Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok "ut" begrensninger fra Yahoo.... ikke din DL-hastighet,

6739507[/snapback]

 

Takker for svar.

 

Har nå tittet gjennom 5-6 videoer på yahoo sine sider (co.uk) og da fungerer de som bare det, så virker som problemet er når jeg tar de gjennom mediaportal... :hmm:

 

EDIT: Gikk inn i config til myMusicVideos og satte den fra 768 til 300 kbit og da gikk det knirkefritt. La merke til at alle videoene på Yahoo maks hadde 300 kbit, så hvorfor har man egentlig muligheten for 768 i MP..

 

Men MyTrailers hopper fortsatt, men er vel samme problemet der at siden trailerene hentes fra ikke klarer å levere tilstrekkelig linje. Forresten noen som vet hvilken side MP henter disse forfilmene fra?

 

EDIT : Leif was here.

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Da har Vendur fått inn SweetSpot!!

 

For de som ømsker SKIKKELIG bra bilde fra dekoder etc. (RGB inn!!):

http://www.vendur.no/catalog/product_info....344&language=no

 

Pratet med D-MAN hos MediaPortal, og han sier det lar seg støtte, men krever litt CPU.

 

Legger ved mer info senere

 

EDIT: D-man_lfc er han som står for HW-støtten hos Team MediaPortal (for de som ikke visste det :p )

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Da har Vendur fått inn SweetSpot!!

 

For de som ømsker SKIKKELIG bra bilde fra dekoder etc. (RGB inn!!):

http://www.vendur.no/catalog/product_info....344&language=no

 

Pratet med D-MAN hos MediaPortal, og han sier det lar seg støtte, men krever litt CPU.

 

Legger ved mer info senere

 

EDIT: D-man_lfc er han som står for HW-støtten hos Team MediaPortal (for de som ikke visste det  :p )

6759775[/snapback]

kult kort. men du må altså kjøre rgb-scart ut av f.eks parabol-tuner (som jo dekoder et digitalt MPEG2-signal), digitalisere dette på nytt, kjøre software MPEG2 enkoder i PC, så software MPEG2 dekoder i PC og så får du bildet ut til skjerm i mediaportal. Og du må ha en returkanal (IR) for å styre kanalskifte.

 

Fremdeles litt mye styr.

 

Jeg venter på DVB-T og håper at de er reale nok til å tillate pc-basert tuner/kortleser slik at jeg får direkte styring framediaportal.

 

-k

Lenke til kommentar

Vel, for alle de som sitter med en STB med SCART er (og blir) dette en av de beste løsningene (tror jeg).

 

Hauppauge kort har en internutgang som man kan gjøre om til SCART (RGB) - f.esk. kan man kjøpe kabelen som tilhører HFX kabinettene (se kabler hos www.Vendur.no ) og dra frem loddebolten.

 

Rart det skal være så jævla vannskelig å få RGB-in på PC-en.

Lenke til kommentar

Oppdatering - TV Engine v3.0:

TvEngine v3.0 status

Written by Frodo 

Tuesday, 29 August 2006

 

It's been a while since we mentioned the upcoming TV Engine v3.0. Since the first announcement a lot of progress has been made. So what's happened since then?

 

Here's the current feature list:

 

    * supports dvb-c/s/t , atsc , SkyStar 2 and analog hardware cards

    * supports CI/CAM interface for firedtv/floppdtv and twinhan

    * epg grabber / mhw grabber

    * com skip/clean support

    * radio timeshifting & recording

    * multiple frontend support

    * multiple backend support (1 master server and multiple slave servers)

    * rtsp streaming

 

Things took a bit longer then expected. We had to rewrite some directshow filters from scratch to fix lipsync issues and implement fast seeking.  Currently those new filters and the new tv server are under test and we hope to release the first preview soon.

 

To give you an idea of the new server, here are some screenshots of the management console:

Lenke til kommentar
Er nok "ut" begrensninger fra Yahoo.... ikke din DL-hastighet,

6739507[/snapback]

 

Men MyTrailers hopper fortsatt, men er vel samme problemet der at siden trailerene hentes fra ikke klarer å levere tilstrekkelig linje. Forresten noen som vet hvilken side MP henter disse forfilmene fra?

