Gå til innhold

Sony: PS3 will be released in May 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hvem tror at PS3 vil koste 7000? Folk sa det samme om PS2. Sony er ikke dumme, de vet at PS3 ikke kommer til å selle like bra om prisen blir dobbel så høy som 360. Den kommer til å ligge på 4-4,5k.

 

Uansett hva Sony sier så er PS3 i hovedsak en spillemaskin, og folk kommer i til å kjøpe den for det, ikke noe annet. Og om prisen da ligger på 7k er det veldig få som gidder å kjøpe den.

 

Derfor er jeg 100% sikker på at den ikke vil bli noe katastrofalt dyr, som de fleste frykter.

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Altså, hvem tror at PS3 vil koste 7000? Folk sa det samme om PS2. Sony er ikke dumme, de vet at PS3 ikke kommer til å selle like bra om prisen blir dobbel så høy som 360. Den kommer til å ligge på 4-4,5k.

 

Uansett hva Sony sier så er PS3 i hovedsak en spillemaskin, og folk kommer i til å kjøpe den for det, ikke noe annet. Og om prisen da ligger på 7k er det veldig få som gidder å kjøpe den.

 

Derfor er jeg 100% sikker på at den ikke vil bli noe katastrofalt dyr, som de fleste frykter.

5396296[/snapback]

 

Med tanke på hvilke priser vi ser på Blu-ray spillerene som blir annonsert som skal komme ut samtidig som PS3'en, så tror jeg faktisk folk bør være forberedt på at det kan bli en temmelig stor investering å kjøpe seg en ps3.

De første blu-ray spillerene har fått en prislapp på rundt 12.000 kr i usa.

Så at en PS3 med en blu-ray spiller, skal koste det samme som en brukbar dvd-spiller (altså rundt 4000 kr). Det har jeg igrunn litt vanskelig for å tro.

 

Kan si det sånn at jeg tror 7000 er nærmere svaret enn det 4000 er.

Lenke til kommentar

Den som lever får se. Sony har sakt de vil selge PS3 med stort tap for å få blue-ray inn på markedet.

 

Leste en plass at et firma hadde tatt for seg hva de forskjellige delene av PS3 koster, og de tre dyreste var Cell, grafikkbrikken og blueray-spilleren. De låg på 100-150 dollar hver, dvs ca 1k for en br spiller. Men nå skal en ta slik info med en klype salt.

 

Nettavisen

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Den som lever får se. Sony har sakt de vil selge PS3 med stort tap for å få blue-ray inn på markedet.

 

Leste en plass at et firma hadde tatt for seg hva de forskjellige delene av PS3 koster, og de tre dyreste var Cell, grafikkbrikken og blueray-spilleren. De låg på 100-150 dollar hver, dvs ca 1k for en br spiller. Men nå skal en ta slik info med en klype salt.

5396356[/snapback]

og da er vi oppe i en 4000 NOK ca for å produsere 1 konsoll?

Det finnes grenser for hvor mye tap de kan selge med.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Den som lever får se. Sony har sakt de vil selge PS3 med stort tap for å få blue-ray inn på markedet.

 

Leste en plass at et firma hadde tatt for seg hva de forskjellige delene av PS3 koster, og de tre dyreste var Cell, grafikkbrikken og blueray-spilleren. De låg på 100-150 dollar hver, dvs ca 1k for en br spiller. Men nå skal en ta slik info med en klype salt.

5396356[/snapback]

og da er vi oppe i en 14000 NOK ca for å produsere 1 konsoll?

Det finnes grenser for hvor mye tap de kan selge med.

5396396[/snapback]

 

Bare gudene vet hvor du fikk de tallene fra...

Lenke til kommentar
Den som lever får se. Sony har sakt de vil selge PS3 med stort tap for å få blue-ray inn på markedet.

 

Leste en plass at et firma hadde tatt for seg hva de forskjellige delene av PS3 koster, og de tre dyreste var Cell, grafikkbrikken og blueray-spilleren. De låg på 100-150 dollar hver, dvs ca 1k for en br spiller. Men nå skal en ta slik info med en klype salt.

5396356[/snapback]

og da er vi oppe i en 14000 NOK ca for å produsere 1 konsoll?

Det finnes grenser for hvor mye tap de kan selge med.

