Gå til innhold

Hvorfor spiller alle 1.6 og ikke source?


Anbefalte innlegg

Jeg spilte "gamle" CS fra helt beta, og var sjeleglad i spillet opp igjennom de forskjellige versjonene, på tross av at det var verdens undergang hver gang en ny versjon kom på nett, og at spillet ble ødelagt hver gang de gjorde små endringer. Når 1.6 først kom var det folk som whinet noe så inni helvete på hvor elendig det var, og hvordan 1.5 var et helt klart superior spill, og at WON banket Steam. Jeg skjemmes noe så inni hampen, men jeg var enig med disse lamerne.

 

Jeg nekter å tro at noen fortsatt foretrekker WON fremfor Steam, eller 1.5 fremfor 1.6, men når det var nytt var det en vanlig reaksjon fra CSmiljøet.

 

Nå spiller jeg mest Source, siden jeg mener det er et bedre spill enn 1.6, men jeg mistenker at grunnen til at mange fra 1.6 ikke gikk over til Source var at det var utrolig uferdig og svært buggete på release, og at de ikke orket å prøve Source når det kom seg på beina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spilte "gamle" CS fra helt beta, og var sjeleglad i spillet opp igjennom de forskjellige versjonene, på tross av at det var verdens undergang hver gang en ny versjon kom på nett, og at spillet ble ødelagt hver gang de gjorde små endringer. Når 1.6 først kom var det folk som whinet noe så inni helvete på hvor elendig det var, og hvordan 1.5 var et helt klart superior spill, og at WON banket Steam. Jeg skjemmes noe så inni hampen, men jeg var enig med disse lamerne.

 

Jeg nekter å tro at noen fortsatt foretrekker WON fremfor Steam, eller 1.5 fremfor 1.6, men når det var nytt var det en vanlig reaksjon fra CSmiljøet.

 

Nå spiller jeg mest Source, siden jeg mener det er et bedre spill enn 1.6, men jeg mistenker at grunnen til at mange fra 1.6 ikke gikk over til Source var at det var utrolig uferdig og svært buggete på release, og at de ikke orket å prøve Source når det kom seg på beina.

5431031[/snapback]

Har det kommet seg på beina? Spilte det i går, og det var fortsatt latterlig rævva, i mine 1.6-øyne. Spraya liksom ned tre terror, med den über-sprayen (de stod på forskjellige steder osv), så kommer et jævla oljefat rullende i 2 km/t, og jeg dævver av det. Latterlig.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
De (Valve seff :p) har vel sagt at de skal slutte å oppdatere CS (1.6) og at det ikke vil komme flere utgaver?

 

Så tvilebølgen er ganske stor right about now.

5406111[/snapback]

Jeg tviler også på at det kommer en 1.7, men jeg har hørt at windows vista kommer til å kutte ut opengl.. Jeg tror faktisk at valve ikke vil miste inntektene de får fra cs1.6 (som sannsynligvis er mye større en de fra source) og at de dermed vil oppdatere cs1.6 til directX.. Jeg er ikke sikker på om dette i det hele tatt er mulig, men i tilfelle så vil sannsynligvis 1.6 også få litt bedre grafikk..

Man kan jo forresten velge om man skal bruke opengl eller noe anna som jeg ikke husker hva heter, men med de to andre mulighetene så har du enten 30 fps samtidig som at grafikken er helt monga eller så må man bruke left hand og grafikken er fortsatt monga.

Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Man kan velge mellom Direct 3D, Software og OpenGL.

5434638[/snapback]

 

Så riktig, så riktig!!

 

Jeg er også helt sikker på at valve har sluttet å tenke på oppgradering av 1.6!

 

Men det hadde vært fett om Valve kunne laga en cs Pro(navn det whatever)! en modifikasjon av source som er basert på det gode gamle 1.6 gameplayet, uten physics Iallefall! Og andre ting som er forandret! Som brukes til Pro Gaming, pcws o.l.

 

Men hva med source da, da ville vel ingen spilt det :S!

 

men jaja, physics tar ikke mye cpu (som jeg har merka), og hvis man absolutt må gå der de er plassert, så kan man stille seg selv diagnosen OCD! som er det riktige navnet på tvangstanker. :p

 

Tønner tar ikke livet av deg! helt umulig!

