Gå til innhold

Hvorfor spiller alle 1.6 og ikke source?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De som spiller CS for konkuranse spiller 1.6.

De som spiller fordi de liker god grafikk og driter i at du må være god, spiller CS: Source.

Det er slikt jeg oppfatter det. De som starter med CS: Source har ikke spilt CS i 3,4 eller 5 år. De har ikke peiling på hva den "feelingen", "opplevelsen" Counter Strike egentlig er.

Med 1.6 får jeg følelsen av å kunne sitte 3 dager i strekk. Den mangles i CS: Source. Det er derfor jeg og mange andre ikke klarer å like CS: Source. Det føles ikke som CS. Spillet kunne skiftet navn og alle hadde vært glade.

Endret av Exempt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig provoserer jeg. Men ikke i alt. Men at jeg provoserer på enkelte punkter er bare for å bevise hvor "hellig" CS er for folk, og de som overhode VÅGER å legge fingeren på dårlige sider med spillet, som er unaturlig stor for et så populært spill, så er det frem med hagla og "headhunt" de.

Enda et lite bevis kanskje?

Ang kildehenvisninger så gidder jeg ikke lese gjennom endeløse sider med CS pjatt bare for å finne de punktene, men de er der. Og er ikke lange tiden siden jeg var i atter en heftig diskusjon om CS, hvor en del folk proklamerte at det var et realistisk spill. Om ikke du synes det er nå din sak, men det er blitt sakt. Selv om du ikke sier det så er det faktisk andre som har sakt det.

Å huske navnene på fotballspillere er nå ikke så rart, du blir jo peppra med de vær bidige dag i alt fra aviser til radio. Om du blir det i CS så er det jo ganske enkelt fordi du sitter pal fremfor PCen og har ikke engang merka Irak krigen for noen år siden. Og det sier noe siden det er ingen referanser til CS i media, radio etc. Kanskje en forvirra artikkel i VG fra tid til annen.

Eneste grunn til at jeg kan tenke meg til at CS 1.6 spilles mer en CSS er ganske enkelt som jeg har sakt. Proffene gjør det, da må vi og gjøre det.

Kanskje om folk prøvde å sette seg litt mere inn i CSS og prøvde i mer enn 1 time før de ga seg. Rom ble ikke bygget på 1 dag. Som det tok dager å opparbeide seg "skills" (om det finnes da) i CS 1.6, så tar det da samme tid i CSS. Men folk gidder ikke av ren frykt for å bli sett ned på av andre som spiller CS. Så man får en kjedereaksjon ovenfor folk som bestem ikke går over pga den frykten.

Kanskje om det ble litt mer åpent community innenfor CS så hadde det blitt noe annet. Jeg hadde sikkert spillet både CS 1.6 og Source hadde det ikke vært for alle idioter (sorry, men det er det ordet som beskriver dem best) som oppfører seg som elite spillere som elsker å rakke ned på alle. Hvor blei det av å spille for å ha det morsomt?

Ja folkens, jeg provoserer som sakt en god del nå, men det er fordi jeg er piss lei av alt pjatte og oppstyre dette spillet får på grunnlag av, ja hva er grunnlaget egentlig? Spillet SUGER på alle mulige aspekter, fra våpene, modellene, oppbygningen ja alt. Men likevel blir det spillet. Og jeg venter fremdeles den dag i dag på et helt enkelt konkret svar på hvorfor dette spillet er så populært fremfor alle de andre alternativene man har. Og det er ingen som har svaret meg rett frem, men vasset rundt grøten uten mål og mening.

CSS kunne kanskje vært et mye morsommere spill å spille om folk prøvde litt og la like mye sjel inn i det som de har for 1.6. Men som sakt, de er redde og tør ikke. Feighet med andre ord. Ikke sant?

Skrevet

Bear^!

De som liker fotball sjekker sikkert VG Fotball et par ganger om dagen.

Vi som liker CS sjekker kanskje Nesc og Catchgamer et par ganger om dagen! Vi blir oppdatert gjennom de sidene. FORSTÅ DET!

Christ...

Tror du vi spiller CS pga PROgutta spiller det? Nei!! Forstå det da mann! Vi liker CS 1.6 best.

Men der ser du! Du spiller CS for å ha det gøy (for moroskyld). Vi spiller CS for konkuranse. På det omraådet er CS 1.6 best. Enkelt og greit. De store arrangementene holder seg fortsatt til CS 1.6, fordi det egner seg best til konkuranse og lagspill. Jeg ser på CS 1.6 som ikke bare et spill, men en slags sport. e-sport! Jeg syns CS først blir gøy da man treffer det man sikter på og ting fungerer som det skal.

Skrevet
Selvfølgelig provoserer jeg. Men ikke i alt. Men at jeg provoserer på enkelte punkter er bare for å bevise hvor "hellig" CS er for folk, og de som overhode VÅGER å legge fingeren på dårlige sider med spillet, som er unaturlig stor for et så populært spill, så er det frem med hagla og "headhunt" de.

Ang kildehenvisninger så gidder jeg ikke lese gjennom endeløse sider med CS pjatt bare for å finne de punktene, men de er der. Og er ikke lange tiden siden jeg var i atter en heftig diskusjon om CS, hvor en del folk proklamerte at det var et realistisk spill. Om ikke du synes det er nå din sak, men det er blitt sakt. Selv om du ikke sier det så er det faktisk andre som har sakt det.

Å huske navnene på fotballspillere er nå ikke så rart, du blir jo peppra med de vær bidige dag i alt fra aviser til radio. Om du blir det i CS så er det jo ganske enkelt fordi du sitter pal fremfor PCen og har ikke engang merka Irak krigen for noen år siden. Og det sier noe siden det er ingen referanser til CS i media, radio etc. Kanskje en forvirra artikkel i VG fra tid til annen.

Eneste grunn til at jeg kan tenke meg til at CS 1.6 spilles mer en CSS er ganske enkelt som jeg har sakt. Proffene gjør det, da må vi og gjøre det.

Kanskje om folk prøvde å sette seg litt mere inn i CSS og prøvde i mer enn 1 time før de ga seg. Rom ble ikke bygget på 1 dag. Som det tok dager å opparbeide seg "skills" (om det finnes da) i CS 1.6, så tar det da samme tid i CSS. Men folk gidder ikke av ren frykt for å bli sett ned på av andre som spiller CS. Så man får en kjedereaksjon ovenfor folk som bestem ikke går over pga den frykten.

Kanskje om det ble litt mer åpent community innenfor CS så hadde det blitt noe annet. Jeg hadde sikkert spillet både CS 1.6 og Source hadde det ikke vært for alle idioter (sorry, men det er det ordet som beskriver dem best) som oppfører seg som elite spillere som elsker å rakke ned på alle. Hvor blei det av å spille for å ha det morsomt?

Ja folkens, jeg provoserer som sakt en god del nå, men det er fordi jeg er piss lei av alt pjatte og oppstyre dette spillet får på grunnlag av, ja hva er grunnlaget egentlig? Spillet SUGER på alle mulige aspekter, fra våpene, modellene, oppbygningen ja alt. Men likevel blir det spillet. Og jeg venter fremdeles den dag i dag på et helt enkelt konkret svar på hvorfor dette spillet er så populært fremfor alle de andre alternativene man har. Og det er ingen som har svaret meg rett frem, men vasset rundt grøten uten mål og mening.

CSS kunne kanskje vært et mye morsommere spill å spille om folk prøvde litt og la like mye sjel inn i det som de har for 1.6. Men som sakt, de er redde og tør ikke. Feighet med andre ord. Ikke sant?

5367517[/snapback]

Jeg driter i om det en gang i tida er sagt at CS 1.6 er bedre, på grunn av realismen. Denne tråden er nyere (ja, det er også lov å endre eventuelle meninger), og den viser at dette synspunktet ikke er allment gjeldene lenger.

