Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg punsha inn god mode funksjonen og slakter ivei nå, det vil vel holde meg opptatt til Oblivion kommer snart :)

5499108[/snapback]

Huff, snakk om å øydeleggje eit moderat utfordrande spel...men kvar sin smak. Eg synest det at ein måtte ha litt trening for å klare seg var ei av G2 sine store styrker. Det vart uansett enkelt nok etter ei stund.

NotR hadde litt høgare vanskegrad...særleg dragane vart ei utfordring for magikaren min. Eg klarte imidlertid å finne ein effektiv strategi etter eit par forsøk. :)

Forresten, eit spørsmål til the Valley of the Builders:

Der er eit område, nær ei av dei gamle bygningane (House of the priests, scholars, warriors, etc.) der ein finn steintavler. Hugsar ikkje kva for ei det var, sit på jobb og har ikkje spelet tilgjengeleg. Men dersom du har vore der veit du sikkert kva plass eg snakkar om. Der er ei bru som ville ha ført deg dit, men den har rast saman, og du må derfor hoppe frå eit overheng for å komme deg dit. Der er ein sjørøvarskatt, eit magisk prosjektil-våpen (bue eller armbrøst, hugsar ikkje), nokre steintavler og litt black ore. Å komme seg TIL plassen er ganske enkelt, det krever eit langt og presist hopp, men ikkje noko uoverkommeleg. Å komme seg FRÅ plassen etterpå, derimot, verkar nesten umogleg. Er det nokon her som veit kva plass eg snakkar om, og har klart å komme seg attende etter å ha vore der?

Skal sjå om eg får teke eit skjermskot i morgon.

Kay

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok å voldta spillet litt ved å jukse slik ja, men jeg fikk endel trening faktisk ved å gjøre det da. Så skal ikke se bortifra at jeg spiller uten den jukse koden nå.

Skrevet

Jeg skal bevise at jeg er god nok for å bli apprenticen til Harad i byen, og da skal jeg drepe en orc og ta med våpenet tilbake som bevis. Men jeg finner ikke orcen. Blir bare drept av ulver eller forvokste innsekter. Noen som vet hvor den er?

Skrevet
Jeg skal bevise at jeg er god nok for å bli apprenticen til Harad i byen, og da skal jeg drepe en orc og ta med våpenet tilbake som bevis. Men jeg finner ikke orcen. Blir bare drept av ulver eller forvokste innsekter. Noen som vet hvor den er?

5501067[/snapback]

Jeg fant en stor fæl Orc utenfor byen... Husker du han som du møter rett før du kommer til byen? Han som satt og solgt noe ting?

Isåfall så bak han, et lite stykke i hjørnet i skogen nedenfor han så er det en stor støgg Orc. Var et helvete å drepe han...selv med uendelig liv...hehe.

Skrevet

5501067[/snapback]

Der er to store stygge orc-ar rett utanfor byen. Den som er greiast å finne og ta er nok den du finn i skogen utanfor den porten du kom inn igjennom i starten. Det kan kanskje lønne seg å ikkje reise åleine når du skal møte han...

Evt. kan du vurdere kva du eigentleg MÅ gjere her. Harad krever våpenet til ein orc. Det går an å finne eit slikt våpen i nærleiken av byen.

Kay

Skrevet

Alle vil begynne hos Harad og Bosper. Jeg også i sin tid. Men siste begynte jeg hos Ignaz tror jeg han het. Og han betaler godt for sopp og andre ting.

Og ja, man er pingle i begynnelsen.....veldig pingle. Men det gjør opplevelsen bedre siden man nesten ler når man ettrhvert banker de fleste med en arm på ryggen.

Skrevet
Alle vil begynne hos Harad og Bosper. Jeg også i sin tid. Men siste begynte jeg hos Ignaz tror jeg han het. Og han betaler godt for sopp og andre ting.

Og ja, man er pingle i begynnelsen.....veldig pingle. Men det gjør opplevelsen bedre siden man nesten ler når man ettrhvert banker de fleste med en arm på ryggen.

5501264[/snapback]

Constantino heter han :cool:

Ignaz er hn litt tvilsomme alkemisten nede Harbour District.

Skrevet

Ok, fant orken, men har ikke sjangs til å ta tre ulver og en ork på en gang. :p

Hva mener du med at det kan lønne seg å ikke reise alene? Hvordan reiser jeg med noen?

