Gå til innhold

driver du med jakt?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er teit å jakte, tenk om du treffer feil.

 

BTW: Skyting (på blink) er kjekt :)

5303398[/snapback]

 

 

Treffer feil som i å f.eks. treffe en fot så den løper rundt skada?

 

Da SKAL du jakte på den til du finner den og kan avlive den.

MEN, du skal ikke løpe etter den..

Du skal snike deg etter den så den ikke vet at du følger etter..

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har et behov for å drepe dyr bare for drepingens skyld, så blir det ikke noe jakting på meg :) Kan like godt jakte på medmennesker...

5329560[/snapback]

Å, det er nok svært få jegerar som driv med jakt av di dei er lystmordarar... :) Ta deg ein prat med folk som driv med jakt, så vil du oppdage at det er ting som fine naturopplevingar, matauk og det sosiale som kjem fram som det dei likar best med jakta. Sjølvsagt er det ikkje til å stikke under ein stol at det er ei spenning forbunde med det å nedleggje eit bytte, men dette er berre ein del av heilskapen.

 

Eg tør påstå at dei menneska eg har møtt som har vore mest glade i dyr og hatt størst respekt for vilt og natur, er jegerar... ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Ja det driver jeg med,mest rype og ver høst på elgjakt.Det med jegerprøven er

veldig opp til deg selv va du syns er vansklig.Det jeg vet mange sliter med artbeskrivese.Jeg tok jegerprøven i 9klasse som valgfag såi år er det 20år siden

jeg hadde min føste rypejakt.Jeg ønsker deg lykke til med prøven.

Lenke til kommentar

Ja jeg har jaktet siden 1976.

 

For det meste småvilt, men skjøt endel Sel på midten av 1980-tallet før Fiskeridepartementet begynte og gi ut lisenser.

 

Jaktet Rev, rype, orrfugl, kråke, gås stokkand og andre jaktbare arter.

 

Blitt en god del mindre jakt nå, men en og annen kråke felles.

 

Har foresten fanget Mink med feller siden i fjor sommer/høst det er blitt 3 Minker i en og samme fella 2 stk i fjor og en nå i Mai.

 

Resultatet er at Tjeld og Måke har fått klekket ut egga og fostret opp ungene noe de ikke har fått på mange år grunnet Minken.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...