CS 1.6 har det gamelplayer som svært få (eller kanskje ingen) andre spill har. Det er vanskelig å sette ord på, men du skjønner fint hva jeg mener, om du gidder. Både du og jeg vet at Source mangler dette. Greit nok, det er mange irriterende fjortisstapere som spiller 1.6, men det er faen meg mange tullinger som er totalt blotta for intelligens som spiller Source også.

Og seriøst, folk som eier i 1.6 eier i Source også. Omvendt er det ikke.

Daniel :)

Skrevet

Det er jo ikke et realistisk spill? Det er for så vidt ikke source heller, i det hele tatt. Men det er jo ikke det det går på. Samtlige dataspill vi finner kan ikke sies å være realistiske. Det er ikke så mye til et argument.

Jeg mener det, seriøst. Jeg ler. Det er et av de latterligste argumentene jeg har sett noen gang. Grunnen til at vi spiller 1.6, for å gjøre det klart, selv om det er blitt fortalt om og om igjen. Men grafikkhorene skjønner det fortsatt ikke.

Vi spiller CS 1.6 pga gameplayet. Det er faktisk helt sant, inget annet spill har slikt gameplay og konkuransedyktighet som 1.6. Source kan ikke måle seg.

5367517[/snapback]

Synes det er du som vasser uten mål og mening.

For det første, det suger muligens på alt det. Men alikevel blir det spilt?

Javel, jeg får si det igjen. Som jeg har sagt før.

Gameplay

Konkurransedyktighet

Enkelthet

Rett og slett morro

Jeg har faktisk spilt source, LANet det, spilt public og spilt 2on2.

Det er morro til en viss grad, ja. Men vet du hva?

Det fenger meg ikke på noen måte, det er en slags elendig ripoff av CS 1.6.

Samme grunnen til at jeg liker hl1 foran hl2. Jeg har faktisk ikke spilt gjennom hl2.

HL2 har kanskje genial grafikk, men er det like bra som nr. 1? Nei, det er ikke i nærheten av det. Jeg spilte HL1 non-stop da jeg fikk det, til jeg var gjennom det. Det fenget meg.

Du vet kanskje også det at argumentet: "Hadde de hatt source i CPL hadde folk bytta til source" ikke holder for 5 øre?"

Hvorfor?

Vel, hvis du har fulgt med litt i CS verden så prøvde de faktisk det. 1.6 ble bytta ut med source. Og hva skjedde?

Jo, ikke et eneste kjent lag meldte seg på. Det ble derimot en haug amerikanske lag som ingen kjente som meldte seg på. Alle nektet å spille det spillet fordi det ikke egner seg til konkurranse. De gav opp, og innså at source ikke var klart. De byttet tilbake til 1.6.

1.6 er bedre enn source.

Er det ikke på tide at fanboysa (altså de som er dårlig i cs) innser at 1.6 fortsatt er best?

Fordi de eneste jeg vet om som liker source av de jeg kjenner, er de som allerede var altfor dårlige til å matche noe som helst i 1.6.

Og hvis du sier at 1.6 er fullt av shitkids, kan du tenke deg hvordan det er når vi kommer ned på den lokale netkafèen for å spille. Der er det fullt, det sitter liksom 7-8 unger i alderen 10-13 år og spiller source.

Tror nok du egentlig bare lukker ørene for alle argumenter som knuser alt av argumenter som er for source fremfor 1.6.

Skrevet

Jeg ser mange bokstaver fra dere, men om dere sier JEG vaser uten mål og mening så tror jeg nok ikke dere er skiten likere. Jeg ser masse svada som ikke henger på greip. Gameplay. Hvilket gameplay er det i spillet, det er for pokker låst til 1 forbanna grad. INGEN FORANDRING. Team gameplay, kjøp våpen spring rundt som en dott og hopp litt her og der, og er du hvirkelig flink kan du skyte folk gjennom vegger av ren betong uten at noe forandres, kisen på andre siden av veggen taper HP og kanskje dør. Kanskje 1.6 kunne trengt litt bullet blocking ja.

