Gå til innhold

Hva bestemmer om test-klokking går eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men den bestemmer jo dette iløpet av en brøkdel av et sekund. Hvis jeg drar gpu-frekvensen opp på 490 Mhz og klikker på test, så kjører vifta seg opp på 100% i 0.1 sekunder, også kommer en info-box om at drivern ikke passerte den interne testen på disse klokkefrekvensene. Det varierer hvor lang jeg kommer før jeg får denne meldinga, har klart 486 stabilt, mens andre ganger får jeg ikke lov til å stille den høyere enn 470 f.eks. Merklich...

Lenke til kommentar

Er nok snakk om at den gir den noe å regne på, og deretter sammenligner verdiene den gir mot korrekte verdier (via en form for checksum sansynligvis). Dersom disse verdiene ikke stemmer skjer det noen regnefeil, og dermed vet den om den er stabil.

 

Btw. dersom core kjører på 400Mhz, så kan den kjøre 40 000 000 klokkepulser iløpet av 0.1 sekunder, så den har relativt god tid på å sjekke etter feil.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Er nok snakk om at den gir den noe å regne på, og deretter sammenligner verdiene den gir mot korrekte verdier (via en form for checksum sansynligvis). Dersom disse verdiene ikke stemmer skjer det noen regnefeil, og dermed vet den om den er stabil.

 

Btw. dersom core kjører på 400Mhz, så kan den kjøre 40 000 000 klokkepulser iløpet av 0.1 sekunder, så den har relativt god tid på å sjekke etter feil.

5344852[/snapback]

 

Nja, 0.1 sekunder var bare en annen måte å si "med en gang". Man kan jo klokke og få artifacts, og man skulle tro at denne "sjekken" ville detektere slike ting. Vil man med bedre kjøling kunne klokke høyere, eller vil det fortsatt stoppe på samme punkt med denne interne testen...noen som har noen formening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...