Gå til innhold

problemer med særnorske tegn

mugis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viser seg at e-postene jeg sender ut ender opp hos mottaker uten æ, ø og å...selv kan heg lese disse. Noen som vet årsaken til dette?

(usikker på om dette er riktig postet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det viser seg at e-postene jeg sender ut ender opp hos mottaker uten æ, ø og å...selv kan heg lese disse. Noen som vet årsaken til dette?

5349028[/snapback]

Jeg trur dette har med mailserveren din å gjøre, at den ikke klarer særnorske tegn. Hv står lissom etter @ i mailen din?

Skrevet

5349028[/snapback]

Jeg trur dette har med mailserveren din å gjøre, at den ikke klarer særnorske tegn. Hv står lissom etter @ i mailen din?

5349046[/snapback]

Betyr det at jeg må kontakte broadpark / nextgentel ?

Skrevet

5349028[/snapback]

5349046[/snapback]

5349056[/snapback]

Jeg ville tro det, men kan godt hende jeg tar feil.

Skrevet

5349028[/snapback]

5349046[/snapback]

5349056[/snapback]

mail adressen er feks. [email protected]

Skrevet
mail adressen er feks. [email protected]

5349064[/snapback]

Hmm... jeg har også gmail, men bruker den lite til å sende mail. JEg tror ikke jeg får sendt særnorske tegn heller, men du kan jo sende dem ett spørsmål, å se om det er mulig...

Legg inn en post her da, hvis du fikser det ^^

Skrevet

Hvis du sender mail til en gmail-adresse så støtter ikke Gmail norske tegn foreløpig.

Fra Gmail's FAQ:

Languages: Messages can be sent and read in most languages. The Gmail interface is available in 38 languages: US and UK English, simplified and traditional Chinese, Bulgarian, Catalan, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Estonian, Finnish, French, German, Greek, Hindi, Hungarian, Icelandic, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Latvian, Lithuanian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Serbian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Tagalog, Thai, Turkish, Ukrainian, and Vietnamese.

Altså ikke norsk. "Å" burde virke, men ikke Æ og Ø. Prøv å bruke svenske tegn istedenfor (ä, ö, Ä, Ö).

Skrevet

At gmail ikke støtter norsk tegn er med respekt å melde rent sprøyt. Det er brukergrensesnittet som ikke er på norsk enda.

Jeg prøvde nettopp å sende mail til og fra gmail med ÆØÅ, og det går utmerket.

Problemet ligger nok et annet sted.

Skrevet

noen ganger får jeg sånne rare tegn / eller spørsmåltegn i stedet for ÆØÅ på internettsider, men andre ganger så funker det.. aner ikke hva som er "feilen" jeg..

Skrevet
noen ganger får jeg sånne rare tegn / eller spørsmåltegn i stedet for ÆØÅ på internettsider, men andre ganger så funker det.. aner ikke hva som er "feilen" jeg..

5352190[/snapback]

prøv å reparere IE, det er en forøk verdt:

To Repair Internet Explorer 6.x (Win2k / WinXP)

Start -> Run

Type: sfc /scannow

Click OK

Follow the prompts

Reboot when System File Checker completes

There is also another method Microsoft describes (Method #2), but it is much more involved and requires editing the registry:

http://support.microsoft.com/?kbid=318378

Side Note: Both methods listed require that the Microsoft Windows XP CD-ROM be available.

( jeg opplevde det samme som deg, rare tegn plutselig, forsøkte alt.

endte opp med reinstallering )

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...