Skrevet

Det er noen folk som du kan betale en slant for å få med på laget ditt.. har aldri prøvd det selv.. Det et par, eller en, i byen.. også er det en bueskytter på en høyde utenfor der et sted, som har tilbudt seg.. ..tror det er det de mener..

Skrevet

Ok, fant en hunter fyr, men siden jeg ikke kunne noe om hunting ville han ikke bli med meg, og jeg finner ikke fyren som han sa kunne lære meg det.

Og hvordan bruker jeg spells? Hvis jeg tar frem f.eks Fireball, hvordan skyter jeg den mot en fiende?

Skrevet
Ok, fant en hunter fyr, men siden jeg ikke kunne noe om hunting ville han ikke bli med meg, og jeg finner ikke fyren som han sa kunne lære meg det.

Og hvordan bruker jeg spells? Hvis jeg tar frem f.eks Fireball, hvordan skyter jeg den mot en fiende?

5502027[/snapback]

Bosper kan lære deg å flå dyr. Er ikkje sikker på om han vil lære deg det når du ikkje skal blir lærlingen hans. Eg har alltid valgt Bosper når eg har spelt, blir veldig mykje pengar i løpet av spelet (får 250 gull for shadowbeast hide, 300 for troll hide).

For å bruke ein spell, velg scrollen i inventory-et. Det vil dukke opp eit tal i ruta. Gå ut av inventory, trykk på talet som kom opp, og spell-en er klar. For å skyte held du nede museknappen og trykker framover, som når du slår med sverdet eller skyt med bogen. Eit par fireballs burde vere til god hjelp mot orc-en. :) Magi er generelt bra i G2, og tek verkeleg av på slutten. Fireball er grei nok, fire rain er heilt sinnsjuk. :D

Kay

Skrevet

Der er eit område, nær ei av dei gamle bygningane (House of the priests, scholars, warriors, etc.) der ein finn steintavler. Hugsar ikkje kva for ei det var, sit på jobb og har ikkje spelet tilgjengeleg. Men dersom du har vore der veit du sikkert kva plass eg snakkar om. Der er ei bru som ville ha ført deg dit, men den har rast saman, og du må derfor hoppe frå eit overheng for å komme deg dit. Der er ein sjørøvarskatt, eit magisk prosjektil-våpen (bue eller armbrøst, hugsar ikkje),  nokre steintavler og litt black ore. Å komme seg TIL plassen er ganske enkelt, det krever eit langt og presist hopp, men ikkje noko uoverkommeleg. Å komme seg FRÅ plassen etterpå, derimot, verkar nesten umogleg. Er det nokon her som veit kva plass eg snakkar om, og har klart å komme seg attende etter å ha vore der?

Vet akkurat hvilket område du snakker om, og skulle akkurat til å poste samme spørsmål i går. Fordi jeg har heller ikke funnet en måte å komme meg tilbake.

Bosper kan lære deg å flå dyr. Er ikkje sikker på om han vil lære deg det når du ikkje skal blir lærlingen hans. Eg har alltid valgt Bosper når eg har spelt, blir veldig mykje pengar i løpet av spelet (får 250 gull for shadowbeast hide, 300 for troll hide).Kay

Jeg tror man kan lære å skinne, bare husk å ikke levere inn de 5 wolf hide-ene til Bosper. Fordi det er da man blir hans apprentice. Så prøv å lære å skinne av Bosper (han er Nr.17 på dette kartet). Få han hunterfyren til å være med deg ut i skogen og drepe 5 ulver, 1 Shadowbeast og 1 Orc (+ noen Bloodflies eller noe slik). Plukk opp øksa fra Orcen og lever den til Harad.

Men jeg liker også Bosper veldig godt, man tjener MASSE penger på å levere inn hides til han.

Skrevet

Der er eit område, nær ei av dei gamle bygningane (House of the priests, scholars, warriors, etc.) der ein finn steintavler. Hugsar ikkje kva for ei det var, sit på jobb og har ikkje spelet tilgjengeleg. Men dersom du har vore der veit du sikkert kva plass eg snakkar om. Der er ei bru som ville ha ført deg dit, men den har rast saman, og du må derfor hoppe frå eit overheng for å komme deg dit. Der er ein sjørøvarskatt, eit magisk prosjektil-våpen (bue eller armbrøst, hugsar ikkje),  nokre steintavler og litt black ore. Å komme seg TIL plassen er ganske enkelt, det krever eit langt og presist hopp, men ikkje noko uoverkommeleg. Å komme seg FRÅ plassen etterpå, derimot, verkar nesten umogleg. Er det nokon her som veit kva plass eg snakkar om, og har klart å komme seg attende etter å ha vore der?

