Gå til innhold

Sony: PS3 will be released in May 2006


Anbefalte innlegg

sony_ps3_console_controller_200.jpg

Speculations have hit the community over a Sony Playstation3 missed spring launch date.

 

About two months ago, we at GameSHOUT fell into the same speculation that the Sony PlayStation 3 would not be released until 2007. A few days later, Sony contacted GameSHOUT and told us that they were still on track for a Spring 2006 launch date.

 

As of this morning, January 3rd, 2006, Sony again informed GameSHOUT that the Sony PS3 will be released in May 2006, and that the recent reports of a delay are pure "myths".

 

During the weekend, many sites and news agencies have reported that the Sony PlayStation 3 is full of bugs, and that the game machine is not ready for the Spring 2006 launch. However, please keep in mind that these are pure speculations.

 

Notice how much of the rumour is based on a "March 2006" launch. Sony never told us on what month the launch will occur.

 

Unless Sony says otherwise, don't take any notice to anyone else that's claiming to know the facts or the scoop. There are tons of people out there misleading the public. If there is a change in the 2006 Sony PS3 launch, we'll know about it.

 

 

 

 

Kilde: http://www.gameshout.com/news/012006/article2274.htm

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva annet vet vi folkens!?? HALO 3 kommer da!

Go Bungie! Go Bungie! Go Bungie! Go Bungie! Go Bungie!

 

En annen ting som er temmelig vanvittig er at Playstation 3 har to HDMI utganger med forskjellig bilde i coop! Lurer på om den kommer til å ha varmeproblemer... Å sende to ulike bilder - begge i 1080p - er ganske krevende!

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

magenuss: Kommentaren fra Bill Gates om at Halo 3 vil slippes samtidig med PS3 var bare skremselspropaganda. Bungie kan ikke utvikle Halo 3 med mål om at spillet skal slippes samtidig med PS3. De må enkelt og grei ta den tiden de trenger, og blir spillet ferdig før PS3 lanseres i USA tviler jeg på at MS gidder å vente med utgivelsen.

 

Men over til saken. Jeg har min tvil om at Sony klarer å rekke vårlanseringen av PS3 i Japan. Sony har så langt ikke vist frem et eneste spillbart spill til PS3, og hvis det er meningen at PS3 skal lanseres i Japan til våren, ville jeg i aller høyeste grad tro at Sony kunne vist frem et spillbart spill eller to på TGS i fjor. Heller ikke på CES (som holder på i Las Vegas akkurat nå) stiller Sony opp med spillbare PS3-spill, og noen ny informasjon om konsollen generelt har de heller ikke kommet med.

 

Nå har Sony riktignok fem måneder på seg, så jeg skal på ingen måte utelukke det helt. Det er jo også betryggende å høre gang på gang fra Sony at de fortsatt er i rute, selv om det kanskje ikke virker slik.

Lenke til kommentar

Hvis PS3 kommer May 2006 så snakker vi her om Japan datoen.

Jeg vil da tippe USA datoen blir da September/Oktober og Europa datoen kanskje desember 2006 / februar 2007.

 

Dette er selvsagt kun spekulasjoner, men hvis man ser hvordan Sony gjor det med PSP og PS2 så tror jeg nok det blir slik.

Tok jo ca 1 år på PSP og PS2 fra japan release til euro release.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony vil bruke E3 til å vise alt. Slik som Xbox 360 gjorde. Så kommer PS3 før Jul en gang. Slik at det kommer cirka 1 år etter 360. Dog må vi nok vente til Mars April i Europa.

 

Når det gjelder Halo 3 tviler jeg sterkt på at dette kommer ut samtidig med PS3. Microsoft kan da en del om markedsstrategi. For meg vilker det i allefall ulogisk. Bruke Xbox flagskip mot et monster av en maskin. Det vil ikke funke. Halo 3 vil miste masse mediedekning for ikke å snakke om salgstall. De gjør heller lurt i å gi det ut en stund før Ps3 slik at de kan selge 360 billig med halo 3 på kjøpet. Eller så må de vente til hysteriet til PS3 har lagt seg og stikke av med all oppmerksomheten etter det.

 

Gate mente heller ikke at Halo 3 konkret ville komme ut. Han mente at innen PS3 kommer ut vil 360 ha spill som Halo 3. Altså spill som Halo 3 når det gjelder kvalitet på spill. Altså har ikke han sagt direkte at Halo 3 kommer ut samtidig med PS3 om man ser på det han sier i en sammenheng.

Altså var dette en måte å si at 360 vil ha så mange gode spill innen PS3 kommer ut at 360 burde være et logisk valg. Hehe.. dog er det den samme argumentasjonen som PS2 brukte da Xbox kom ut! :!:

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at PS3 vil også lanseres her til lands i 2006. Tror ikke Sony tør å være noe særlig mer enn et år etter MS...

 

Forresten, det smarteste fra Sonys side er jo å lansere PS3 i USA før Japan med tanke på at de nesten ikke har konkurranse på det japanske markedet uansett...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg håper egentlig at Sony kan begynne å komme med noe hard info på dette snart, jeg vil iallefall vite hva Sony planlegger for Online-tjenester, for jeg har litt tvil til hvorvidt de klarer å overgå Live som er på Xbox 360.

 

Selve hardwaren betyr ikke så mye for meg, alt som er av neste-genrasjons konsoller vil være å dytte ut grafikk som er utrolig, og bare tenk på hva vi har i vente når vi ser spilla som kommer om et par år, når man har lært å utnytte konsollenes potensial til fulle.

 

Jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å plukke opp en Playstation 3, da jeg ikke har hatt noe behov for en PS2, jeg synes ikke det som har vært av titler har vært nok til å få meg til å kjøpe en. Jeg vil nok anta dette blir tilfelle med PS3 også, jeg har nå en Xbox 360 og har dekket mitt behov som konsollgamer.

 

Som sagt, jeg sitter i spenning og venter på å se hva Playstation 3 vil kunne levere av spill og alt rundt selve konsollen, men jeg er desto mer spent på Nintendo's Revolution, da den virker temmelig unik. Uansett, spennende tider i møte :)

Lenke til kommentar

Tror nok at PS3 kommer i år. Sony vil nok ikke gi Microsoft for stort forsprang.

 

Nintendo Revolution har den mye spennende nyheter, men er redd for at de ikke kommer til å bli utnyttet godt på lang stund etter at den er sluppet ut.

 

Xbox360 har Xbox-LIVE, noe som jeg mener er genialt.

 

Personlig kommer jeg til å vente på PS3, uansett når den kommer. Det er noe eget med Playstation.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...