Capron Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 (endret) Hei. Jeg jobber med utvikling av nettsteder i php med MySQL som database. Nå har jeg installert Xitami og PHP på min Windows XP maskin og tenkte å installere MySQL også... hvordan bør jeg gjøre det... Bør jeg installere MySQL på C:\\MySQL\ eller under Xitami-mappa for å få enklest tilgang til databasen fra mine script under C:\\Xitami\Webpages\ Vil helst koble opp med følgende script: --- <?php // Oppretter en forbindelse til mysql $db = mysql_connect ("localhost", "username", "password") or die ("Kunne ikke opprette forbindelse med databasen"); // Velger database mysql_select_db("database") or die ("Kunne ikke velge database"); ?> --- noen som har et forslag til løsning? Endret 3. januar 2006 av Capron
Ernie Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Er bare å installere det på normal plass. Mysql er et fritstående opplegg og skal dermed ikke inkluderes eller integreres i noen web-server. Så lenge mysql er installert på maskina og kjører vil scriptet du postet fungere helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå