Gå til innhold

Sony: PS3 will be released in May 2006


Anbefalte innlegg

EDIT: I motsetning til hva folk tror kommer ikke PS3 til å bli noen monstermaskin som slår knockout på XBOX 360, den kommer til å bli mer eller mindre den samme suppa, omtrent som XBOX (1) og PS2...

5397023[/snapback]

 

Hva mener du med det? At en kan sammeligne 360 med PS2 og PS3 med Xbox? Isåfall blir jo PS3 en god del bedre enn 360, for Xbox var jo mye bedre enn PS2.

 

 

5397110[/snapback]

 

XBOX hadde bedre HW enn PS2, men merket man det? Nei. Poenget mitt var forøvrig ikke at 360 og PS3 kan sammenlignes med PS2 og XBOX (1).

 

Sett fra en jordnær synsvinkel er 360 og PS3 ganske like.

5397149[/snapback]

 

Her tar du så skammelig feil. Merket man at Xbox hadde bedre HW enn PS2? Jepp. Bevis? Ok.. Doom 3, GTA spillene, Far Cry Instinct og Halo 2. Utviklerene sa selv at Doom 3 ikke ville kunne kjøre respektabelt på PS2 ergo fikk ikke PS2 eigere muligheten til å spille Doom 3. Trist for de.. Rett og slett for det de eier en spillmaskin som har dårligere HW enn Xbox. Det er realiteten. Jeg eier en 360 nå, men jeg er da mann nok om 4 år til å tilstå at PS3 muligens har noen spill som ikke 360 har pga bedre HW. Dog vet ikke vi hva disse spesifikasjonene til konsollene har å si enda.. så det er ikke helt avgjort enda.. Kanskje blir forskjellen mindre denne genrasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje blir forskjellen mindre denne genrasjonen?

5398907[/snapback]

Der tror jeg du er nærmere svaret ja. Begge leirene prøver å si at deres maskin er bedre på en eller annen måte, og de har jo forsåvidt rett, den ene maskinen har noe den andre ikke har og omvendt. Men det er svært få som ser ut til å plukke opp det at så og si alle utviklere av spill (det som teller), sier at forskjellene mellom de 2 konsollene er så marginale at det vil knapt merkes.

 

Tror folk må jekke seg ned litt angående PS3, det jeg tror vi vil se er at den vil komme ganske likt på nivå med Xbox360. Folk som forventer at PS3 vil knuse Xbox360 vil bli enormt skuffet, selv om de da aldri vil innrømme dette.

 

Dessuten ser det ut til at flertallet av kjente og respekterte utviklere ser ut til å mene at Xbox360 har en klar fordel i at den er så enkel å utvikle spill for. PS3 har kanskje et ørlite granne større potensiale med litt høyere specs, men hva har det å si, når det er bare et lite knipe med utviklere som kan greie å utnytte det, om de i det hele tatt greier det.

 

Jeg var i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en PS3 og ikke en Xbox360, av den enkle grunn av at jeg lot meg lure av deres over-the-top presentasjon på E3. Xbox360 kom der litt i skyggen. Men først etter E3, begynte det jo tydelig å vise hvem det var som hadde vist frem ekte saker og ikke, da alt annet enn Fight Night og Unreal 3 engine viste seg å være CGI klipp som skulle være en representasjon av hva ps3 greide, og ikke faktisk ingame opptak, og så kommer vi til CES og her prøver Sony å resikulere og "imponere oss" en gang til med de samme opptakene fra E3. Når Xbox360 har klart greid å vise at det er lik null forskjell på det grafiske av hva sony presterer med sin konsoll, det er bare å ta en titt på gameplay opptak av Fight Night Round 3 som er ute om ca en måned til 360'en. Så hva er den fantastiske forskjellen mellom disse to maskinene? Jeg ser den ikke. Xbox360 har Xbox Live, PS3 har ingenting. PS3 har en Blu-ray spiller som tillater større lagring, Xbox360 gjør det fornuftig og kjører på DVD som fremdeles har mye potensiale da noen av de største spillene forrige generasjon bare brukte 1 layer av dvd plata.

 

Vet ikke om Xbox360 er bedre enn PS3, heller vet jeg ikke om PS3 blir bedre enn Xbox360. Men jeg kan si at jeg har en bedre magefølelse for Xbox360 og dens fremtid. Det kommer vel helst ann på hvilke kvaliteter en liker i en konsoll, og jeg er strålende fornøyd med hva vi ser i fremtiden for Xbox360

Lenke til kommentar
Kanskje blir forskjellen mindre denne genrasjonen?

