Gå til innhold

Ide: Desktop kabinett.. 11 Feb. 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

randomhero: Ja det kan jeg se om jeg får til :) Skal til fattern i helga, og da skal jeg undersøke den litt nærmere ;) FIkk såvidt sett inni den, men den som dvd og floppy sitter på (under der sitter hdd) fikk jeg ikke opp da, den satt hardt :p

 

Ja finn på no lurt :D Men helst noe som ikke koster så fælt, og ikke no skikkelig "vanskelig" ;)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Menneh.. Så ekke detta no worklog hell da :) ligger ikke under "Worklogs" og det er bare en ide, har ikke fastsatt NOE enda ;) Trur du må se litt nøyere før du sier no :p hehe

 

EDIT: Dette her var heller ikke ment som personangrep Daggern.. : )

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Hei!

 

Det ble ingen bilder i helga, desverre... Alle kameraene var lånt ut på jobben til fattern, men har laget noen ca. bilder på hvordan det vil se ut :) Legger de opp senere, skal i bakken nå! :w00t:

Har også laget en liste over hva jeg skal gjøre/kjøpe inn/osv.., legger ut den og.

Har også fått en mulig sponsor, de ville se hvordan det andre prosjektet mitt(link i sig.) ble først, før de vurderer å sponse meg på dette :) Sier ikke hvem, og med hva enda :)

 

Mvh

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det ble ingen bilder i helga, desverre... Alle kameraene var lånt ut på jobben til fattern, men har laget noen ca. bilder på hvordan det vil se ut :) Legger de opp senere, skal i bakken nå! :w00t:

Har også laget en liste over hva jeg skal gjøre/kjøpe inn/osv.., legger ut den og.

Har også fått en mulig sponsor, de ville se hvordan det andre prosjektet mitt(link i sig.) ble først, før de vurderer å sponse meg på dette :) Sier ikke hvem, og med hva enda :)

 

Mvh

 

Øyvind

5316154[/snapback]

Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla, masse snakk osv.

 

Jeg vil ha listen og bildene nå! (ikke de du ikke fikk tatt)

 

Får håpe ................. gir deg alle varene du ville ha :D

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det ble ingen bilder i helga, desverre... Alle kameraene var lånt ut på jobben til fattern, men har laget noen ca. bilder på hvordan det vil se ut :) Legger de opp senere, skal i bakken nå! :w00t:

Har også laget en liste over hva jeg skal gjøre/kjøpe inn/osv.., legger ut den og.

Har også fått en mulig sponsor, de ville se hvordan det andre prosjektet mitt(link i sig.) ble først, før de vurderer å sponse meg på dette :) Sier ikke hvem, og med hva enda :)

 

Mvh

 

Øyvind

5316154[/snapback]

 

Hvilken link referer du til? BlackDiamond?

 

Hei!

 

Det ble ingen bilder i helga, desverre... Alle kameraene var lånt ut på jobben til fattern, men har laget noen ca. bilder på hvordan det vil se ut :) Legger de opp senere, skal i bakken nå! :w00t:

Har også laget en liste over hva jeg skal gjøre/kjøpe inn/osv.., legger ut den og.

Har også fått en mulig sponsor, de ville se hvordan det andre prosjektet mitt(link i sig.) ble først, før de vurderer å sponse meg på dette :) Sier ikke hvem, og med hva enda :)

 

Mvh

 

Øyvind

5316154[/snapback]

Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla, masse snakk osv.

 

Jeg vil ha listen og bildene nå! (ikke de du ikke fikk tatt)

 

Får håpe ................. gir deg alle varene du ville ha :D

5316204[/snapback]

 

Altså, får han ikke lagt ut med en gang så får han ikke gjort det.

- Smør deg med tolmodighet! :)

Lenke til kommentar

Klikka: Hehe de andre bildene kommer, de kommer.. veit ikke når, men de kommer :) Legger opp de andre bildene nå pluss lista. Du får greie deg med det! ;)

 

Daggern: Japp, den jeg refererer til, er vel den eneste linken jeg har der, så er ikke så vanskelig å ta feil :)

 

Skissene, bare kommenter/kom med forslag, endringer elns så mye dere vil! :) Jeg har ikke ehlt bestemt meg enda, men sånn foreløpig.

 

 

Her har jeg ikke tegnet noe enda, fordi jeg vet ikke hvordan jeg vil gjøre det, er no greier der, men trur jeg bare lakkerer svart matt der..

 

 

Fronten er vel sånn ca. som det der, skal stealthe dvd-rom og floppy, pluss bytte powerknapp.

 

 

Har ikke gjort noe der enda, siden jeg veit ikke hvordan jeg vil ha det, om jeg bare lakkerer, eller om jeg skjærer ut til plexi, eller om jeg tetter igjen hullene(blir nok ikke det, der kabinettet tar luft ifra;p)

 

 

Det er altså sånn jeg ser for meg hvordan det vil være sån ca. Jeg har ikke tatt plexi i det ene hjørnet der for at det er en plate som støtter de ekstra pci sporene, og det er ikke vits syntes jeg;p Men er åpen for forslag spesielt på denne delen!

 

 

Desktop Kabinett Modd:

 

Ting jeg skal gjøre:

 

*Sparkle alle ujevnheter og pusse ned

*Lakke alt Svart (Matt)

*Skjære ut vindu i toppen, sidene(?) og bak(?) (Lage "pustehull"?)

*Sette inn vindu: UV Rød Plexi

*Lage ny front i Alu og Plexi

*Stealthe Dvd-rom og Floppy

*Få plass til enda en hdd?

*Ny Av/På knapp

*Gjøre noe med bakdelen

*Gjøre noe med alt inni (Rydde, kabelstrømper, få bedre plass osv.)

*Sette inn Kalde Katoder (UV)

 

Ting jeg må kjøpe inn:

 

*Sparkel

*Grunning og Lakk

*Alu

*Plexi

*En ny hdd? (Hvis plass)

*Av/På knapp

*Kabelstrømper

*Kalde Katoder

 

 

Ting jeg skal gjøre før jeg begynner:

 

*Sende sponsormailer til forskjellige webshoper/butikker

*Få tak i Verktøy

*Få lov til å drive med det i PraPro/K&H

*Få tak i Penger/evnt. bli Sponsa

 

Innvendinger? :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei folks!

 

Fikk tatt bilder i helga! Tok tid men her er de vertfall :p

 

 

BakCustom.jpg

Her ser dere bak, tror helst ikke jeg skal gjøre noe her, kanskje hvis jeg gidder og får nok plexi, å legge et lag med plexi utenpå der igjen?

 

FrontCustom.jpg

Fronten, som dere ser, endel å gjøre. Ta av plastikk, lage ny i tre/metall?, ny Pw knapp og stealthe dvd og floppy. Skal også ha på et lag med plexi utenpå der igjen.

 

SidenCustom.jpg

Her er siden(e), skal vel ikke gjøre stort der, får se.

 

ToppCustom.jpg

Toppen, dere ser logoen der, den skal enten sparkles bort eller skjæres av så det blir vindu der. Vinduet skal vel se omtrent som i posten over her med skissene.

 

InniCustom.jpg

Vi beveger oss inni, her er et lite overview av hvordan det ser ut, er et helvettes rot det der, men skal se om vi ikke får ordnet på det :) , skal ikke gjøre stort inni, untatt å sleeve alle kabler og bytte ut de IDE kablene med svarte jeg har liggende, eller bare farge dem svarte elns.

 

PCISttteCustom.jpg

Her er det som gjør at jeg ikke har et heldekkende vindu i toppen. Det er ikkeno vits å se rett ned på en støtte til PCI portene. Der har jeg også TV-kortet mitt :love:

 

CpuVifteCustom.jpg

Litt nærmere bilde av hk, Cpu vifta blir sikkert ikke endret, men skal få bort det klistremerket der, Chipset kjøleren blir kanskje byttet ut med en Zalman passiv kjøler. Ellers lite endringer

 

InniUnderDvdFloppyCustom.jpg

Under dvd og floppy'n, det er et jævla rot der! Skal love dere det, at det blir penere når jeg får rydda nedi der :dremel: Hehe! Men skal ikke gjøre store greiene der, kanskje bytte ut hdd med en større en, det er bare 40GB på den der.

 

SkjermCustom.jpg

Skjermen min! Den er drit digg, måtte bare ha med et bilde av den :p Den har også en USB Hub innebygd, så du kan koble Mus og tastatur inn der så slepper du så mye kabler til pcn. Smart! :thumbup:

 

Det som er litt digg med pcn der er at det er innebygd høytt. inni kabinettet! :dribble: Er ikke den beste, men den funker. Jeg fikk ikke vite det før i går, da jeg nappet ut headsettet for å ta av fronten, plutselig hørte jeg høy lyd, og da tenkte jeg: ..digg!!

Og en ting til.. Det ser ut som det er masse riper og sånt på siden, det er ikke det, eller det synes vertfall ikke=)

 

Og som dere ser, alt er Hp og alt er fra jobben til fattern, så det var ikke rart;p

 

Vel, dette var non bilder og non planer fremover. Men husk, alt spørs om jeg blir sponsa eller ikke da.

 

Enjoy! Nå skal jeg ut å jobbe med det andre prosjektet! (Black Diamond) skal være ferdig til i morra og jeg mangler omtrent hele fronten, også må jeg pusse litt til og rense +++..... :) Ta en tur innom da ;)

 

Øyvind

 

Btw, er det noen ideer dere ser for dere? Vil det bli bra sånn som jeg har tenkt det? Sprudle litt nå :p

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Dette kan bli digg!

Men hva med å mode dvd brenneren? lodde og sette en knapp en eller annen plass i fronten. så kan du jo også stelthe dvd brenneren da ;)

5453259[/snapback]

Hmm... veit ikke helt jeg, hvordan ser det ut hvis jeg tar fra hverandre brenneren(Eller vet vel det da :p ) og ser på knappen? Er det bare å ta den av og lodde på ledninger på to sånne greier deR? Noen som har bilde av det elns? :) Jeg ekke såå god i lodding, veit ikke jeg om jeg har tilgang til det engang.. :hmm: Og jeg hakke penger til ny :p

 

Takker for svar=)

 

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...