Gå til innhold

7800gt vs x850xt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer bare på hvem av disse skjermkortene som er best? Hvis man ser litt på pris også. Ikke bare kvalitet.

 

xfx geforce 7800gt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313573&cks=SER

 

radeon x850xt : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306997&cks=SER

 

forresen, er det stor forskjell på xt pe og xt?

 

Vurdere også 7800gtx med 1 gb ram, men leser at det heller lønner seg med f.eks. 7800gt og 2 gb minne ?

 

Noen som har andre forslag kanskje ? Ca i den prisklassen over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med 1gb minne og 7800gtx da? leser at dette ikke gir så bra flyt som 7800gt og 2gb minne, hvertfall ikke i bf2, sies det.

 

Men det gjelder kanskje bare i bf2 også ?

5367197[/snapback]

 

 

Tror nok grunnen til at 7800GT funker bedre med 2gb enn 7800GTX med 1gb er fordi de fleste nye spill er veldig minne krevende i og med at det er Online spill, noe som krever sinnsykt med minne.

 

7800GTX med 2gb minne hadde jo igjen eid 7800GT :)

 

EDIT: Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt 7800GT på SHG.no for 2.589 eller noe.

7800GT gir mest ytelse per penge her ville jeg sagt

 

EDIT: Min lillebror har vært pålogget med min bruker.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
ok, hvis vi ikke tenker penger da, 7800gt og 2 gb minne? eller 7800gtx og 1 gb minne ? er bare 700 kr forskjell.

5369453[/snapback]

 

du burde kjøpe 2gb ram og xfx 7800gt. for du kan lett klokke den opp til 490mhz. det eneste og trekke ned på er at vifta på grafikkortet bråker litt med en gang du skrur på pcen :hmm:

Lenke til kommentar

Hei

 

Ville definitivt gått for 7800GT pluss 2GB minne..

 

Men altså... Minne er billig om dagen.. så det er ikke så syk forskjell mellom 2x512MB minne og 2x1024MB minne... :) Så da er det ikke så dumt å gå for 7800GTX + 2GB minne...

Genial kombinasjon dette...

 

Hvis du spiller mye BF2 bør du ha 2GB minne, og hvis budsjettet er stramt så er det minne jeg ville prioritert framfor det villeste skjermkortet..

 

Good luck..

Lenke til kommentar

det er flere andre spill som også liker 2gb ram.

 

så jeg mener: velg to gb ram, og så tar du det beste skjermkortet du har råd til ved siden av.

 

btw, jeg har xfx 7800gt, og mitt klokker ikke til 490. har ikke testa 100% med zalman kjøleren, men det stoppa på 475 med orginal vifte.

 

edit: ved 3dmark kjøring så kan jeg kjøre rammen på 1250mhz, men det er ikke holdbart i lengre perioder pga varmeproblemer. har dog ikke testa etter at zalman kjøleren kom på, men med orginal kjøler så fikk jeg artifacts i fear etter en times tid ved 1200mhz minne. så til daglig så kjører jeg 475/1100

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

okå, da ligger det nok ann til gt og 2 gb minne.

 

Et spørsmål til:

 

På pc-bygger på komplett.no, så kan jeg velge og konfigurere pc'n med vanlige alternativer eller ekspert alternativer, er den eneste forskjellen hvilke komponenter jeg kan velge? eller er det noe annet?

 

EDIT: Blir nok gtx og 1 gb minne nå, så kjøper jeg 1 gb til med minne om noen måneder. Etter konfirmasjonen :D

Endret av Xabi-Alonso
Lenke til kommentar
hva med 1gb minne og 7800gtx da? leser at dette ikke gir så bra flyt som 7800gt og 2gb minne, hvertfall ikke i bf2, sies det.

 

Men det gjelder kanskje bare i bf2 også ?

5367197[/snapback]

Dette er riktig. 2GB ram er et must i BF2 for å kjøre med eyecandy på max! Med 1GB sliter du selv med et 7800GTX. Dette er nok en trend som vi vil se mere av i tiden som kommer. Jeg valgte selv et 7800GT og 2GB ram og har ikke angret et sekund på det.

Lenke til kommentar
okå, da ligger det nok ann til gt og 2 gb minne.

 

Et spørsmål til:

 

På pc-bygger på komplett.no, så kan jeg velge og konfigurere pc'n med vanlige alternativer eller ekspert alternativer, er den eneste forskjellen hvilke  komponenter jeg kan velge? eller er det noe annet?

 

EDIT: Blir nok gtx og 1 gb minne nå, så kjøper jeg 1 gb til med minne om noen måneder. Etter konfirmasjonen  :D

5373112[/snapback]

 

 

var jeg deg ville jeg ventet til etter komfen siden du skal komfe deg og heller gå for hva som er best når du komfer deg pga. da har du mere penger. og du kan kjøpe bedre teknologi

Lenke til kommentar

om du har råd så ville jeg gått for 7800GTX (om du har VELDIG god råd så 512 utgaven:P) 2GB OCZ pc3200 2GB Pletinum edition, loader selv bf2 maps (64pl) på ca 10-15 sec + verifying skiten med det opsettet og amd 64 3500+

Endret av AkselJ
Lenke til kommentar

Lucifer: Har ikke tenkt og bruke mer en 12k + skjerm uansett. Så Har nok endelig bestemt meg nå, hvis jeg får ordna med rabatt, noe jeg tror.

 

Da blir det 7800gtx og 2 gb. Dette er vel en del bedre enn 7800gt og 2gb minne? Eller er det bortkasta penger om kjøpe gtx? i forhold til ytelse/pris.

Lenke til kommentar
det er flere andre spill som også liker 2gb ram.

 

så jeg mener: velg to gb ram, og så tar du det beste skjermkortet du har råd til ved siden av.

 

btw, jeg har xfx 7800gt, og mitt klokker ikke til 490. har ikke testa 100% med zalman kjøleren, men det stoppa på 475 med orginal vifte.

 

edit: ved 3dmark kjøring så kan jeg kjøre rammen på 1250mhz, men det er ikke holdbart i lengre perioder pga varmeproblemer. har dog ikke testa etter at zalman kjøleren kom på, men med orginal kjøler så fikk jeg artifacts i fear etter en times tid ved 1200mhz minne. så til daglig så kjører jeg 475/1100

5372413[/snapback]

Er jo standard her at om person klare å klokke sitt skjermkort eller cpu til en gitt frekvens så tar denne personen det som at alle andre kort gjør det. Det finns produkter som nesten ikke lar seg klokke. Men så lenge de klare oppgitte specs så er det faktisk ingenting galt med produktet. Selv om det som oftest går bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...