5398907[/snapback]

Der tror jeg du er nærmere svaret ja. Begge leirene prøver å si at deres maskin er bedre på en eller annen måte, og de har jo forsåvidt rett, den ene maskinen har noe den andre ikke har og omvendt. Men det er svært få som ser ut til å plukke opp det at så og si alle utviklere av spill (det som teller), sier at forskjellene mellom de 2 konsollene er så marginale at det vil knapt merkes.

 

Tror folk må jekke seg ned litt angående PS3, det jeg tror vi vil se er at den vil komme ganske likt på nivå med Xbox360. Folk som forventer at PS3 vil knuse Xbox360 vil bli enormt skuffet, selv om de da aldri vil innrømme dette.

 

Dessuten ser det ut til at flertallet av kjente og respekterte utviklere ser ut til å mene at Xbox360 har en klar fordel i at den er så enkel å utvikle spill for. PS3 har kanskje et ørlite granne større potensiale med litt høyere specs, men hva har det å si, når det er bare et lite knipe med utviklere som kan greie å utnytte det, om de i det hele tatt greier det.

 

Jeg var i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en PS3 og ikke en Xbox360, av den enkle grunn av at jeg lot meg lure av deres over-the-top presentasjon på E3. Xbox360 kom der litt i skyggen. Men først etter E3, begynte det jo tydelig å vise hvem det var som hadde vist frem ekte saker og ikke, da alt annet enn Fight Night og Unreal 3 engine viste seg å være CGI klipp som skulle være en representasjon av hva ps3 greide, og ikke faktisk ingame opptak, og så kommer vi til CES og her prøver Sony å resikulere og "imponere oss" en gang til med de samme opptakene fra E3. Når Xbox360 har klart greid å vise at det er lik null forskjell på det grafiske av hva sony presterer med sin konsoll, det er bare å ta en titt på gameplay opptak av Fight Night Round 3 som er ute om ca en måned til 360'en. Så hva er den fantastiske forskjellen mellom disse to maskinene? Jeg ser den ikke. Xbox360 har Xbox Live, PS3 har ingenting. PS3 har en Blu-ray spiller som tillater større lagring, Xbox360 gjør det fornuftig og kjører på DVD som fremdeles har mye potensiale da noen av de største spillene forrige generasjon bare brukte 1 layer av dvd plata.

 

Vet ikke om Xbox360 er bedre enn PS3, heller vet jeg ikke om PS3 blir bedre enn Xbox360. Men jeg kan si at jeg har en bedre magefølelse for Xbox360 og dens fremtid. Det kommer vel helst ann på hvilke kvaliteter en liker i en konsoll, og jeg er strålende fornøyd med hva vi ser i fremtiden for Xbox360

5399167[/snapback]

 

''og jeg er strålende fornøyd med hva vi ser i fremtiden for Xbox360''

 

Jaja, men jeg er hvertfall ikke strålende fornøyd med det Xbox 360 har prestert hitill, men Fight Night Round 3 nærmer seg, for det er virkelig imponerende. Ja, har prøvd det.

 

Har mye og si på første intrykket når konsoller blir lansert, og der tror jeg PS3 kommer til å skinne. For de har ikke akkurat mangel på ''kvalitets spill'' ved Launch.

Lenke til kommentar
Sony er ikke dumme så de kommer nok med en pris som blir godkjent av gamere overalt. De vil ikke risikere å miste mer av markede til Microsoft.

Men PS3 kommer nok til å koste mer enn Xbox 360, enkelt og greit pga den kommer til å bli mye bedre  :w00t:

5398515[/snapback]

 

BS, de vil direkte konkurenter. Det er INGENTING som tyder på at PS3 vil være så mye kraftigere som noen tror. Derfor kan vi bruke Ockham's Razor.

 

En BMW 316 med 115 hk koster det samme som en Audi A4 1.6 med 100 hk, men allikevel er de konkurenter.

 

Det er først nå, mot slutten av dagens generasjon konsoller at man merker noen nevneverdig forskjell på PS2 og XBOX. Hadde Doom 3 hatt litt dårligere lysforhold hadde det kjørt fint på PS2 også.

 

EDIT: Hovedforskjellen på 360 og PS3 er at PS3 har mer RAM, konsollene klarer allikevel like bra oppløsning, og har like bra prosessorer.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
''og jeg er strålende fornøyd med hva vi ser i fremtiden for Xbox360''

 

Jaja, men jeg er hvertfall ikke strålende fornøyd med det Xbox 360 har prestert hitill, men Fight Night Round 3 nærmer seg, for det er virkelig imponerende. Ja, har prøvd det.

 

Har mye og si på første intrykket når konsoller blir lansert, og der tror jeg PS3 kommer til å skinne. For de har ikke akkurat mangel på ''kvalitets spill'' ved Launch.