5396396[/snapback]

 

Bare gudene vet hvor du fikk de tallene fra...

5396426[/snapback]

Det snek seg visst et 1 tall foran der, men igjen det hvis det som en annen sier koster 5000 bare å produsere en slik konsoll, så vet vi vel hvordan det kommer til å gå først kommer litt avgifter her og der, så skal butikkene ha sitt overskudd, og hvor mange tusen har sony råd til å tape for hvert konsoll? bare fordi at det koster 4-5000 å produsere det, så er det ingen grunn til at du skal se denne prisen i butikken.

Lenke til kommentar
Den som lever får se. Sony har sakt de vil selge PS3 med stort tap for å få blue-ray inn på markedet.

 

Leste en plass at et firma hadde tatt for seg hva de forskjellige delene av PS3 koster, og de tre dyreste var Cell, grafikkbrikken og blueray-spilleren. De låg på 100-150 dollar hver, dvs ca 1k for en br spiller. Men nå skal en ta slik info med en klype salt.

5396356[/snapback]

og da er vi oppe i en 14000 NOK ca for å produsere 1 konsoll?

Det finnes grenser for hvor mye tap de kan selge med.

5396396[/snapback]

 

Bare gudene vet hvor du fikk de tallene fra...

5396426[/snapback]

Det snek seg visst et 1 tall foran der, men igjen det hvis det som en annen sier koster 5000 bare å produsere en slik konsoll, så vet vi vel hvordan det kommer til å gå først kommer litt avgifter her og der, så skal butikkene ha sitt overskudd, og hvor mange tusen har sony råd til å tape for hvert konsoll? bare fordi at det koster 4-5000 å produsere det, så er det ingen grunn til at du skal se denne prisen i butikken.

5396459[/snapback]

 

Jaja, kanskje prisen klarer å krype seg opp til 5k her til lands, men ikke mer, tror jeg. Men, vi får bare vente til Sony sier prisen selv :)

 

Edit: Men ifølge artikkelen så kom de frem til produksjonskostnader på 500$, noe som tilsvarer ca 3500NOK. Så hvorfor kan den da ikke havne på 4-5k her i Norge

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Sony trenger ikke å markedsføre seg som Microsoft gjør siden folk vet hva de har i vente . Sony har aldri skuffet med sine konsoller og jeg personlig føler en trygghet hos de som jeg vet alle jeg kjenner gjør også. Alle de boikottet Xbox360 i respekt for Sony. Det er den eneste konsollen som har blitt igjen etter å ha dem alle.

 

Noen av verdens største utviklingsselskap som EIDOS,Namco,Square-Enix og Konami jobber med utviklingsverktøyet nå og har holdt på med det veldig lenge. Har snakket med venner som ikke har internett og ikke fulgt med på E3 i det hele tatt men de er i helt ekstase av bare tanken på PS3.

5396005[/snapback]

Ja, Playstation har et sterkt navn verden over. Men det betyr ikke at de slipper å markedsføre. Jeg vil høre andre ting enn de ordene som slipper ut fra Sony selv. Såklart vil Sonyfansen skaffe seg konsollen din. Nå snakker jeg om vanlige folk, ikke bare gamere. Hva mener du meg den eneste konsollen som har blitt igjen etter å ha dem alle?

 

Såklart har Sony store selskaper som jobber med PS3 allerede nå. Det er jo ingen bombe, det har folk visst lenge. Men det er mangelen på "kommunikasjon" fra de som er dårlig. Konsollen skal lanseres om ca. 5 måneder. Hvor i alle dager er den solide infoen? Til og med MS var bedre med 360 på dette området. Som sagt, de vennene dine er Sony frelste, de kjøper alt fra Sony. De har nok en PS1, PS2 og PSP samt alle versjoenen av PS2.

 

 

Skal Sony lansere PS3 i mai må de jammen meg sette seg i høygir. Klarer de det på samme måte som MS eller bedre så blir jeg overrasket. Nå virker det som Sony da ikke tenker å ha en verdenslansering, men jeg ville gjerne hatt litt mer informasjon så kort tid før lanseringen.

