Gå til innhold

Bra film for unge i forskjellige aldre?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal på et standard julebord. Har vært på det julebordet så lenge jeg kan huske.

 

Men til saken:

 

Vi ser alltid 2 filmer da vi er på dette julebordet. Og vi er da en forsamling på

2.stk. 16 åringer (gutter)

2.stk. 14 åringer (jente og gutt)

1.stk. 10 åring.

 

Jeg lurer da på en god anbefaling til 2 stykk filmer som passer til denne anledningen. Tusen takk for svar.

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den anbefalte aldersgrensen på Bad Santa i Norge er 11. Er bare i USA folk er så pripne pga sex innholdet og banning. Noe jeg antar de fleste 10 åringene kan nok om fra før uansett.

5300129[/snapback]

Tenkte mer på at den ikke vil være så passende når det gjelder humoren. Vil en 10-åring le av "you won't shit right for a week"? Jeg visste ikke om analsex da jeg var 10, kanskje LarsP gjorde det, men det er vel trygt å anta at sånn humor ikke vil slå an? Skal vi anbefale en film som vil underholde småfolka tror jeg Pixar er svaret.

Lenke til kommentar
Den anbefalte aldersgrensen på Bad Santa i Norge er 11. Er bare i USA folk er så pripne pga sex innholdet og banning. Noe jeg antar de fleste 10 åringene kan nok om fra før uansett.

5300129[/snapback]

Tenkte mer på at den ikke vil være så passende når det gjelder humoren. Vil en 10-åring le av "you won't shit right for a week"? Jeg visste ikke om analsex da jeg var 10, kanskje LarsP gjorde det, men det er vel trygt å anta at sånn humor ikke vil slå an? Skal vi anbefale en film som vil underholde småfolka tror jeg Pixar er svaret.

5301186[/snapback]

Synes ikke Bad Santa bør anbefales uansett alder. Filmen traff meg ikke i det hele tatt. At den har over 7.2 på imdb er for meg uforståelig!

 

Får vel anbefale The Big Hit. :w00t: En film som virkelig slår an i den alderen der!

Lenke til kommentar
Får vel anbefale The Big Hit. konservativ_woot.gif En film som virkelig slår an i den alderen der!

 

http://www.imdb.com/title/tt0120609/ - denne du mener?

 

Er jo søren meg 18 års grense på den, og det synes du er greit for en 10 åring?

5301349[/snapback]

At det 18-års aldersgrense på denne er helt utrolig. Som du ser har den i Sverige 11-års aldersgrense. :ermm: Uansett så så jeg selv denne filmen som 11-åring, og det var for meg en revolusjon innen film. Så mye kul action i en film? Jeg hadde øyne store som appelsiner i en uke etterpå. :D

Lenke til kommentar

is tid. en av de virklig få animasions filmene som også er morrsom for eldre selv med norsk tale.

 

Madegascar, har bare sett den med engelsk tale og tror ikke det er å få med norsk enda.. men er morrsom tror selv en 10 åring ville likt den med engelsk..

 

ellers er jo de eldre james bond filmene ganske barnevendlig action..

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Hvor kjipt er det ikke for gutter på 16 år å se filmer som The Incredibles og Finding Nemo? Jeg ville ikke likt det for å si det sånn.

5330831[/snapback]

Da tror jeg faktisk du er alene. Menn/gutter under 18 har gitt Incredibles 8.4 i gjennomsnitt ifølge IMDb, og Finding Nemo 8.2. Ikke direkte "kjipt", eller hur? Begge filmene er også populære her på forumet, hvis jeg ikke husker feil.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Jeg var vel rundt 16-17 år første gang jeg så Istid, og jeg storkoste meg. Fantastisk underholdende film. Blir aldri for gammel for slike filmer.

 

Litt verre med The Incredibles, som jeg ikke helt forstår hvorfor folk roser så sykt opp i skyene. Selv om denne ekstreme opphøyelsen av filmen kanskje var grunnen til at den skuffet så mye som den gjorde.

 

Men å se Istid og The Incredibles burde slå an for personer i den alderen som blir nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...