5399264[/snapback]

Jeg blåser i om du har prøvd det hos en kompis eller spilt på en demostasjon. Du bør egentlig eige en slik maskin for å kunne si du er fornøyd med den eller ikke. Hva den har prestert hittil er jeg også fornøyd med. Vent til du har noen av konsollene før du begynner å si om du er fornøyd eller ikke.

 

PS3 sin lanseringsliste er jo ikke i nærheten av å bli gitt ut, så hvordan vet du hva de skal få til lansering bortsett fra 1 tittel som er bekreftet? (EDIT: Som like gjerne kan bli utsatt)

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Æsj as.

 

Det går virkelig ikke an å snakke med deg ? Hater sånne drittunger som deg som alltid tror de kan og vet allt, skal du ALLTID hakke på folk eller ?

5399323[/snapback]

Enten svarer du med et argument eller gir du deg. Sånn er det, du trenger ikke begynne å sutre hver forbante gang.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Hvem er det som tror at PS3 blir lansert uten store titler? Rekk opp hånda og la meg skyte dere!

 

Playstation er faktisk ikke ny i gamet. GTA: San Andreas er faktisk det spillet som kjører treigest på PS2. Det er ikke pga. grafikken, men pga. komprimeringen som er brukt.

 

PS: Det at xBox 360 ble lansert uten HD-DVD spiller, viser ikke det at de hadde hastverk med å få den ut før julesalget? Høyere feilprosent på maskinen 360 skal du lete lenger etter.

 

Jeg klarer, i motsetning til andre, å vente. Både fordi lommeboken min ber meg om det, og fordi jeg tror at Sony ikke kommer til å skuffe.

Lenke til kommentar
Crockett kommer med ikke noe annet enn saklige argumenter og fakta så ingen grunn til å bli hissige her...

5399449[/snapback]

Saklig var vel ikke den kommentaren at man må 'eie' den for å kunne si hva man mener om den... Akkurat som han sier at kun de som eier en 360 er begavede mennesker.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Crockett kommer med ikke noe annet enn saklige argumenter og fakta så ingen grunn til å bli hissige her...

5399449[/snapback]

Saklig var vel ikke den kommentaren at man må 'eie' den for å kunne si hva man mener om den... Akkurat som han sier at kun de som eier en 360 er begavede mennesker.

5399461[/snapback]

Jeg syns det er direkte feil å ikke gi et produkt en skikkelig test før en går ut og sier at det er fantastisk eller forferdelig. At vi som har xbox360 er begavede mennesker...hvor tar du det fra?

Lenke til kommentar
Det må jo være noe du har, som alle andre som ikke EIER en 360 har.

5399488[/snapback]

Unnskyld? Er jeg gud fordi jeg har en Xbox360? Nei, men jeg føler jeg har fått prøvd produktet bra og vet hva jeg liker og ikke liker med det, nok til å gi meg et grunnlag til å være fornøyd eller ikke. Jeg hadde aldri kunne gitt den meningen dersom jeg hadde prøvd det 1 time hos en venn eller 15 minutter på en demostasjon.

Lenke til kommentar
PS: Det at xBox 360 ble lansert uten HD-DVD spiller, viser ikke det at de hadde hastverk med å få den ut før julesalget? Høyere feilprosent på maskinen 360 skal du lete lenger etter.

 

Jeg klarer, i motsetning til andre, å vente. Både fordi lommeboken min ber meg om det, og fordi jeg tror at Sony ikke kommer til å skuffe.

5399433[/snapback]

 

Hva i allverden er det med slike som deg? Er du bare feilinformert eller tror du bare det du vil? Finn tall som beviser påstanden din om at xbox 360 har flere feilprosent enn andre vanlige elektroniske varer. Eller bedre.. Kan du bevise at din forgudet og gyldene PS2 hadde ferre feilprosent?! Inntil videre tar jeg meg den frihet til å kalle deg noe så simpelt som en idiot. Ja, for det er det du er om du ikke kan bevise den påstanden din.

 

Dessuten hvordan vet du at 360 er forhastet fordi den ikke har HD-DVD? Har du inside info? Ja, for det har ikke jeg. Derfor ser jeg på det som flere muligheter. Microsoft kan ha tenkt økonomisk. Praktisk for boksens struktur. Overoppheting? Er det poeng å ha HD-DVD i 360? Gevinst opp mot det praktiske og økonomiske. OSV osv.. At du automatisk drar sluttning om at 360 dermed må være forhastet og derav kommer feilene, er et tydelig bevis på ekte og ren skjær PS-fanatisme. Det er patetisk å høre på slik argumentasjon. Ja, jeg blir regelrett irritert. Selv om jeg mistenker at du ikke kan være særlig opplyst.

 

Bare sånn til opplysning så har 360 veldig få feilprosent på sine varer. Dette i forhold til andre elektroniske varer. At du vaser rundt på forumer og ser på alle som klager er ikke så rart for det er relativt vanlig at når man har en feil på sin konsoll spør man gjerne på forum om råd. Simple as That my Friend!

Dermed er jo det litt spes at du ikke skjønner dette? Bruker ren propaganda som argumentasjon. Tror du det funker på vanlig opplyste gamere?

 

HEHE..Dessuten er det argumentet om at du tenker økonomisk for å vente på PS3 litt morsomt siden det trolig blir mye dyrere med PS3! :D

Endret av AltTrombone
Lenke til kommentar

PS: Det at xBox 360 ble lansert uten HD-DVD spiller, viser ikke det at de hadde hastverk med å få den ut før julesalget? Høyere feilprosent på maskinen 360 skal du lete lenger etter.

 

Jeg klarer, i motsetning til andre, å vente. Både fordi lommeboken min ber meg om det, og fordi jeg tror at Sony ikke kommer til å skuffe.

5399433[/snapback]

 

Hva i allverden er det med slike som deg? Er du bare feilinformert eller tror du bare det du vil? Finn tall som beviser påstanden din om at xbox 360 har flere feilprosent enn andre vanlige elektroniske varer. Eller bedre.. Kan du bevise at din forgudet og gyldene PS2 hadde ferre feilprosent?! Inntil videre tar jeg meg den frihet til å kalle deg noe så simpelt som en idiot. Ja, for det er det du er om du ikke kan bevise den påstanden din.

5399999[/snapback]

 

Han sier jo uansett bare at det sikkert er høy feilprosent, og at det er tydelig at M$ har hatt hastverk med å få den ut på markedet. Dessuten handler denne tråden verken om Xbox, X360 eller PS2. Den handler om PS3, om du ikke visste det. Det står faktisk i emnetittelen tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Hva i allverden er det med slike som deg? Er du bare feilinformert eller tror du bare det du vil? Finn tall som beviser påstanden din om at xbox 360 har flere feilprosent enn andre vanlige elektroniske varer. Eller bedre.. Kan du bevise at din forgudet og gyldene PS2 hadde ferre feilprosent?! Inntil videre tar jeg meg den frihet til å kalle deg noe så simpelt som en idiot. Ja, for det er det du er om du ikke kan bevise den påstanden din.

 

Dessuten hvordan vet du at 360 er forhastet fordi den ikke har HD-DVD? Har du inside info? Ja, for det har ikke jeg. Derfor ser jeg på det som flere muligheter. Microsoft kan ha tenkt økonomisk. Praktisk for boksens struktur. Overoppheting? Er det poeng å ha HD-DVD i 360? Gevinst opp mot det praktiske og økonomiske. OSV osv.. At du automatisk drar sluttning om at 360 dermed må være forhastet og derav kommer feilene, er et tydelig bevis på ekte og ren skjær PS-fanatisme. Det er patetisk å høre på slik argumentasjon. Ja, jeg blir regelrett irritert. Selv om jeg mistenker at du ikke kan være særlig opplyst.

 

Bare sånn til opplysning så har 360 veldig få feilprosent på sine varer. Dette i forhold til andre elektroniske varer. At du vaser rundt på forumer og ser på alle som klager er ikke så rart for det er relativt vanlig at når man har en feil på sin konsoll spør man gjerne på forum om råd. Simple as That my Friend! 

Dermed er jo det litt spes at du ikke skjønner dette? Bruker ren propaganda som argumentasjon. Tror du det funker på vanlig opplyste gamere?

 

HEHE..Dessuten er det argumentet om at du tenker økonomisk for å vente på PS3 litt morsomt siden det trolig blir mye dyrere med PS3! :D

5399999[/snapback]

Det er jo faktisk litt rart at mange 360'er i Bergen ikke fungerer. Hvor har du feilprosenten din fra?

 

Overoppheting er jo et morsomt tema, spesielt når 360 bråker som et uvær.

 

Angående pris. Playstation vil koste rundt 4.000 kroner ved lansering. Det er cirka 400 kroner høyere enn lanseringsprisen til xbox. Da får du også en blueray-spiller med. Du må ikke kjøpe en spiller (som jeg tror vil koste en tusing) ekstra.

 

PS: Jeg trodde vi var ferdig med skittkastingen, men siden du ikke er det så får du kaste skitten på deg selv istedenfor.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...