Gå til innhold

har montert 2 pumper og 2radiator (tt)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei..

 

i dag (9,12,05) monterte jeg 2 pumper og 2 radiatorer i min pc, også siden dette er et billig sett, lurte jeg på om cpu blokka tåler 2 pumper, skal også ha vga blokk.  (det kommer)..

 

heh og nei jeg kjøpte ikke to sett med tt jeg låner noe av en kamerat.. ;)

 

 

takker for alle svar

5275096[/snapback]

 

Lite trolig at du får noe ekstra ut av 2 pumper og 2 raddiser på en cpu.. snakk om å skyte en spurv med en kannon ?

Lenke til kommentar
hei..

 

i dag (9,12,05) monterte jeg 2 pumper og 2 radiatorer i min pc, også siden dette er et billig sett, lurte jeg på om cpu blokka tåler 2 pumper, skal også ha vga blokk.   (det kommer)..

 

heh og nei jeg kjøpte ikke to sett med tt jeg låner noe av en kamerat.. ;)

 

 

takker for alle svar

5275096[/snapback]

 

Lite trolig at du får noe ekstra ut av 2 pumper og 2 raddiser på en cpu.. snakk om å skyte en spurv med en kannon ?

5275225[/snapback]

 

nei ok.. men det er drit kult.. 2 raddiser må jo ha noeå si eller

Lenke til kommentar
2 pumper vil vel ikke gi noe høyere trykk, men vil vel kanskje hjelpe litt på mottrykks egenskapene?

 

2 radiatorer vil nok hjelpe positivt da du får dobbelt så stort kjøleareal.

5275508[/snapback]

Det er jo da man får høyere trykk.. Du vil nok merke det på flow, men om det gjør at du får bedre temp skal godt gøres. 2 radiatorer derimot er verdt investeringen, spesielt om det skal inn flere blokker..

Lenke til kommentar

Du har jo ikkje sakkt noko om du kjører pumpene i serie eller paralell..Du får kun trykkøkning visst du monterer dei i serie, og da får du ikkje noko meir flow. Men kobler du dei i paralell, får du meir flow og ikkje noko økning i trykk.. (Gitt at begge pumpene er like)

Lenke til kommentar
Du har jo ikkje sakkt noko om du kjører pumpene i serie eller paralell..Du får kun trykkøkning visst du monterer dei i serie, og da får du ikkje noko meir flow. Men kobler du dei i paralell, får du meir flow og ikkje noko økning i trykk.. (Gitt at begge pumpene er like)

5282605[/snapback]

 

Angående bruk av 2 stk radiatorerer så er det vel sløsing å bruke 2 stk radiatorerer i paralell siden det er større motstand i en cpu blokk eller andre vannblokker. Om en har flere vannblokker i systemet så er det nok mest effektivt

å koble opp radiatorene slik: vannpumpe -> radiator -> cpu -> chipset -> radiator -> gpu -> minne/hard disk etc -> vannpumpe.

Eller hva tror dere ?

Lenke til kommentar

Det blir nesten som alltid ellers, prøve og feile, og til slutt sitter du med resepten for best resultat.

Det har gjennom tiden vært en rekke diskusjoner omkring radiatorer i serie eller paralell, uten at man har kommet frem til noe entydig resultat.

Til det, er det nok flere faktorer som spiller inn! Blokker, vannpumpe, etc etc.

Prøve, prøve, og måle måle. That´s it!

Lenke til kommentar
Det blir nesten som alltid ellers, prøve og feile, og til slutt sitter du med resepten for best resultat.

Det har gjennom tiden vært en rekke diskusjoner omkring radiatorer i serie eller paralell, uten at man har kommet frem til noe entydig resultat.

Til det, er det nok flere faktorer som spiller inn! Blokker, vannpumpe, etc etc.

Prøve, prøve, og måle måle. That´s it!

5282784[/snapback]

Ja, og vi er utålmodig etter å få lese din rapport på akkurat dette ;)

Lenke til kommentar

Veel, har jo ingen rapport for slikt da!

Den ville i så fall kunne ha vært en rettesnor, såfremt man satt med helt identisk utstyr!

Som jeg allerede har nevnt, vil jo pumpetype, radiatorer og blokk-konstellasjon, ha en ganske stor betydning for resultatet.

Dermed vil det være galt av meg å være for entydig med å si at radiatorene bør kobles i paralell fremfor i serie, for det behøver ikke nødvendigvis gjelde "overalt"!

Nettopp av den grunn oppfordrer jeg til å prøve dette i hvert enkelt tilfelle, for å komme frem til det beste resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...