 

6742442[/snapback]

 

MyTrailers henter fra Yahoo den også. Har samme problem som du beskriver, veldig hakkete video. Jeg også mistenkte MediaPortal, men så testet jeg ved å åpne streamen rett i Windows Media Player (fant url'en i i en eller annen log fil) Og problemet var akkurat det samme. Når jeg henter samme stream, men med 300 kbit så fungerer det fint. Litt irriterende, for 300 kbit er altfor dårlig kvalitet etter min mening

Lenke til kommentar

Jeg la også merke til at i MyWeather så stod det Lys regn, antar at det var fritt oversatt fra Light rain. Ikke store problemet, men ser litt rart ut

6765494[/snapback]

 

Hei

Ja skal ta å endre den, den er ikke fritt oversatt siden den består av to ord som er satt sammen :)

 

Roy

Lenke til kommentar
Rart det skal være så jævla vannskelig å få RGB-in på PC-en.

6764835[/snapback]

Grunnen er nok at rgb er et særeuropeisk fenomen. SCART finnes bare i europa, i USA bruker de komponent.

 

-k

6769178[/snapback]

 

Er ikke nettopp rgb og komponent det samme?

6773689[/snapback]

Nei.

 

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_scart.asp

koblingscart.jpg

Koblingskjema - SCART med RGB inngang

Nedenfor finner du en komplett oversikt over hva hver enkelt pinne brukes til på en TV scart med RGB inngang.

 

1 - Høyre lyd ut

2 - Høyre lyd inn

3 - Venstre lyd ut(eller mono)

4 - Jording lyd

5 - RGB jording blå

6 - Venstre lyd inn(eller mono)

7 - RGB blå inn

8 - Lyd/RGB/16:9 switch

9 - RGB jording grønn

10 - Kommunikasjons data 2

11 - RGB grønn inn

12 - Kommunikasjons data 1

13 - RGB jording rød

14 - Jording data

15 - RGB rød inn

16 - RGB status inn

17 - Kompositt jording

18 - Jording blanking

19 - Kompositt utgang

20 - Kompositt inngang

21 - Jording/skjerm

 

 

http://static.howstuffworks.com/gif/dvd-video-outputs.jpg

dvd-video-outputs.jpg

 

Her ser du en DVD-spiller med komponentutgang. Forskjellen er at SCART-rgb overfører separat rød, grønn, blå primærfarger, mens komponentvideo overfører luma (intensitet) som en kanal, og de to differanse-fargekanalene separat (YPbPr eller YUV). Dessuten separerer scart-rgb syncen, mens komponent såvidt jeg vet baker den inn i en eller flere av video-kanalene.

 

"Alt" av lagret video er i YUV-formatet, mens alle displayer er i rgb-format. Konverteringen er logisk sett ganske enkel og består av en matrise.

 

-k

Lenke til kommentar

Hei,

For de som bruker SVN er nå følgende ting "nytt"

Crop (Beskjæring) av TV bildet kan gjøres fra undermenyen ((F9)Keyboard eller (i)MCE fjernkontroll). Denne kan brukes til å redigere selve visningen av TV bildet, opp, ned, høyre eller venstre, ved at det fjernes en del av bildet. NB Forslag til endring av tekst mottas med stor takk!

 

Hwahrmann's Music Share Watcher er lagt inn som innebygd plugin. Denne brukes for å holde "øye" med musikk fil endringer i samsvar med musikk databasen, veldig fin for de som bruker en annen maskin for redigering av filer eller kopierer til en disk som brukes av MP.

 

Audio Scrobbler (har vært der en stund deler av den også i stable patch), til bruk for "spille" vaner (musikk/stil) hvor hver sang id(navn, artist, album) du spiller lastes opp til en db, du kan deretter sammenligne deg med andre brukere og få tips om musikk i samme "sjanger". Du kan også legge et par sanger i spillelisten og la Scrobbler fylle på resten selv etter valgt kriterie.

 

Boilermaker's BlueTwo reskinned for 1280x720 er nå lagt inn i SVN som 16:9 skin.

