen små afrikanere som ikke har fårr tørt eller vått på flere dager, fordi pengene?

 

 

hvis det ikke skjer noe med den norske innvandrings politikken tror jeg bilene ute i veien her snart står i lys lue.( ikke men vei da men noen andres sin)

 

edit:

til kverrulanten som er etter meg:

kommer tilbake med mer når jeg har fått en god TRYGG natts sovn.

Endret av Wobokel
Lenke til kommentar
Hohoho, innlegget ditt er en studie i komikk. Ser du ikke de sterke motsetningene i det du sier? "Norge er et fritt demokratisk land", "men neida de må ha sitt eget innvandrerparti" - ser du ikke en viss konflikt mellom disse to uttalelsene dine? Er det ikke selve egenskapen til et fritt, demokratisk land at folk kan starte sine egne partier?

5394462[/snapback]

 

Jeg ser ingen konflikt mellom disse uttalelsene. Derimot ser jeg et av problemene med demokratiet, nemlig det at folk som ønsker å ødelegge demokratiet også har demokratisk rett til å forsøke dette. Dette er demokratiets paradoks.

 

Nå sier jeg ikke at å ødelegge vårt demokrati er formålet til drammens nye innvandrerparti. Jeg vet ikke hva slags formål de har, og vil ikke spekulere. Men jeg påpeker at det er ingen motsetning mellom å være for at alle skal ha demokratiske rettigheter, og det å være skeptisk til hvordan demokratiske rettigheter til tider kan bli missbrukt.

Lenke til kommentar
Fakta er at de aller fleste innvandrere kommer hit til Norge, og lever på sosial. De kommer hit friske, og har gode forutsetninger siden de gikk på skole i hjemlandet osv. De skader en tommel, og lever innestuet 14 stykker i en leilighet, der de lever på sosial og distrubuering av bla Narkotika, våpen og truer til seg penger. Når disse 40 årene har gått, er de pensjonister. Selv om de kun har levd på Norges sosialordning hele tiden, har de mer enn nok penger til å flytte hjem til Pakistan, og bo der som grever de siste 20 årene av livet sitt.

Jeg teller her 4 påstander, det er 4 påstander du gjerne kan dokumentere.

Jeg ser negativt på innvandringen slik den er i dag, siden de kun kommer her for utnytte, og å leve på staten, samtidig som de skryter over hvor fantastisk deres eget hjemland EGENTLIG er.

 

Så krig, sult, forfølgelse, naturkatastrofer er altså ikke årsaken? Er dette kun et skalkeskjul?

 

Igjen, gjerne kom med noe som underbygger påstanden.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Fakta er at de aller fleste innvandrere kommer hit til Norge, og lever på sosial. De kommer hit friske, og har gode forutsetninger siden de gikk på skole i hjemlandet osv. De skader en tommel, og lever innestuet 14 stykker i en leilighet, der de lever på sosial og distrubuering av bla Narkotika, våpen og truer til seg penger. Når disse 40 årene har gått, er de pensjonister. Selv om de kun har levd på Norges sosialordning hele tiden, har de mer enn nok penger til å flytte hjem til Pakistan, og bo der som grever de siste 20 årene av livet sitt.

Jeg teller her 4 påstander, det er 4 påstander du gjerne kan dokumentere.

Jeg ser negativt på innvandringen slik den er i dag, siden de kun kommer her for utnytte, og å leve på staten, samtidig som de skryter over hvor fantastisk deres eget hjemland EGENTLIG er.

 

Så krig, sult, forfølgelse, naturkatastrofer er altså ikke årsaken? Er dette kun et skalkeskjul?

 

Igjen, gjerne kom med noe som underbygger påstanden.

5399131[/snapback]

 

Underbygge mine påstander? Dette er jo noe alle vet. Alle vet jo at Krekar er en lassaron, men ingen kan påvise det fullt ut...

Lenke til kommentar
Knall at det blir ett nytt innvandrer parti!!

Det blir mer mangfold og det blir lettere for innvandrere å få gjennomslag for og for å få sin politikk hørt.

 

Da dette nok vil bli et småparti vil det nok i stor grad begrense gjennomslagskraften. Ta innvandreren i artikkelen, om han skulle gå ut av Norges største parti og heller representere et lite parti i Drammen så blir innflytelsen temmelig begrenset. Men det kan vel hjelpe lokalpolitisk

 

Eller er rasisme grunnen til at noen her er imot at innvandrere får sitt eget parti?

Mener dere at innvandrere er annenrangs borgere som ikke har skal ha krav på de samme mulighetene som nordmenn? Skammelig

5394775[/snapback]

 

Du bør være svært forsiktig med å anklage noen for rasisme.

5395161[/snapback]

 

Og du bør være forsiktig med å anklage noen for å anklage noen å være rasist ;)

Jeg stilte ett spørsmål, det var ikke en anklage...du kan forskjellen? Bra!

 

Når innvandrerne starter sitt eget parti får de muligheten til å uttrykke sine meninger uten å bli sensurert innad i f.eks AP. Partiet kan spesialisere seg til å ivareta innvandrernes innteresser. Partiet vil nok ikke bare bestå av ekstremister, men også vanlige troende muslimer. Akkurat som Krf som prøver å ivareta interressene til de ekstreme kristne og de mer moderate.

Jeg liker ikke krf, liker faktisk frp mer enn krf og kommer nok ikke til å like innvandrerpartiets sin politikk heller siden jeg ikke er innvandrer. Men skal du forby innvandrere og muslimer i å starte sitt eget parti, ja så tvangsnedlegg krf og frp i samme slengen. Å nekte folk sin demokratiske rett til å starte partier hører ikke hjemme i ett fritt land som norge.

Er det noen på dette forumet som foreslår å forby innvandrere i å starte sitt eget parti?

Fått inntrykk av at mange ikke liker at de skal starte opp, men har dere lyst til å nekte de?

 

Howser: de som kommer her som asylsøkere f.eks er de som blir forfulgt og kan risikere tortur og dødsstraff hvis de blir tilbake sendt. De ressurssterke utlendingene har allerede sikret seg gode jobber i hjemlandet sitt og har derfor ikke behov for å komme til norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...