Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Genialt program. Men jeg har enkelte, grunnleggende, problemer med programmet:

 

Det virker som om dataen er alt for svak til dette, selv om den burde klare det helt fint. (amd xp3200+, 1gb pc3200 ram, radeon 9800pro, 500gb sata - alle de nyeste driverne installert, win xp pro sp 2.)

Problemene kommer hovedsaklig når jeg skal bruke tv-tuneren, bildet lugger og når jeg prøver å vise i fullskjerm henger programmet seg (99% cpu bruk). Regner med dette kommer av at jeg har et softwarebasert tv-kort (winfast tv2000 xp expert, eller noe). Er dette noe som er et gjennomgående problem? Skal antagelig handle nytt kort snart siden vi får digitaltv, og da blir de garantert et hardwarebasert kort. Med mindre noen kan gi noen andre grunner til problemene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SW anaologe kort krever minimum P4 2.4 GHz i føge D-MAN (MP-HW-GURU).

XP3200 er vel i grenseland (AMD64 3200+, derimot, skal være bra nok).

 

Andre grunner til "lugging":

- Codeck-helvete (for mange, feil etc....)

- Bruk Default DirectSound Renderer

- Ikke bruk postprosessering (FFDShow)

 

 

Prøv både med og uten timshifting!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan jeg kan justere lysstyrke/kontrast på Hauppauge PVR150MCE tuner kort. Jeg benytter dette i MediaPortal 02.1.0 og det fungerer utrolig bra, men jeg synes tv-bildene blir litt i mørkeste og blassete laget. Har ikke funnet innstillinger for dette noe sted...

 

Med WinTV2000 fra Hauppauge finner jeg disse innstillingene....

 

/morten

Lenke til kommentar
Har fått instalert MP og det starter opp uten problemer, men liker ikke buggsa med DVD-playback fra HD.Veldig irriterende at en ikke ser hvor du har pekeren på skjermen, og heller ikke at hvilket valg du har merket av.

7318850[/snapback]

 

Skjøner ikke helt hva du mener, men dersom du snakker om mus-pekeren (rart ord) kan du velge at denne alltid skal synes i setup/config.

 

johnroger: Antar at du har 0.2.1.0, der flere plugins følger med (Wikipedia etc.). Finnes en plugin for norsk kino som sikkert er bra. Plugin for DVD/CD brenning er uner utbedring/videreutvikling. Det meste som er "nødvendig" er jo integrert... resten finnes jer: http://www.team-mediaportal.com/files/Download/Plugins/

 

MortenR: Mener du kan gjøre dette i config, under kodeker. Finnes et prg. som heter Hauppauge! Tweak Tools som skal gi deg flere muligheter (Google).

 

 

 

ALLE: Ved spm. etc, sørg for å oppgi relevante specs og MP versjon (samt om du bruker SVN).

Lenke til kommentar
SW anaologe kort krever minimum P4 2.4 GHz i føge D-MAN (MP-HW-GURU).

XP3200 er vel i grenseland (AMD64 3200+, derimot, skal være bra nok).

 

Andre grunner til "lugging":

- Codeck-helvete (for mange, feil etc....)

- Bruk Default DirectSound Renderer

- Ikke bruk postprosessering (FFDShow)

 

 

Prøv både med og uten timshifting!

7291929[/snapback]

 

Jeg har hatt samme kort som blir nevnt her, bare på en MYE dårligere pc. Dette fungerte utmerket uten å hakke i det hele tatt. Her ble det sett tv, gjort opptak og timeshift. Eneste forskjellen er vel at jeg ikke brukte MP, men synes det er rart om MP skal bruke så sykt mye resurser framfor andre programmer som gjør det samme.

Lenke til kommentar

De fleste produsenter av SW-baserte kort oppgir samme min. standard (mener jeg) når det gjelder opptak - noe som inbefatter timeshifting.

 

Vanligste kilden er likevell bruken av feil audio-renderer, samt codec-helvete. Av nyskjerrighet, hvilket prg. brukte du, og hvilke specs?

 

 

K-smurf: Prøv på MP-forumet: http://forum.team-mediaportal.com/search.php?searchid=153513

 

PS: Hvilken versjon bruker du? Prøvd med SVN?

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Er det noen her som faktisk bruker MP sammen med dreambox? Eller har dere bare lest at det går an... Sliter skikkelig med å få det til å funke her, så hjelp mottas med stor takk og evig (nesten da) takknemmelighet.

7341927[/snapback]

 

Hei,

Dreambox plugin er under utvikling og nå lagt inn som en del av MP i SVN og den er under utvikling.

Har ikke testet den, men på IRC kanalen er det mulig å snakke med han som er programmerer for denne.

 

Roy

Lenke til kommentar

Små "patcher" som legges ut daglig med fix-er og forbedringer.

 

http://wiki.team-mediaportal.com/UserGuide...N-nighly-builds

 

 

Bør unngås om du krever stabilitet (men er som regel ikke noe tull - fikses i så fall raskt).

 

Bruker selv SVN - Vil alltid ha det siste (mye nytt og kult).

 

Merk: Du må gjerne bruke egne ver. av enkelte skins til SVN

 

It is:

 

    *

 

      NOT a bugfix

    *

 

      NOT a patch

    *

 

      NOT a update

 

Vel....

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...