Skal sjå om eg får teke eit skjermskot i morgon.

Kay

5499913[/snapback]

Jeg tror cluet der å ha noen transformation spells for handen. Vil at en Bloodfly vil overleve det fallet godt. Ellers warg\shadowbeast etter som de kan hoppe ganske langt. Har ikke prøvd det selv, men tror nok det er verdt ett forsøk.

Skrevet
Jeg tror cluet der å ha noen transformation spells for handen. Vil at en Bloodfly vil overleve det fallet godt. Ellers warg\shadowbeast etter som de kan hoppe ganske langt. Har ikke prøvd det selv, men tror nok det er verdt ett forsøk.

5504997[/snapback]

:) Glimrande idè, hadde ikkje fallt meg inn (bruker aldri slike spells). Skal definitivt prøvast når eg kjem heim frå jobb.

Eg har no komt til nest siste kapittel...hadde nesten gløymt kor gøy det er å vere ein høgnivå-eldmagikar. I går rydda eg i Valley of Mines. Gjekk opp tre levels på ein liten tur rundt festninga. :D

Etterpå gjekk eg ein tur på fjellet, kom til verda sin ende, og kasta meg utfor:

post-77504-1138345910_thumb.jpg

Gothic 2 er gøy...;)

Kay

Skrevet

Hmm, har fått Oblivion av Ignaz, men hvem skal jeg bruke det på? Har prøvd det på en Guard inne i et hus i havna, men det funker ikke. Jeg prøvde også på Moe, og da funket det, men når jeg gikk til Ignaz skjedde det ikke noe, han bare spurte om jeg hadde kasta bort scrollen og sa at jeg kunne kjøpe en ny en av ham. Irriterende!

Skrevet

Jeg brukte den på bartenderen Coragon (Nr. 12). Men du må kanskje vente til et par chapters senere for å bruke det på han. Mener å huske at det er folk i baren hele døgnet i chapter 1.

Du må bare huske å gjøre det på personer som er helt alene. Og dem fins det jo nok av. Og det hjelper ikke å bare bruke spellen, du må denge på dem helt til livet deres er såpass lavt at de faller i bakken. Og så snakke med dem når de våkner etter 10-20 sekunder.

Skrevet

Valentino er fin å bruke Oblivion på. Bare følg etter han nårhan tøffler hjem fra pub'en natta. Smekk han ned, ta alt han har og bruk Oblivion på han. Bare pass på at ingen ser deg.

Skrevet (endret)
Hmm, har fått Oblivion av Ignaz, men hvem skal jeg bruke det på? Har prøvd det på en Guard inne i et hus i havna, men det funker ikke. Jeg prøvde også på Moe, og da funket det, men når jeg gikk til Ignaz skjedde det ikke noe, han bare spurte om jeg hadde kasta bort scrollen og sa at jeg kunne kjøpe en ny en av ham. Irriterende!

5507458[/snapback]

Er du sikker på at du gjer det riktig? Hugs å bruke scrollen rett etter at du har slått nokon ned.

Det du vil tene mest på er å bruke den på Valentino. Men det mest rettferdige er sjølvsagt å bruke den på Ignaz...;)

EDIT: Hugsa feil angåande ringen, fjerna det eg skreiv om den.

Kay

Endret av KayAU
Skrevet (endret)
Valentino er fin å bruke Oblivion på. Bare følg etter han nårhan tøffler hjem fra pub'en natta. Smekk han ned, ta alt han har og bruk Oblivion på han. Bare pass på at ingen ser deg.

5509889[/snapback]

Hele vanentino greia er litt morsom :)

*Minispoiler*

Hvis du banker han opp, og så snakker med han fyren som sitter utenfor bosper`s sin butikk, får du en ring. Denne ringen er for medlemmer av "kicked valentino`s ass " -klubben. Senere får du vite at bartenderen måtte gi valentino en omgang, siden du stjal pengene hans og han ikke kunne betale :D Så kan du gi ringen til han, akk som den ble gitt til deg.

Ahh, gothic er så vakkert spill.

Endret av asad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...