Gå til innhold

Båndbreddemåler på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei..

 

Hva kan det ha seg at jeg får forskellige resultater på hw og itavisen?!

Får rundt 2200 på hw, og 2400 på itavisen.

 

Og HVORFOR får jeg så dårlige resultater når jeg har en 4mb linje??

 

:hmm:

 

Pis n love

 

ps: Flott tiltak hw, ventet lenge på den!

5267406[/snapback]

 

Dere burde bruke en litt større fil og i tillegg legge inn en liten forsinkelse f.eks fra 0 til 400 kB av bildet er lastet og starte tidtakingen fra dette punktet. Ser nemlig at det hos meg kan gå over ett sekund fra bildet starter å laste til linjen min på 4mbit/s makses ut i nettverkstatistikken i Task Manager. Jeg får iallefall unøyaktige målinger i forhold til tptest og hastighetstest med en 7MB testfil fra ftp.home.no. Målingene her viser alt fra 1000 kbit/s til 600kbit/s lavere hastighet. Speedometeret på itavisen.no har akkurat samme problemet, så jeg synes hw.no burde heve seg litt over de (itavisen.no forumet suger :evil:) Dere burde iallefall rette på det før den ofisielle statistikken over produkt og målt hastighet vises, så slepper teleselskapene å bli nedringt av fortvilte brukere  :)

 

De målingene med minst forsinkelse fra bildet startet å laste til hastigheten var på topp målte høyest hastighet.

 

Edit: dette gjelder versjonen som ikke baserer seg på java (den med java har jeg ikke fått til å fungere ennå)

 

Task Manager

5265505[/snapback]

 

for å være sikker burde du laste ned tptest for så å teste hastigheten der. google:download tptest

5267417[/snapback]

 

Hei.

 

Jeg gjorde som du sa, MEN fikk fortsatt opp lignende resultater! ca 2500kb/s.

Hva kan det skyldes, og hva kan jeg gjøre? Har orginalt 4mb linje...

 

Hilsen mEg

Lenke til kommentar
Jeg gjorde som du sa, MEN fikk fortsatt opp lignende resultater! ca 2500kb/s.

Hva kan det skyldes, og hva kan jeg gjøre? Har orginalt 4mb linje...

5271570[/snapback]

Det skyldes nok mest sannsynlig at din ISP ikke leverer det de skal levere.

 

Jeg har nå satt opp et nytt speedometer på http://speedometer2.hardware.no. Opp- og nedlastingsmåleren her benytter betydelig større datamengder ved måling. Kan dere med ekstra kjappe linjer teste denne, og se om resultatene blir mer presise? Merk at det neppe vil være noen forskjell ved måling av bare nedlasting.

Lenke til kommentar

[LØST]

 

Jeg skjønner ingenting av de målerne her! :dontgetit:

 

På Nedlasting får jeg ca 880 kbit/s

På Opp- og Nedlasting får jeg ca 1700-1900 kbit/s - 200-300 kbit/s

 

På Itavisen og digi.no får jeg ca. 950 kbit/s nedlastingshastighet

 

Nå kommer det morsomme:

Jeg har Telenor ADSL Basis med ny hastighet: 1500/300 kbit

 

Etter at jeg bytta trådløs router fra 3Com til Linksys WRT54G, har hastigheten

på linja (?) gått ned med ca. 100 kbit/s, noe jeg ikke skjønner i det hele tatt.. :no:

 

Skal prøve å dra ut kontakten til modemet som det står på online.no sine sider og se om det hjelper noe..

 

Har noen noe tips?

 

Edit:

Måtte forandre MTU-verdien i routeren min, nå er hastighetene helt som de skal! :thumbup:

Endret av alansmith
Lenke til kommentar
Jeg har nå satt opp et nytt speedometer på http://speedometer2.hardware.no. Opp- og nedlastingsmåleren her benytter betydelig større datamengder ved måling. Kan dere med ekstra kjappe linjer teste denne, og se om resultatene blir mer presise? Merk at det neppe vil være noen forskjell ved måling av bare nedlasting.

5272456[/snapback]

 

Med den nye testen får jeg ca det samme som med TPTEST. Rundt 20 000 / 13 000 :)

Med den "originale" testen her på hw.no blir resultatet både større og mindre hva jeg får med speedometer2 og TPTEST.

 

Skal dog sjekke igjen i kveld/natt da det er mindre load på linja.. Høgskolen beslaglegger store deler av kapasiteten på dagtid :roll:

Lenke til kommentar
Jeg gjorde som du sa, MEN fikk fortsatt opp lignende resultater! ca 2500kb/s.

Hva kan det skyldes, og hva kan jeg gjøre? Har orginalt 4mb linje...

5271570[/snapback]

Det skyldes nok mest sannsynlig at din ISP ikke leverer det de skal levere.

 

Jeg har nå satt opp et nytt speedometer på http://speedometer2.hardware.no. Opp- og nedlastingsmåleren her benytter betydelig større datamengder ved måling. Kan dere med ekstra kjappe linjer teste denne, og se om resultatene blir mer presise? Merk at det neppe vil være noen forskjell ved måling av bare nedlasting.

5272456[/snapback]

 

Hmm, på 100/100 linje på NTNU så blir det ikke noe bedre med den nye varianten (opp og nedlasting), om noe så får jeg lavere tall. Skal sjekke på nytt litt senere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg får opp "Java Applet failed"

 

Grå bakgrunn med et lite rødt kryss oppe til venstre.

 

 

Edit:

Altså, jeg sitter på en tynn-klient og prøver den opp\ned-testen.

Kan det ha noe med at den klienten jeg sitter på, har en for gammel java-versjon ?

 

Edit2:

Hehe..

Nedlastningshastigheten din er Infinity kbits/sekund*.

:whistle:

Måtte le når jeg fikk denne hastigheten...

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Jeg får 3000/veldig variabel upload på min telenor 1500/300 linje. Dette ved bruk av både opp- og nedlastingsmåleren.

 

Ved bruk av bare opplastingsmåleren får jeg ca 1600kbit.

 

Det funker ikke knirkefritt ennå, nei.

 

Edit: Prøvde å installere nyeste versjon av Java runtime environment, v. 1.5.0.06, men nå funker testen hverken i Opera eller i IE. I Opera får jeg kun "Applet Loaded", i IE får jeg beskjed om at browseren ikke støtter Java.

 

Hvordan kan jeg fortelle browserne hvordan de skal håndtere java-applets?

Endret av Jakob
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Linjen som jeg får fra Live Dslam er 5312 og 1211. Mitt produkt er 5000/1000.

Får 4463/ 4463 fra HW.no sin test og 4918/971 på www.tptest.se

 

Har ikke HW.no ADSL2+ støtte?

 

Jeg som jobber på Ventelo kundesupport anbefaler ikke HW.no testen til kundene, den er ikke nøyaktig nokk! heller ikke it-avisen eller dinside.

Endret av Shahab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...