CS er unikt ja, det er det eneste spillet som låser deg til 1 gameplay hele tiden. Du kan ikke logge deg av den serveren og finne en server med annet oppsett, det er det samme gamle hele tiden.

Så hvor unikt er det da, når man ser bort fra at de aller fleste MP spill per i dag faktisk gir deg flere muligheter ovenfor valg av gameplay enn CS.

At folk synes det er morsomt er nå så som så. Jeg for min del tror nok at CS er blitt så hyppa opp i skyene som "et bra spill" at folk ser ikke noe annet. Og så tester det ut CS source og finner ut at det er "grafikkhorers" drøm, dog CS source har ikke den fantastiske grafikken.

For all del, syns det er morsomt med 1.6, men ikke proklamer det som et fantastisk spill som er unikt, for det eneste unike med 1,6 er at det er det eneste spillet per i dag som låser deg til 1 forbanna kjedelig type spill.

Skrevet

Jeg spiller Source fordi jeg ikke har 1.6. Om jeg hadde hatt 1.6 hadde saken kanskje vært anderledes. Ikke vet jeg.

Jeg liker Source og kommer sikkert ikke til å bytte til 1.6 med det første.

Skrevet (endret)
Jeg ser mange bokstaver fra dere, men om dere sier JEG vaser uten mål og mening så tror jeg nok ikke dere er skiten likere. Jeg ser masse svada som ikke henger på greip. Gameplay. Hvilket gameplay er det i spillet, det er for pokker låst til 1 forbanna grad. INGEN FORANDRING. Team gameplay, kjøp våpen spring rundt som en dott og hopp litt her og der, og er du hvirkelig flink kan du skyte folk gjennom vegger av ren betong uten at noe forandres, kisen på andre siden av veggen taper HP og kanskje dør. Kanskje 1.6 kunne trengt litt bullet blocking ja.

CS er unikt ja, det er det eneste spillet som låser deg til 1 gameplay hele tiden. Du kan ikke logge deg av den serveren og finne en server med annet oppsett, det er det samme gamle hele tiden.

Så hvor unikt er det da, når man ser bort fra at de aller fleste MP spill per i dag faktisk gir deg flere muligheter ovenfor valg av gameplay enn CS.

At folk synes det er morsomt er nå så som så. Jeg for min del tror nok at CS er blitt så hyppa opp i skyene som "et bra spill" at folk ser ikke noe annet. Og så tester det ut CS source og finner ut at det er "grafikkhorers" drøm, dog CS source har ikke den fantastiske grafikken.

For all del, syns det er morsomt med 1.6, men ikke proklamer det som et fantastisk spill som er unikt, for det eneste unike med 1,6 er at det er det eneste spillet per i dag som låser deg til 1 forbanna kjedelig type spill.

5368024[/snapback]

Ergo, du har aldri spilt en ordentlig match.

Det er der gameplayet ligger.

Det svaret hastet litt fordi jeg spiller cup. 1.6 ja.

Hva så om det er en smule ensformig?

Det eneste som jeg kommer på som er så spesielt med andre multiplayere må være CTF?

Endret av Rampage
Skrevet (endret)

5368024[/snapback]

Du snakker om konsept, vi snakker om gameplay. Du kan forresten slutte å mase om den jævla realismen din nå. Det verste er at du skjønner så jævlig godt hva vi mener angående det med gameplayet, men du vil ikke innrømme det. Tror det er du om har låst deg fast.

Endret av danilovic
Skrevet

5368024[/snapback]

Feil.

Skrevet (endret)
CS: SOURCE SUGER HYTTE PENIS

Seriøst? Er det den beste signaturen du kunne komme opp med?

..hvorfor?

5368080[/snapback]

Du har for liten fartstid på dette forumet til å ha noe grunnlag til en uttalelse. Det gjelder CavemanK også.

Endret av danilovic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...