 

NB! test for øvrig B2 normal skin den gjennomgår små forandringer hele tiden - som feks. animasjoner, Now Playing, etc :) .

 

Roy

Lenke til kommentar

20.08.2006 15:44:22  load localized strings from:language\Norwegian\strings.xml

 

 

^ Er det der maskinen stopper?

Har du prøvd å avinstallere MediaPortal (ta backup av mappa først), slett MP folderen, installere på nytt og da fått samme feilen?

 

Roy

6723392[/snapback]

 

Har nå formatert og reinstallert Windows samt Mediaportal, men har fortsatt samme problemet. Fryser på "Initializing texture manager". Og får denne loggen:

 

9/3/2006 8:47:29 PM Main: MediaPortal is starting up

9/3/2006 8:47:29 PM Main: Assembly creation time: 7/3/2006 1:23:06 PM (UTC)

9/3/2006 8:47:29 PM Main: MediaPortal is already running

9/3/2006 8:47:30 PM Main: Verifying DirectX 9

9/3/2006 8:47:30 PM Main: Verifying Windows Media Player

9/3/2006 8:47:30 PM Main: Windows Media Player version 11,0,5705,5043 installed

9/3/2006 8:47:33 PM Application Version: 0.2.0.0

9/3/2006 8:47:33 PM Main: Checking for running MediaPortal instance

9/3/2006 8:47:33 PM Main: Deleting old log\capture.log

9/3/2006 8:47:34 PM Main: Checking skin version

9/3/2006 8:47:34 PM  Load key mapping from keymap.xml

9/3/2006 8:47:34 PM Main: Init playlist player

9/3/2006 8:47:34 PM Main: Creating the WINLIRC device

9/3/2006 8:47:34 PM Initialising WinLirc...

9/3/2006 8:47:34 PM WinLirc window not found, starting WinLirc

9/3/2006 8:47:34 PM Winlirc process not found

9/3/2006 8:47:34 PM Main: Creating the WINLIRC device done

9/3/2006 8:47:34 PM Main: Init players

9/3/2006 8:47:35 PM Main: Initializing DirectX

9/3/2006 8:47:36 PM D3D: Starting fullscreen

9/3/2006 8:47:36 PM D3D: Client size: 1024x768 - Screen: 1024x768

9/3/2006 8:47:36 PM MAP: using default mappings for DirectInput

9/3/2006 8:47:39 PM Windowmanager:closing current window

9/3/2006 8:47:39 PM texturemanager:dispose()

9/3/2006 8:47:39 PM TexturePacker:Dispose()

9/3/2006 8:47:39 PM  Load key mapping from keymap.xml

9/3/2006 8:47:40 PM  load localized strings from:language\English\strings.xml

 

Her er ett screenshot:

http://i65.photobucket.com/albums/h215/3xb...aportalcopy.jpg

Lenke til kommentar

kanskje feil sted og spørre, men er det mulig og kunne kjøre parabil i PC`n?

altså slippe og ha tuner ved siden av, eller er ikke dette mulig i norge?

Hører noen snakker om at kortene parres med tuneren.

 

Hvis det er mulig hva er det man trenger? (skal ha canal digital)

 

+ Ang Girder programmet, er det sliik at jeg kan få mitt imon kabinett til og takle andre fjernkontroller f.eks denne: http://www.avshop.no/catalog/product_info....roducts_id=1209

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar

pettergulbrandsen: Litt usikker på hva du mener i forhold til girder, men girder er altså et program som overtar funksjonen til driverene/programvaren til fjernkontrollen din og lar deg definere mer eller mindre komplekse oppgaver som utføres ved ulike tastetrykk osv.

 

Du kan sikkert bruke både den Amitech-saken og imon på pcen uten å nødvendigvis ha behov for girder.

 

Selv bruker jeg Girder sammen med en Microsoft MCE fjernkontroll til å styre Mediaportal samt litt annet på pcen (overraskende nok er denne fjernkontrollen veldig god, særlig pga at mottakeren er i stand til å fange opp signalene fra samtlige fjernkontroller jeg har i huset uansett hvilken vei jeg peker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...