Gå til innhold

Kyro III, NÅR?!


Chepe

Anbefalte innlegg

Helt siden eg leste om den sinnsyke etterfølgeren til Kyro II eller "Hercules 3D Prophet 4500 64MB" som kortet heter (chip'en heter Kyro II, laget av ST Microelectronics) sverget eg at eg ikke skulle kjøpe noe annet skjermkort før Kyro III kom, og uansett pris skulle eg ha kortet.

Vel, no er det gått et halvt år og eg har fremdeles holdt løftet mitt, men hvor er kortet??

Maskinen min trenger et nytt skjermkort og eg vet ikke når kortet mitt kommer på markedet.

 

Hvis det er noen som har peiling pliiis svar meg (helst i dette forumet). Teknisk info og div. specs er også bra lesestoff. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm kem kan dette vere? :smile:

 

Uansett så har eg en ellers feit maskin og kjøpte nettopp 80GB, 7200 RPM Western Digital og skal hjem om en halvtime for å partisjonera og formatera. hehe då har eg tilsammen 123GB

 

Ellers

 

Voodoo3 3000

Asus A7V (200 FSB, får ikke brukt fulle CPU FSB)

256 SDRAM (uoriginal)

1200 MHz Athlon T-bird 266 FSB

Lenke til kommentar

Nei fy faen Nvidia suger, Kyro III kommer til å knuse ALL motstand.

 

Litt bevis... :smile:

 

Kyro II slår Gforce 2 GTS i flere benchmarks og bruker billigere materiale; dvs. 64 MB SDRAM i motsetning til DDR.

Kyro II ligger på en lav klokkehastighet default, kun 180 MHz og allikavel tar GTS'n på flere områder (i alle fall på pris)

Kyro II bruker ikke hardware T&L og e allikavel så god...

 

Kyro III skal vere passet for high-end markedet med 128 MB DRR RAM, klokket høyt, og ha hardware T&L.

 

Og selvsagt skal kortet ha forbedret den utrolige arkitekturen som gjør et billigkort som Kyro II bra.

 

FIGHT THE POWER MAN; FIGHT NVIDIA, INTEL, MICROSOFT!

Lenke til kommentar

Føler med deg. Jeg har også sverget på det, men begynner å falle for fristelsen (gf2mx). Jeg har måtte byttet mitt voodoo3 3000 med min fars S3 Trio 2mb. ikke gøy. mye surr, solgte deler av min gamle maskin (p2-400) til han og så klikka det et par hundre ganger og til slutt måtte jeg gi fra meg skjermkortet mitt :sad: Så nå sliter jeg.. Og jeg vil spille Myst3...fikk tak i det for 2måneder siden, men voodoo3 er bare 16bit... -software mode!

 

Har derimot hørt om at kyro2 brikka kommer med oppgradert kjerne- og minnehastighet, og så på en asiatisk side en kyro2 med 128ram!

Lenke til kommentar

Jeg ble også frelst da jeg leste om Kyro2, og bestemte meg for å vente på Kyro3 kom. Men tiden går og det er lite nytt. Slik som det ser ut nå, så vil jeg heller kjøpe Asus GF2 Pro 64DDR enn Hercules 3D Prophet 4500 (på komplett). Dette pga. den lave prisen GF2 etterhvert har fått, og pga. av mangelen på T&L i Kyr2-brikken.

 

Så oppstår jo spørsmålet om Kyro3 klarer å slå GF3 til en fornuftig pris. Jeg tviler på at Kyro3 vil ha bruk for mer enn 64MB ram på ei god stund.

Så oppstår jo også spørsmålet om Kyro3'en virkelig trenger DDR-ram.

Lenke til kommentar

D blir konge hvis Kyro III kommer på denne siden av nyttår, då ska eg ha d... :]

 

Grunnen til at eg kjøper d kortet nesten uansett pris er at eg ved å kjøpe høykvalitets kort som varer i et år eller to, sparer eg masse penger istedet for å gå igjennom totre 15002500 kr kort (nvidia) i året.

 

Voodoo 3 3000 kortet mitt har vart sjukt lenge no, og d e på tide til å kjøpe arvtageren til 3DFX, nemlig ST-Microelectronics' KYRO III

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg trodde denne tråden var død og begravet, men siden noen har gravd den opp, kan jeg vel alltids lire av meg litt av mine kunnskaper på dette feltet :

Kyro-brikken så sin død da markedskreftene som vanlig slo til mot de små

Nvidia så at dette kunne bli en tøff konkurrent mot sine low-end-produkter, og kjøpte opp den ene av to parter som lagde Kyro-chippen.

Med det lå Kyro tilbake som død........

....Eller.... gjorde den egentlig det ????

Etter en stund med depping tok det andre firmaet ( PowerVr) skjeen i egen hånd og presenterte Kyro II SE i fjor sommer (juni? 2002 ).

Denne hadde klare forbedringer i forhold til Kyro II, bla. hadde den hardware T&L. Problemet var å finne kortprodusent som ville bruke den.

Hercules, som var den som brakte KyroII til massene etter at en annen produsent floppet med KyroI ( Husker desverre ikke navnet), ønsket desverre for oss brukere ikke å produsere kort med KyroIIse.

Synd, for personlig har også jeg ventet på KyroIII.

Siden ingen ville produsere kort med KyroIIse-chippen er det vel tvilsomt at vi noensinne kommer til å se noe til den, men aldri si aldri. Gjengen i PowerVr har oversaket meg før, og det gjør de sikkert igjen.

:D

Lenke til kommentar

Ikke før har jeg sagt det, så gjør de det !!!!!! :lol: okey..det er en stund siden da, men...

VIA er interessert i å kjøpe ut KyroIII-rettighetene fra STMelectronics som jo har lagt denne død ( Etter litt "overtaling" fra nvidia ). De av oss som følger med har jo ventet på dette siden Cebit i fjor 2002.

Desverre har flere meldt sin interesse i Kyro, så STM vil ikke selge unna allikevel. ( Dette var i sommer)

Problemet ligger i at STM har kjøpt rettigheter til 1, 2, 3 og deler av 4.generasjons Kyro ( KyroII var 3.gen) De ønsker selvsagt å få igjen litt av disse pengene når de evt. selger videre. Uansett hvem som kjøper opp Kyro-produksjonen, så må de forholde seg til utviklerne, nemlig Imagination Technologies.

 

Desverre vil det ta litt tid før kortet kommer, men... Det kommer ! :p

Imagination Technologies har heldigvis fortsatt utviklingen av Kyro-chippen, og det rapporteres fra det hold at en femte generasjon er så å si ferdig, og 6 generasjon er påbegynt for en stund siden.

Hmmm. Kyro IV...Gleder meg.

:)

Lenke til kommentar

Det med at Kyro chippene er totalt basert på Tile Based Rendering (TBR) så har jeg lest at det er enorme kompatibilitetsproblemer med PixelShading og VertexShading... (Radeonserien og evt GeForce3+ er kke totalt basert på TBR, bare delvis)

 

Tviler sterkt på at KyroIII kommer til å bli noen success, hvis den skulle komme ut da...

 

Tiden vil vise, men jeg har mer tvil enn tro på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...