Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Ble litt godsaker på forrige turen min;

 

-acer 15" flatskjerm, med samme problem som den andre jeg fant tidligere, en defekt kondensator, virker helt topp nå

-300mbps wireless N draft router, ikke testet enda

-tundra et eller annet maskin med pentium 4 1,8, windows xp lisens, chieftec kabinett og et defekt hk (masse ødelagte kondensatorer+mye irr/rust. Var også med kjøler på denne som jeg trengte sårt til min andre server.....

-litt div. dvd-romer vifter og litt annet smågøy

 

Grei fangst, går rykter om noen heftige lass med datakomponenter fra en stor dataleverandør snart på min private plukkeplass ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2stk 2,8GHz Celeron FSC Scenic PCer.

 

Den ene blir Ubuntu server og den andre skal gis vekk.

 

Jeg vil ogsa ha en LCDskjerm, har ikke plass til CRT skjerm pa rommet mitt :(

 

LCD er nok ikke du den eneste som har lyst på.

 

Men så godsakene, kanskje.

Fattern fikk beskjed om at en server skulle kastes på jobben, så muligheter for at jeg får den. Fatter bærte den vekk i dag, han sa den var tung som bly.. Regner med det er et vanlig kabinett det er snakk om. Kommer tilbake med mer info om jeg får den :) Tipper det er en pentium 2, jeg har alltid hatt litt for store håp om p3 over 1 ghz osv så jeg legger lista litt lav denne gangen :p

Lenke til kommentar

Var en tur ute idag..

Fant først en bunke med harddisker.. alt ifra 60GB til 250GB..

Var seff feil på alle.. var 3x 250Gb disker.. en IBM og 2 WD disker.

WD diskene er jeg helt sikker på at det er kretskort feil på, siden dem var helt daue, også lånte jeg et kretskort ifra en 30GB disk, og da strat begge 2.

Så om noen har en eller to 250GB WD ide disk liggende som er defekt kan dere sende meg en PM ;)

 

Sparklan 54Mbits Wlan router (ikke testa), den var med power adapter, men dette satt dønn fast, så den endte opp uten.

 

IBM server (ikke testa), pentium 3, plass til 2 cpuer, men det satt kun i en.

Diskene var tatt ut, men sitter igjen hotswap feste til en.

3x 256MB sd-ram

 

26 Ports 3Com switch (ikke testa), men dette trur jer kun er 10Mbit på 24 av portene, for dem 2 siste sto det "10-BaseT/100-BaseTX" eller noe sånt på.

 

Og det var vel det.

Lenke til kommentar

Masse hovedkort funn i dag! :)

 

MSI K7T266 Pro2 (ATX, Socket 462)

VIA KT266A chipset, AGP4X, FSB266, AC97 Lyd

http://www.msicomputer.com/product/detail_.../K7T266pro2.htm

 

MSI K7N2-V (ATX, Socket 462)

nForce2 400 chipset, AGP8X, FSB400, DDR400, 5.1 Lyd, 10/100 LAN

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K7N2-V

 

AsRock K7S8XE (ATX, Socket 462)

SiS 748 chipset, FSB400, DDR400, AGP8X, 10/100LAN, 5.1 Lyd

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7S8XE

 

ASUS P4R800VM (M-ATX, Socket 478)

ATI RADEON 9100 IGP chipset, Radeon 9200 GPU, 10/100 LAN, Firewire, 5.1 Lyd, SPDIF, AGP8X, Dual Channel DDR400, FSB400

http://www.ccenow.com/scripts/prodView.asp?idProduct=316

 

Hvor er det blitt av Arctic forresten?

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Hvor er det blitt av Arctic forresten?

Ja si det? ;)

 

Fant en Hansol 19" LCD som var helt død. Spretta den opp og fant en dekeft eletrolyttkondensator.

 

Så skal stikke innom et lokalt radioverksted å hente en 35V 470uF på mandag, skulle ikke koste mere enn 20kr. :thumbup:

Men enda billigere er det og plukke den fra en annen duppeditt funnet på el-returen ;)

Lenke til kommentar
Hvor er det blitt av Arctic forresten?

Ja si det? ;)

 

Fant en Hansol 19" LCD som var helt død. Spretta den opp og fant en dekeft eletrolyttkondensator.

 

Så skal stikke innom et lokalt radioverksted å hente en 35V 470uF på mandag, skulle ikke koste mere enn 20kr. :thumbup:

Men enda billigere er det og plukke den fra en annen duppeditt funnet på el-returen ;)

Neeii.. det blir bare så mye gris av det!

 

Stå å kløyve 10-20stk. TV`ev og videomaskiner med den svære brannøksa mi helt til jeg finner en kondensator som passer verdiene jeg er ute etter..? nope! Bruker heller 20kr. på en ny ;)

post-15715-1202638143_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hva som egentlig er vanlig å ta med seg av utstyr når man skal på "skattejakt"?. Kan det være lurt å skjule annsikt o.l. ifall det er overvåket?.

 

Å ta med seg en stjerne og flattrekker er nesten et must. En sekk med et par antistatiske poser e.l kan også være kjekt.

 

Ingen vits å skjule noe ansikt selv om det er overvåket. Det er noen som kan finne på å jage deg bort, men jeg tror de har gitt opp det for lenge siden. Folk kommer og går derifra hele tiden uansett så det ville bare vært forgjeves å drive å jage bort folk hele tia. Jeg kan hvertfall rote og forsyne meg med deler uten å bli forstyrra hver eneste gang, både før og etter stengetid. Og jeg svipper innom der ofte. Og der jeg jakter, er det overvåket og dem har en service-avdeling der dem sitter å reparerer PCer med vinduer rett ut mot el-returen. Har rota der selv når ansatte sitter der inne og har sett meg, men de bryr seg ikke. Det er faktisk da butikken er åpen da det er flest "skattejegere" der.

 

Så det egentlig ingenting å bekymre seg over. Bare ta med et par skrutrekkere og dra på jakt :)

Lenke til kommentar
Korleis bør ein tørke "utstyret", og når veit ein at det er sikkert at all fuktigheita er vekke?

 

Sit med nokon komponentar eg gjerne skulle ha testa, men anar ikkje når det er sikkert.

 

Spørs hvor vått det er, men det pleier å gå greit ved å la det stå natta over. Jeg har funnet en den hovedkort i det siste, et par av dem har vært litt fuktige. Bare sett det på høykant på badet for eksempel, der det er varmt og la det renne av seg over natta eller i noen timer. For sikkerhetsskyld kan du spraye litt CRC Elektrorens på det og la det tørke i 5min.

 

Er det en hel PC med deler i som er fuktig, ville jeg for sikkerhetsskyld skrudd ut alle komponentene og latt det tørke godt.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Folk som finner tv osv då? Må jo vere vanskelig å få tørt..

 

Ville latt det tørke en del lenger, men man må jo bare ta sjansen til slutt å se om den virker. Greide selv å søle et glass vann som sto på TVen oppi engang. Prøvde å fyre den opp igjen etter ca 30min, da var det bare svart. Venta et par timer til og da funka den.

 

Har vært borti flere CRT skjermer som har stått ute og vært fuktige, og det har funket greit å fyre dem opp etter noen timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...