trygveaa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har en dell pc hvor det fulgte med windows xp home, jeg har reinstallert den en gang og må gjøre det igjen fordi pcen ofte er veldig treig. Er det en begrennsing på hvor mange ganger jeg kan installere xp? Jeg har også ms office 2003 elevutgave. Den kan installeres på tre pcer står det. Jeg installerte den først da pcen var ny og så har jeg installert den på en annen pc og den tredje gangen forrige gang jeg reinstallerte. Kan den installeres på nytt siden det er på samme pc eller går ikke det?
nikrus Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 (endret) Jeg har en dell pc hvor det fulgte med windows xp home, jeg har reinstallert den en gang og må gjøre det igjen fordi pcen ofte er veldig treig. Er det en begrennsing på hvor mange ganger jeg kan installere xp? Jeg har også ms office 2003 elevutgave. Den kan installeres på tre pcer står det. Jeg installerte den først da pcen var ny og så har jeg installert den på en annen pc og den tredje gangen forrige gang jeg reinstallerte. Kan den installeres på nytt siden det er på samme pc eller går ikke det? 5300477[/snapback] XP kan du installere 100000 ganger om dagen, men du burde heller prøve å vedlike holde XP ved å foreksempel defragmenter og holde det ryddig i C:\ disken din. men noen ganger så må man jo reinstallere XP EDIT: Oppdatere og installere antivirus og firewalls kan hjelpe til med vedlikehold. Hvis du bruker samme CD key på MS office så skal det funke å reinstallere på samme pc som du har installert på før. Er ikke 100% sikker, men hvis det ikke funker så kan du jo laste ned open office fra internettet som er HELT likt MS office, og det er gratis Endret 16. desember 2005 av nikrus
trygveaa Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Skrevet 16. desember 2005 (endret) Tusen takk. Da blir det vel en reinstallasjon snart. Ja jeg vet jeg burde vedlikeholde xp, men tror det er enklere å installere på nytt sånn som pcen er nå. Så får jeg prøve å vedlikeholde den etter jeg har installert på nytt. Jeg vet om openoffice, men det er litt kjipt å bruke det når jeg har en betalt versjon av ms office og jeg er vant til msoffice. Så jeg får håpe det går. Jeg og en venn hadde et word dokument laget i openoffice i linux, med bilder og sånn. Når jeg åpnet den i msoffice ble mange av bildene flyttet rundt. Var det fordi vi hadde gjort noe galt eller blir det noen ganger sånn? Jeg må ha filene til å leses riktig i msoffice siden jeg skal bruke filene i skolearbeid. Endret 16. desember 2005 av trygveaa
kjeklulf Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Hvis du bruker samme CD key på MS office så skal det funke å reinstallere på samme pc som du har installert på før. Er ikke 100% sikker, men hvis det ikke funker så kan du jo laste ned open office fra internettet som er HELT likt MS office, og det er gratis 5300645[/snapback] Du kan installere så mange ganger du vil selvfølgelig (forutsatt at den ikke er installert på flere maskiner enn du har lisens til). Får du trøbbel med aktiveringen kontakter du Microsoft og får ny aktiveringskode. Open Office er IKKE helt likt MS Office. Den siste utgaven er til forveksling lik i funksjoner og utseende men for de som jobber profesjonellt med dokumentbehandling etc. er det en del vesentlige forskjeller.
Mythos Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Du kan reinstallere så mange ganger du vil på samme maskin, men hvis du gjør det veldig ofte vil du kanskje måtte ringe Microsoft for å forklare hvorfor. Men jeg vil anbefale å prøve å holde maskinen sunn og frisk etter reinstallasjon. Med riktig stell av maskinen er ikke reinstallasjon nødvendig.
Dr.Pepper Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har en dell pc hvor det fulgte med windows xp home, jeg har reinstallert den en gang og må gjøre det igjen fordi pcen ofte er veldig treig. Er det en begrennsing på hvor mange ganger jeg kan installere xp? Jeg har også ms office 2003 elevutgave. Den kan installeres på tre pcer står det. Jeg installerte den først da pcen var ny og så har jeg installert den på en annen pc og den tredje gangen forrige gang jeg reinstallerte. Kan den installeres på nytt siden det er på samme pc eller går ikke det? 5300477[/snapback] XP Home kan du installere uendelig mange ganger, men bare på samme PC. Gjør du endringer på hardwaren på PC'en, for eksempel skifter hovedkort, CPU etc, må du bare ringe til Microsoft for å aktivisere XP'en. Office kan du selvfølgelig også installere uendelig mange ganger på opptil 3 PC'er, og igjen kun på samme maskiner. Det skulle da bare mangle at man installere programvaren så ofte man vil? Jeg gjør det hver andre måned. Som du nevner at PC'en blir tregere jo etterhvert, kommer selvfølgelig an på bruken også. Uansett så gjelder det i begge tilfeller å ikke spre programvare på flere maskiner samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå