Gå til innhold

Star Wars Chronicles: Sith and Jedi Part II


Anbefalte innlegg

Som dere kanskje har sett så har jeg gitt ut en film her på forumet kalt Star Wars Chronicles: Sith and Jedi. Vi har nå filmet ferdig oppfølgeren, Star Wars Chronicles: Sith and Jedi Part II.

 

Siden det er en del som har sett den første, så håper jeg nå på videre engasjement med denne filmen - som er en direkte oppfølger.

 

To postere kan dere se under.

 

Star Wars Chronicles materiale - Film I , trailer , sneak-peeks ++

 

LYSPUNKT

 

SFX Vegard har stått opp fra graven. Filmen vil garantert få release snart. Det er ikke mye arbeid igjen på spesialeffekt-biten, samtidig som filmen er ferdig kuttet - egentlig.

 

Det jeg kan bruke nå, for å få dere til å tro på meg, er at Vegard personlig har sagt at han må bli ferdig før jul. Fordi etter det skal han i militæret!

 

Kraften er med oss - forbered dere på et nytt eventyr i Chronicles-trilogien.

post-12185-1140182966_thumb.jpg

post-12185-1156436057_thumb.jpg

post-12185-1219026159_thumb.jpg

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dere kan prøve dere med litt dypere historiefortelling denne gangen?

 

Jeg tenker på litt mer dramatikk i handlingen. F.eks. at de to sithenes forhold blir illustrert. At siden ingen av dem er den øverste sjefen, så krangler de og har gjensidig mistillit til hverandre. Dette bidrar i sin tur til at jediene klarer å stikke av nok en gang.

 

Jeg syns det er litt rart at dere har lagt handlinga til tida rundt Palpatine. Sith-kodeksen på denne tiden forbød flere enn to sith-herrer, noe dere bryter betydelig med.

 

Dere kunne ha lagt handlinga noen tusen år tilbake i tid, før sithenes undergang og kreasjonen av den nåværende kodeksen om maks to stk av gangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere kan fokusere på at det blir troverdig. Handlingen i den første SW-filmen deres var ikke troverdig. Det var altfor lettvint måten Darth Gladious ble lurt på osv. Ikke la dialogen bli reine kopier av Star Wars-filmene... Finn på deres egne karakterer. La f.eks. en av jediene virke tvilsom i sine handlinger, mens en av sithene sår tvil om sine osv.

Lenke til kommentar

Det er en merkelig faktafeil i åpningsteksten. Det står at alle senatorene har blitt utryddet, noe som slettes ikke var tilfelle. Senatet med dets senatorer fortsatte å eksistere til A New Hope, da Tarkin informerer sine kolleger på Dødsstjerna om at det imperiale senatet var blitt oppløst for godt.

 

Vil det bli forklart hvorfor/hvordan Darth Gladious har blitt gjenopplivet igjen? Hvorfor har ikke Darth Plague blitt gjenopplivet? Og hvorfor bryter keiseren med den tusenårige tradisjonen om å ha kun to sither av gangen? Hva er så spesielt med Darth Gladious? I forrige film var han bare en sinna kar som fikk juling, uten noen tilsynelatende spesielle evner.

Lenke til kommentar

I dag fullførte vi storyboard til Scene #2.

Ble i alt 53 klipp :) Vært endel arbeid med det...

 

Kan vel si at vi gleder oss til å få testet bruken av storyboard i praksiss! Jeg har aldri brukt metoden før, men har god tro på den.

 

Som dere kanskje skjønner prøver vi å ungå alle feil som var i den forrige filmen samtidig som vi vil forbedre det som var bra i nevnte film. Så får vi se :)

 

LOZER

Lenke til kommentar
Da kan dere vel begynne med et troverdig manus? :p

5543459[/snapback]

 

:blush:

 

Snakket med cun om dette. Denne kritikken var myntet på den første filmen, og manuset denne gangen er bedre og mer troverdig, etter hans mening. Det er etter jeg har fikset overgangen til Micah bedre, vel og merke.

 

Kritikk: Som LOZER sier: det er ikke lett, spesielt når jeg må gjøre hele denne manus biten alene.

Ikke mye hjelp og få, eller noen ideer for den saks skyld - fra resten av teamet :p Vis det kommer noen forslag, så er det som regel på press fra undertegnede.

 

Men tror det er blitt funnet på noen morsomme tvister nå, som faktisk cun skal ha kreditt for, siden han presset meg til å lage det. Jeg ser fram til å starte innspilning som vil skje om et par ukers tid.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...