 

Hva har vi sett av PS3:

- Filmer av hvordan de ser for seg PS3 spill (E3 2005)

- Noen ingamesekvenser av få spill (E3 2005/TGS 2005)

 

Jeg vil vite hva de har av titler, ikke hvor mange teraflops den Cell brikken klarer å presse ut. Hver så snill Sony, ikke gjør som med PS2 igjen. Den Toy Story/Final Fantasy tingen glemmer vi ikke.

Lenke til kommentar

Sony pisser litt i egen brønn med å lansere PS3 et år etter XBOX 360. Hovedsakelig fordi XBOX 360 selger som varmt hvetebrød, og fordi salget neppe stopper...

 

EDIT: I motsetning til hva folk tror kommer ikke PS3 til å bli noen monstermaskin som slår knockout på XBOX 360, den kommer til å bli mer eller mindre den samme suppa, omtrent som XBOX (1) og PS2...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
EDIT: I motsetning til hva folk tror kommer ikke PS3 til å bli noen monstermaskin som slår knockout på XBOX 360, den kommer til å bli mer eller mindre den samme suppa, omtrent som XBOX (1) og PS2...

5397023[/snapback]

 

Hva mener du med det? At en kan sammeligne 360 med PS2 og PS3 med Xbox? Isåfall blir jo PS3 en god del bedre enn 360, for Xbox var jo mye bedre enn PS2.

 

Men jeg tror heller ikke avstanden blir så stor. Og jeg har heller ikke fått inntrykk av at de fleste tror PS3 blir en monstermaskin

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Sony pisser litt i egen brønn med å lansere PS3 et år etter XBOX 360. Hovedsakelig fordi XBOX 360 selger som varmt hvetebrød, og fordi salget neppe stopper...

5397023[/snapback]

 

Etter det jeg har hørt så går det nå visstnok særdeles dårlig i Japan (det asiatiske markedet generelt). :hmm:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
EDIT: I motsetning til hva folk tror kommer ikke PS3 til å bli noen monstermaskin som slår knockout på XBOX 360, den kommer til å bli mer eller mindre den samme suppa, omtrent som XBOX (1) og PS2...

5397023[/snapback]

 

Hva mener du med det? At en kan sammeligne 360 med PS2 og PS3 med Xbox? Isåfall blir jo PS3 en god del bedre enn 360, for Xbox var jo mye bedre enn PS2.

 

 

5397110[/snapback]

 

XBOX hadde bedre HW enn PS2, men merket man det? Nei. Poenget mitt var forøvrig ikke at 360 og PS3 kan sammenlignes med PS2 og XBOX (1).

 

Sett fra en jordnær synsvinkel er 360 og PS3 ganske like.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
EDIT: I motsetning til hva folk tror kommer ikke PS3 til å bli noen monstermaskin som slår knockout på XBOX 360, den kommer til å bli mer eller mindre den samme suppa, omtrent som XBOX (1) og PS2...

5397023[/snapback]

 

Hva mener du med det? At en kan sammeligne 360 med PS2 og PS3 med Xbox? Isåfall blir jo PS3 en god del bedre enn 360, for Xbox var jo mye bedre enn PS2.

 

 

5397110[/snapback]

 

XBOX hadde bedre HW enn PS2, men merket man det? Nei. Poenget mitt var forøvrig ikke at 360 og PS3 kan sammenlignes med PS2 og XBOX (1).

 

Sett fra en jordnær synsvinkel er 360 og PS3 ganske like.

5397149[/snapback]

 

 

Nei, jeg mente ikke at en kunne sammenligne 360 med PS2 rent hw messig, men at avstanden PS2 --> Xbox blir den samme som 360 --> PS3.

 

Og jeg ser stor forskjell på PS2 og Xbox, noe de fleste gjør..

Lenke til kommentar
Nei, jeg mente ikke at en kunne sammenligne 360 med PS2 rent hw messig, men at avstanden PS2 --> Xbox blir den samme som 360 --> PS3.

 

Riktig. De vil være direkte konkurenter.

 

Og jeg ser stor forskjell på PS2 og Xbox, noe de fleste gjør..

5397167[/snapback]

 

Forza Motorsport og GT4 hadde nokså lik grafikk, det samme gjelder direkte porter mellom disse konsollene (og porter til PC, for den saks skyld).

 

EDIT: XBOX klarer vel høyere oppløsning enn PS2? Dette merkes forsåvidt...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...