Gå til innhold

Ide: Desktop kabinett.. 11 Feb. 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har sett så skal det ikke være noe problem å seriekoble opp til 10 leds, han som lagde blue lightning seriekoblet jo en del leds og disse liste som de skulle ;)

 

Men du må nok skaffe deg en loddebolt, blir litt dumt med masse sukkerbiter her ja :p loddebolt og krympeslanger ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har sett så skal det ikke være noe problem å seriekoble opp til 10 leds, han som lagde blue lighning seriekoblet jo en del leds og disse liste som de skulle ;)

 

Men du må nok skaffe deg en loddebolt, blir litt dumt med masse sukkerbiter her ja :p loddebolt og krympeslanger ;)

5590509[/snapback]

haha :lol: Masse sukkerbiter, det er meg! :p hehe neida, stefaren min spørte faktisk om jeg hadde brukt for en loddebolt! Jeg sa ja og spørte om vi hadde, og gjett hva jeg fikk..?

 

 

Nei :p men det hadde vært greit å ha sa han, så blir nok det i huset ja, bare lære seg å lodde da :)

 

Må nok ha fler krympestrømper jeg nå, etter i dag jeg gikk berserk på alle kablene i kassa mi, brukte jeg opp endel :p

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Haha, nei skal nok klare å lodde bare jeg vet hvordan jeg skal ha det til slutt :p

 

Kjøpte jo inn en pakke med strømper sist helg fra clasern, veit ikke hvor mye det er i de, har bare igjen 4 lengder + non smårester;p

 

menmen! ;)

 

har folket noe mer å komme med? Noe mer jeg kan skjekke når jeg skal til fattern til neste helg? Da har jeg muligheten, tar også med kameraet! :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Pain193 som lagde Blue Lightning; Parallellkobla LEDs fra Clasern som egentlig kjører på 3,3V, mens Pain193 tok de heller på 5V med 150 Ohms motstand...

"Ferdig å lodde på ledninger (jeg koblet 12 lysdioder i parallell)."

Det som er lettest for deg å gjøre er å parallellkoble alle LEDsa på 5Volt...

Hvis du seriekobler 5 LEDs på 5Volt kabelen, vil de lyse med 1Volt vær, det vil si at de lyser mye dårligere...

 

EDIT:

De diodene som Pain193 brukte kan man også seriekolbe fire av på 12V.. Det har lyst her i over ett år :D

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Ja, jeg blir ikkeno klokere :p

 

Men, som jeg har forstått; bruker en molex, lodder 1 ledning på det ene beinet til den ene LED'en, så fra det andre beinet til første bein på neste LED osv.. helt til du er rundt! Er det sånn jeg skal gjøre det, har jeg forstått det :p Er det annerledes så har jeg ikke forstått det!

 

Har funnet ut nå, jeg skal til fattern til helga, skulle egentlig ikke, og da får jeg skjekket opp endel ting på desktop kassa, skal også legge ut bilder av litt av hvert her! :) Men om det blir da, eller seinere, vet jeg ikke, spørs om jeg får tid til det, vi drar bort på lørdag igjen veit ikke når, men det blir vel en råd! =)

Lenke til kommentar

Hmm.. Aner ikke, spørs når jeg blir ferdig med Black Diamond det :p og det avhenger av når jeg får penger :p og det aner jeg vertfall ikke ;) Så'ehm.. men kanskje jeg kan begynne så smått etter påske? Eller før hvis jeg får jobba litt. men begynner så fort som mulig!!

 

EDIT: Grattis, og takk :p

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Heihei, sitter til fattern nå=)

 

Så litt på den med å flytte dvd-spilleren lenger bak, det går kanskje 3-4mm bakover, er ikke mye det går :) Og hdd som jeg vil sette der floppy er, da må jeg dremle litt :dremel: men skjønte ikke helt hvordan kan skulle få av hele fronten :S Jeg tok av noen skruer på siden, men den ville ikke av..! Ellers hadde jeg tenkt å få igang en real size SketchUp skisse snart! ;) Skal prøve å se for meg vinduet litt mer nå, noen forslag til form på det?

 

Stay Tuned ;)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Ovalt kanskje?

5623339[/snapback]

Hmm, tror ikke det.. syns liksom ikke noe vindu som har rund form er pent, så blir nok noe annet : ) Men takk for forslag ;)

 

Ferdig med sidene og åpningsmekanismen i topplokket, mangler fronten, inni, under, og vinduet og bak :p haff ;p blir nok ikke ferdig denne helga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...