Gå til innhold

Kan nokon hjelpe meg med å finne feilen på sida mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

heimesida mi har nokre feil i seg, og sidan eg er ein komplett Newb finn eg han ikkje.

Det funka før, men når eg trykker på det som skulle ha vore link til bildegalleriet og kalkulatorar går den ikkje vidare. prøv sjølv.

kan nokon seie meg kva eg må skrive annaleis? skal ikkje

<a href="bildegalleri.html"> bildegalleriet mitt </a> funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ÿþ< i Opera, men fungerer noenlunde greit i IE.

<html> 

<body 
bgcolor="#c0c000" > <head>

<title>  Kjetils startside </title> 

<h2 align="center"> Velkommen til heimesida mi! (som ikkje er ferdig) </h2> 

....

Ser ut til å være litt uoversiktlig, og det er lettere å drive feilsøking i en ryddig kode, og body før head? Jeg har ikke tenkt tanken engang... Men - øvelse gjør mester :yes:

Skrevet

Jeg er ikke fan av å si at du må kaste hele greia i dass, men denne gangen gjør jeg det. Du har ingen html kunnskaper, og det rævkjørte programmet du brukte for å generere denne koden kan ikke være mye oppdatert.

En hel haug av <body>, javascript-tull og masse <br> og <font> og det som værre er.

Nei, dette er nok til å lage en hjemmeside som funker bedre enn det der:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<ul><li></li></ul>
<h2></h2>
</body>
</html>

Så setter du bare inn noe som kalles for doctype, og kanskje charset om du vil, og vips har du en nettside som vises i alle nettlesere...

:D

Skrevet
HTML bøker hos Bokkilden er jo et sted å starte. For de som nettopp har begynt med webdesign kan HTML 4.0 Bible kanskje være litt kraftig kost med 1.3 kilo... Selv har jeg et par "mursteiner" om webdesign og programmering liggende i bokhylla.
Skrevet

Nei, huff... Dropp heller den w3schools-siden... Jeg synes bare det var uoversiktlig der.. :s

Men sjekk www.html.dk, det er vel kanskje ikke helt oppdatert informasjon, men det finner du jo på w3.org når du skal validere siden.. =)

Skrevet
Eller prøv Google  :thumbup:

5291249[/snapback]

Synes ikke W3Schools er uoversiktlig. Prøver man google kan man finne endel bra. Helt i starten er det kanskje enklest å forholde seg til en nybegynnerbok som ikke trenger å være så omfattende. Når man føler seg fortrolig med det enkleste er det nok lettere å forholde seg til en enorm mengden info som er på nett.

Når man er godt i gang er det viktig å strukturere koden godt, ellers kan det bli nokså uoversiktlig når sidene blir store, og gjerne legge til kommentarer. Når det som her blir fire div'er som avsluttes kan det være litt vanskelig å lete etter starten på den enkelte...

</div> <!-- rightcolumn -->
     </div> <!-- columns -->
   </div> <!-- content -->
 </div> <!-- wrap -->

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...