 

isåfall må det være en tønne som faller fra minst 128 units eller noe! Ingen map i CS har tønner stilt på slike steder, annet enn n00b maps! som slike barneskole mappere lager. :p

 

nå skal jeg sove, skrev sikkert mye provoseremde for noen av dere, bare motbevis :p, ikke whine, dette ver mine tanker :p

 

...natta

Lenke til kommentar

Jeg har spilt 1.6 svært lite, men så fikk jeg cs:s og hl2 med et skjermkort jeg kjøpte, så jeg prøvde cs:source, og har i det siste spilt det ganske mye..

Jeg har prøvd 1.6 etter at jeg begynnte å spille source, men jeg klarte det ikke, ble drept hele tia :hrm:

Jeg synes CS:source er best...Kan ha noe med at jeg aldrig har spilt noe mye 1.6.

Grafikken i source er konge og det er mye mere realistisk en 1.6

Men smaken er som baken :D

Lenke til kommentar
Man kan velge mellom Direct 3D, Software og OpenGL.

5434638[/snapback]

 

Så riktig, så riktig!!

 

Jeg er også helt sikker på at valve har sluttet å tenke på oppgradering av 1.6!

 

Men det hadde vært fett om Valve kunne laga en cs Pro(navn det whatever)! en modifikasjon av source som er basert på det gode gamle 1.6 gameplayet, uten physics Iallefall! Og andre ting som er forandret! Som brukes til Pro Gaming, pcws o.l.

 

Men hva med source da, da ville vel ingen spilt det :S!

 

men jaja, physics tar ikke mye cpu (som jeg har merka), og hvis man absolutt må gå der de er plassert, så kan man stille seg selv diagnosen OCD! som er det riktige navnet på tvangstanker. :p

 

Tønner tar ikke livet av deg! helt umulig!

 

isåfall må det være en tønne som faller fra minst 128 units eller noe! Ingen map i CS har tønner stilt på slike steder, annet enn n00b maps! som slike barneskole mappere lager. :p

 

nå skal jeg sove, skrev sikkert mye provoseremde for noen av dere, bare motbevis :p, ikke whine, dette ver mine tanker :p

 

...natta

5435194[/snapback]

går sikkert an å gjøre noen artigsaker med damage on crush eller hva det kan hete på source hammern..

Lenke til kommentar
Jeg viste "1.6 folka" her på ett lokalt lan-party her Source, og de skal nå oppgradere hardware :p    De var alle enig med meg at det var bare fordi "alle har god nok pc til 1.6" at de spillte det og ikke Source.  Source gir en gøyere "opplevelse" ;):)

5441318[/snapback]

Hvilket dalalan var det da? Tviler sterkt på det du sier hvis det ikke var en gjeng med bønder som suger i alt som heter spill du viste source til.

Lenke til kommentar
Jeg viste "1.6 folka" her på ett lokalt lan-party her Source, og de skal nå oppgradere hardware :p    De var alle enig med meg at det var bare fordi "alle har god nok pc til 1.6" at de spillte det og ikke Source.  Source gir en gøyere "opplevelse" ;):)

5441318[/snapback]

1. gøyere er ikke noe ord.

2. Souce gir ikke noe gøyere "opplevelse".

 

Det er ikke noe feeling i source. Og ja jeg spilt source.

Lenke til kommentar
danilovic: Ble du drept av en tønne? Hvordan i all verden klarte du det? Jeg har spilt Source i 1,5 år og ikke opplevd det... Kan du vise meg noe som kan bekrefte at det er mulig?

5432789[/snapback]

Er det ikke mulig? Trodde det skjedde, i alle fall.

 

Daniel :)

5433121[/snapback]

 

Tønner er prop_physics og kan ikke drepe deg! så lenge det ikke er den brennbare oljetønna som er i HL2 da :cool:

 

Syns det er bedre å aime i cs:s, men det er vel kansje pga eg sjelden spiller cs 1.6

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Det virker på meg som at de som liker CSS liker det for det det er, mens de som ikke liker CSS sammenligner det med CS 1.6.

 

CSS er gøy i seg selv, og da jeg begynte med det så kom jeg ikke fra CS 1.6, men fra UT2004. Jeg kan ikke beskrive hvor deilig det var å slippe dobbelthopp, frenetisk skifte av våpen, og den derre forflytnings-dingsen (trans-et-eller-annet?) som man måtte bruke for å komme seg framover kjapt nok.

 

Jeg er dessuten 38 år gammel, har fast jobb, to barn, er elitespiller i en idrett, og har andre evner i tillegg. Jeg er ikke avhengig av å være 1337 i CS for å ha det bra med meg sjøl. CSS er gøy, men med klare muligheter for utvikling for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...