Gå til innhold

4409 i 3dmark05 og 40 fps i CSS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hadde driver til skjermkorte.. og den er instalert på nytt

 

Hvilken driver er det du hadde? Lønner seg alltid å ha den nyeste.

Husk at ATI kommer med ny driver 1 gang pr mnd.

5339000[/snapback]

 

Det er nok ikke tilfelle.... For eldre skjermkort kan en "gammel" driver være den beste.

I dette tilfellet vil jeg anta at trådstarter trenger mer "onsite support" som kan verifisere hva han egentlig gjør/har gjort mht. installering av drivere.. samt sjekke om PC'en ikke er infisert av virus/spywarez.. :(

Lenke til kommentar

noe rart med de 850 korta, kammerat av meg spilte CS:s i 1280x1024 med alt på middel innstilling(ca.60 fps), men siden det var en intel pentium d med 2 gb ram, så syntes jeg at han måtte prøve fult. vi satte da alt på fult. ink. anti A..., av en eller annen merkelig grunn, så gikk fps opp til 100-120fps, og alt så mye bedre ut :) vet ikke hvorfor. han kjører nyeste omegadriver.net driveren, den fungere best for meg oxo.

Lenke til kommentar
Resultatet var skufftene 3637 nå

5337859[/snapback]

tror egentlig jeg ville gått for mer minne her, tror vi med stor sannsynlighet kan si at 512 Mb minne uansett er for lite i en PC som skal brukes til spilling. At du får ett OK antall 3dMark poeng kan bare bety at 3dMark bruker mindre minne enn spiller du prøver deg på. Tror neppe oppdaterte drivere og ny BIOS vil endre på dette.

 

Ellers kan jeg legge til at jeg med mitt X700 Pro 256MB får rundt 4000 poeng i 3dMark05 med default innstillinger, da med 3GHz P4 og 1 Gb RAM. Du burde med ditt skjermkort fått en høyere score... og jeg tipper det ligger i minnet. Dette kan du også sjekke når du starter spiller, dvs logge hvor mye minne maskinen bruker.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Kjører prosessoren underklokket?

Ta screenshot av enten Everest eller CPU-Z.

 

Everest har forresten mulighet for å lage en rapport som inneholder alle info om PC'en (ikke sensitive data selvfølgelig). Hvis du ønsker at noen frivillige skal ta en titt på det, kan du alltids legge ut en slik rapport her ('Rapport -> 'Hurtig rapport - Alle sider' -> 'HTML').

Lenke til kommentar

Ta å kjøp litt mer ram først, minimum PC3200. Hvis dette ikke funker, og du velger å kjøpe nye PC, så kan du bruke den rammen i ett AMD oppsett som tar DDR1. Men ikke i nyere Intel (socket 775) eller den kommende AMD sin AM2. Disse krever DDR2.

 

Men hvis du tar ny PC nå, så er nok socket 939 fra AMD det beste valget, og da passer samme ram som du bruker i dag. Men igjen, husk å bruk samme type ram.

Lenke til kommentar

De er ekstremt mer klokkevennlige enn andre CPU'er. Det er vel grunnen til at det også er så lang ventetid før de kommer på lager for øyeblikket. Jeg måtte kjøpe min brukt da det var umulig å få tak i disse i noen nettbutikker.

 

Søk litt på forumet under prossesorer så får du vite mer.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
[Ellers kan jeg legge til at jeg med mitt X700 Pro 256MB får rundt 4000 poeng i 3dMark05 med default innstillinger, .

5339181[/snapback]

 

Har du blodklokket skjermkortet ditt eller er det standard oppsett ?

I så fall er det bedre enn ett 6800 256 (noe jeg tror bare er tull, men men...).

5339563[/snapback]

Min feil, får rundt 3300 med X700 256 kortet mitt. Det er 6800 Go kortet i I9300 som gir meg rundt 4000.. uansett skulle forskjellen mellom X700 kortet mitt og kortet hans vært større.

Lenke til kommentar

Kjølingen min er bra den ja :love: (som du ser i signaturen)

Det er hovedkortet som begrenser muligheten for bedre klokking !

FSB er satt til maks 240 (x9). Får ikke gjort noen andre endringer i Bios.

(det er dessverre begrenset utvalg i mATX kort og dette er i tillegg spesielt dårlig egnet for overklokking).

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...