Gå til innhold

Xbox 360 spørsmål igjenn :p


posse

Anbefalte innlegg

Har noen kjappe spørsmål:

 

1: Funker det å koble Xbox til PC uten noen form for chip?

 

2: Kan man legge over MP3 og bilder og filmer uten chip?

 

3: Kan man rippe inn spill uten chip?

 

4: Kan man bruke brente spill? Tenker da på backup plater av org. spill

 

5: Er det mulighet for å bruke en Ekstern HDD som feks. Maxtor sin?

 

6: Er Live Silver ett abb. man må betale for? Kan man spille online med dette?

 

7: Kan man bruke MSN og andre prog uten chip?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen kjappe svar:

 

1: Funker det å koble Xbox til PC uten noen form for chip?

kun via Media Center pc, xboxen vil da fungere som en skjerm da mediaCenter pcen tar seg av decoding og behandling av video

OBS Divx støttes ikke

 

2: Kan man legge over MP3 og bilder og filmer uten chip?

filmer går ikke, man kan dog spille av mp3 via cd, Removable Storage

 

3: Kan man rippe inn spill uten chip?

dette går ikke uten chip og chip finnes ikke

 

4: Kan man bruke brente spill? Tenker da på backup plater av org. spill

se 3

 

5: Er det mulighet for å bruke en Ekstern HDD som feks. Maxtor sin?

hvis den støtter Removable Storage (dvs dukker opp i windows uten drivere), man kan dog kun lese fra disken og kun spille/vise bilder og sanger

OBS: ikke alle enheter er støttet selv om de fungerer som Removable Storage

 

6: Er Live Silver ett abb. man må betale for? Kan man spille online med dette?

vet ikke, referer til www.xbox.com

 

7: Kan man bruke MSN og andre prog uten chip?

Nei, ingen "hjemmelagde" programmer vil fungere uten chip, per nå finnes det ingen chip.

Det er snakk fra Microsoft sin side å integrere en slags støtte for msn i Live.

Endret av texaco
Lenke til kommentar
6: Er Live Silver ett abb. man må betale for? Kan man spille online med dette?

Silver er gratis og støtter ikke Online spilling, for online spilling må du oppgradere til Gold. 149 for 3 måneder eller 499 for 12 måneder

5380308[/snapback]

 

Alle kan spille online gratis hver helg.

Lenke til kommentar
1: Funker det å koble Xbox til PC uten noen form for chip?

Ja, så lenge du har en PC med Windows XP i den andre enden så kan du streame musikk og bilder. Du trenger med andre ord ikke en media center-versjon av XP til annet enn å streame film.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Men da må jeg dessverre meddele dere at jeg invisterer i ny chip til gammel boxen min jeg ;)

5380809[/snapback]

Om dette gjelder xbox360

så LYKKE til med og finne den chippen ;)

5380841[/snapback]

 

 

 

vel... han skriver da tydelig "gammel boxen"

 

 

ikke noe tyder på at det er xbox 360 du :roll:

Lenke til kommentar
Har noen kjappe svar:

 

1: Funker det å koble Xbox til PC uten noen form for chip?

kun via Media Center pc, xboxen vil da fungere som en skjerm da mediaCenter pcen tar seg av decoding og behandling av video

OBS Divx støttes ikke

 

7: Kan man bruke MSN og andre prog uten chip?

Nei, ingen "hjemmelagde" programmer vil fungere uten chip, per nå finnes det ingen chip.

Det er snakk fra Microsoft sin side å integrere en slags støtte for msn i Live.

5380201[/snapback]

 

1: Ikke helt rett. Xboxen vil selv gjøre decoding og behandling av video, det er noe av grunnen til at f.eks. Divx ikke støttes. Xbox 360 har ikke Divx decoder.

Bortsett fra audio og video så kjører alt annet som du sier på MediaCenter pcen via RDP (remote desktop protocol).

 

7: Du kan lage "hjemmelagde" programmer uten chip dersom du bruker Mediacenter. Men de må være spesielt tilpasset for Mediacenter og de må installeres inn i Mediacenter systemet. De må kunne kjøres over RDP og de må kunne kjøres uten mus og keyboard.

 

se her for mer info: Media Center Extenders

Endret av OlavHW
Lenke til kommentar
6: Er Live Silver ett abb. man må betale for? Kan man spille online med dette?

Silver er gratis og støtter ikke Online spilling, for online spilling må du oppgradere til Gold. 149 for 3 måneder eller 499 for 12 måneder

5380308[/snapback]

 

Alle kan spille online gratis hver helg.

5380600[/snapback]

Prøvd det her så du vet det sikkert?

Det som de reklamerte med var at det vil komme ENKELTE gratishelger hvor også Xbox Live Silver medlemmer får spille. Har ikke hørt noe om at det gjelder hver eneste helg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
6: Er Live Silver ett abb. man må betale for? Kan man spille online med dette?

Silver er gratis og støtter ikke Online spilling, for online spilling må du oppgradere til Gold. 149 for 3 måneder eller 499 for 12 måneder

5380308[/snapback]

 

Alle kan spille online gratis hver helg.

5380600[/snapback]

Sikker på det?

Lenke til kommentar
Alle kan spille online gratis hver helg.

 

Flere som lurer på det samme ja.Har ikke sett noe sted at det skal være gratis hver helg, men det står derimot at det skal være gratis til utvalgte tidspunkter, og når dette er veit jeg ikke om noen har oversikt over.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Det blir nok kvalitetsmessig en del dårligere, men når jeg konverterer tv-opptak rippet fra HD sendinger, så blir det omtrent som en vanlig tv sending. Eksempelvis lastet jeg ned en episode av Lost jeg hadde gått glipp av, en standard-rip på 350Mb og en HD-rip på litt i overkant av 700Mb og forskjellen mellom disse etter konvertingen til .wmv var betydelig, spesielt på en 42'' plasma tv. Standard rip'en var akseptabel, mens HD rip'en var som nevnt, omtrent som en vanlig tv-sending. Hvordan dette tar seg ut på en vanlig SD skjerm vet jeg ikke, mulig HD skjermen min gjør forskjellen ekstra stor?

Lenke til kommentar
Det blir nok kvalitetsmessig en del dårligere, men når jeg konverterer tv-opptak rippet fra HD sendinger, så blir det omtrent som en vanlig tv sending. Eksempelvis lastet jeg ned en episode av Lost jeg hadde gått glipp av, en standard-rip på 350Mb og en HD-rip på litt i overkant av 700Mb og forskjellen mellom disse etter konvertingen til .wmv var betydelig, spesielt på en 42'' plasma tv. Standard rip'en var akseptabel, mens HD rip'en var som nevnt, omtrent som en vanlig tv-sending. Hvordan dette tar seg ut på en vanlig SD skjerm vet jeg ikke, mulig HD skjermen min gjør forskjellen ekstra stor?

5391912[/snapback]

 

Har winavi noen støtte for subtitles? Støtte for 5.1 lyd?

 

Jeg tenker spesielt på ripping av DVD'er til et mer komprimert format. Har tidligere brukt divx (der begge deler funker), men det kan jeg ikke lengre siden jeg gjerne vil se filmene på xboxen.

Har foreløpig ikke funnet noe program som kan lage en wmv fil fra en dvd, og produsere et resultat som har norsk subtititling, og engelsk lyd i AC-3 (5.1 lyd).

Fikser WinAVI dette?

Lenke til kommentar

Det vet jeg rett og slett ikke, er trialperiode på programmet så du kan jo forsøke:-)

 

# AVI to DVD

# AVI to MPEG

# AVI to VCD

# AVI to MPG

# Flash SWF conversion

# It can convert all formats to MPEG1/2, VCD, SVCD, and DVD and burn to VCD, SVCD, or DVD disc.

# It can convert all video formats to AVI/WMV/RM/ASF/Divx/Xvid

# QuickTime MOV conversion.

# Real DVD Navigator encoder included.

# DirectAC3 technology supports AC3 5.1, which is state of the art technology. It is up to 20% faster with AVI files including AC3 audio.

# Real Dolby AC3 audio encoder included.

# Burning VCD/SVCD/DVD.

# Stunning video and audio quality.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Alle kan spille online gratis hver helg.

 

Flere som lurer på det samme ja.Har ikke sett noe sted at det skal være gratis hver helg, men det står derimot at det skal være gratis til utvalgte tidspunkter, og når dette er veit jeg ikke om noen har oversikt over.

5382056[/snapback]

 

Alle dere som ikke mener det er gratis hver helg, har dere xbox360 selv eller kommer dere bare med grunnløse påstander? Har det ikke selv men leste manualen til en venn av meg som har xbox360 og der står det klart og tydelig "Gold medlemskap er gratis i helgene" og det er vel ikke til å ta feil av? Står ingen ting om at det kun er utvalgte helger der.... hvor har dere lest at det kun er utvalgte helger? Skaff gjerne bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...