Gå til innhold

Chieftec: Glem BTX


Anbefalte innlegg

Kan hende at du har rett, og at artikkelforfatteren missforstod, men det virker som om Chieftech har presentert det som en ny teknologi,.

5394804[/snapback]

I så fall er representanten dårlig informert, siden Chieftec selv har lever denne løsningen lenge, som tidligere skrevet.

 

Edit; BTX er mye eldre enn Prescot, så dette er også tull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, når jeg leser om BTX så kommer jeg til å tenke på en 486 jeg har stua vekk i kjellern. den har også ting litt "speilvendt" om en sammenligner med ATX. for å si det slik så var hvordkort og annet festet til andre siden av kabinettet. altså slik at en gikk inn fra høyre heller den fra venstre slik en gjør i dag...

Lenke til kommentar

Mixel:

Det er ofte man sender "ansikter" som er trent opp til hva de skal si på kort tid til messestands. Som er mer opptatt av å vise frem de nye skoene eller dressen som kostet halve lønnen din. Mens de snur seg og kommenterer skoene dine til partneren når du går. Samtidig har de tapet fast smilet for å serve alle mennesker de ikke liker, selv om det lett skinner igjennom.

 

Nei jeg liker mye bedre de litt mer loslitte "ikke tilseggjorte geekene" som vet hva de snakker om og som snakker av entusiasme for produktet og dermed har et naturlig kundevennlig smil.

 

Men det er nok forskjellige messe ansatte for forskjellige formål. Dressene er der for å hunte inn pengesterke beslutningstakere osv.

 

Selv venter jeg på at bransjen skal bli moden nok til å slutte med babes in boobs og kjøre en mer naturlig type "kundevennlighet".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

skuveløst for harddisker!

 

min mening om dette er at diskene hvis det ikke er særlig luftstrøm rundt dem. blir meget varme. og slik chieftec`s løsning fungerer slippes ikke varmen ut i selve kabinettet ( metall - plast - metall ). mine disker ble SYKT varme! derfor velger jeg å skru diskene fast på en finulig måte. diskene hålder en passe temp der kabinettet fungerer som en "kjøleribbe" for diskene. så dropp plasten plz!

Lenke til kommentar
skuveløst for harddisker!

 

min mening om dette er at diskene hvis det ikke er særlig luftstrøm rundt dem. blir meget varme. og slik chieftec`s løsning fungerer slippes ikke varmen ut i selve kabinettet  ( metall - plast - metall ). mine disker ble SYKT varme! derfor velger jeg å skru diskene fast på en finulig måte. diskene hålder en passe temp der kabinettet fungerer som en "kjøleribbe" for diskene. så dropp plasten plz!

5399869[/snapback]

Derfor jeg digger Cooler master-kabinettet mitt som har løst det slik de har gjort.

En vifte som blåser rett på hardiskene. Veldig effektivt med en og to disker. Med en disk blåser den kald luft over og under disken (forutsatt at den er satt i midterste rille. Er det to blåser den kald luft mellom diskene (forutsatt at de er plassert på øverste og nederste rille), og litt over oc gunder diskene. Det negative blir vel at da blåses det mer varm luft inn i kabinettet.

Lenke til kommentar
BTX var intel sin løsning på noen av varmeproblemene med Prescott

 

de klarte ikke å senke temperaturen på CPU. derfor fant de ut at de måtte effektivisere temperaturhåndteringen i kabinettet og redesignet Hovedkort og kabinett layout slik at det blir mer effektivt å lede varme.

 

problemet er at det i de fleste tilfeller krever helt nytt kabinett som støtter BTX... og AMD likte det ikke særlig godt p.g.a. plassering av CPU eller minnebrikkene (husker ikke hvilken det var) gav problemer med design på HK fordi lederene var ulik lengde (eller noe slikt).

5393021[/snapback]

 

Er vel ikke helt korrekt dette da, det har vel lite med prescott å gjøre, men heller med et ønske om å få en bedre temp fordeling på de forskjellige hk komponentene, husk prescott er på tur ut .

5394840[/snapback]

 

Poenget er vel at CPU lager en mindre andel av effekten nå (eller snart) enn før, jeg har inntrykk av at BTX er lagd for et system der mye av effekten kommer fra CPU.

 

AtW

Lenke til kommentar
jo, muligens, men du får også mer luftsirkulasjon...frisk, kald luft inn på diskene og videre inn i kabinettet, så suger du det ut i bakkant med enda en vifte...*kosepå CM Stackeren sin*

5400257[/snapback]

Er mange kabinetter som har vifte i front da. Så er mange kabinetter som får kaldere luft inn i fronten enn på dette kabinettet. Men med et heftig monster fra Zalman gjør nytten uansett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...