Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom kan brenne?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bytte bredbåndsleverandør og sendte BlueCom en mail for 3 uker siden og lurte litt på om de ville øke hastighet i nærmeste fremtid og litt sånn praktiske tips rundt bytte av leverandør.. Purret på svar på mailen for en uke siden og har enda ikke hørt et kvekk.

 

Det blir med andre ord ikke BlueCom på meg.

 

Det positive er at de ikke skjuler elendig kundeservice ved å sette alle på ny-salg.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er selv Catch/Bluecom kunde... var rimelig happy før...

 

men nå som de ikke klarer å levere linja som jeg har hatt de seks siste månedene ca... 2200/640 vurderer jeg sterkt å bytte de ut: jada etter å trua med å ringe HVER ENESTE DAG til ting var fixet... så fikk jeg hjelp... av en tekniker som sa at max opplast hos meg uten å gå opp på responstid var på 512... joda han var hyggelig og korrekt han.. samme med de på 1.linje supporten..

 

*telenor har jeg null problemer å anbefale etter 3 år som kunde der*

 

problemet er vel da at jeg må over på sdsl.. *sukk* finnes det ok selskaper som leverer sdsl? telenor kan ikke her.. bluecom trenger visst ikke penga mine og NGT nei de skal jeg ALDRIG ha... jeg er ute etter kvalitet...

 

 

hva med directconnect? bra på support kvalitet?

 

Porsgrunn er stedet jeg bor så... kan ikke få lyse eller slik no *trippelsukk*

Endret av Nake
Lenke til kommentar
er selv Catch/Bluecom kunde...  var rimelig happy før...

 

men nå som de ikke klarer å levere linja som jeg har hatt de seks siste månedene ca... 2200/640  vurderer jeg sterkt å bytte de ut: jada etter å trua med å ringe HVER ENESTE DAG til ting var fixet... så fikk jeg hjelp... av en tekniker som sa at max opplast hos meg uten å gå opp på responstid var på 512...  joda han var hyggelig og korrekt han..  samme med de på 1.linje supporten..

5261141[/snapback]

 

Du er vel i samme båt som mange andre xDSL-kunder, høyere hastigheter og flere kunder med xDSL skaper støy, og støy på kabelen er drepen for høye hastigheter.

Antagelig ingenting BC eller noen andre ADSL-leverandører kan gjøre noe som helst med.

Lenke til kommentar

Du, Nake. Må bare få si (nok en gang) at Direct Connect er helt suveren på support, stabilitet. Helt ok priser, spesielt på SHDSL. Har aldri opplevd makan til løsningsorientert selskap - jeg vil gå så langt som å si at jeg ikke hadde hatt dsl uten de. Snakker du med de får du forklart problemet ditt til en person som faktisk har et navn og en reply-adresse + at de har veldig, veldig teknisk god kompetanse.

 

Anbefales maks. :thumbup:

 

Jeg bor selv i Sør-Trøndelag, og hadde maksimale problemer med å få dsl...

 

 

er selv Catch/Bluecom kunde...  var rimelig happy før...

 

hva med directconnect?   bra på support kvalitet?

 

Porsgrunn er stedet jeg bor så... kan ikke få lyse eller slik no *trippelsukk*

5261141[/snapback]

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Personlig må jeg si at jeg ikke har hatt store problemer med Bluecom, jeg fikk linja mi før jeg skulle. Hadde litt problemer med å få koblet det opp, emn etter 5 minutter venting i telefonen, traff jeg en kar, han sendte meg nytt utstyr med en gang, og da funket det. Siden hadde jeg litt problemer med en hastighetsoppgradering, traff noen arrogante mennesker på 1. linje. Sendte da mail, med kopi ganske langt opp i systemet (fant kontakt-info på digi.no, bransjeregistret der.) Da tok det ikke lange tiden før de var på telefonen til meg og ordnet opp.

 

Det skulle vel strengt tatt ikke vært nødvendig, men jeg fikk da abo til en billigere pris enn jeg skulle, og jeg fikk det som avtalt, så alt i alt er jeg fornøyd..

 

Huff. tung norsk dette men dere skjønner hva jeg mener.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har blueCom, har alldri hatt noen problemer med kunesuporten der, har det vert en feil, så har jeg ringt, lengste køen jeg har sitti i er på 20 min, men de fleste gangene har jeg kommet rett inn eller ventet i ca 5 min.

Hver gang jeg har ringt, mens linja har vert ute/fucka, så har jeg omtrent ikke fått lov til å legge på før linja er fikset, eller jeg blir ringt opp igjen med en gang.

Noen måneder etter at vi hadde fått linja, begynte den å hoppe ut hele tiden, og etter 10min i telefonen så var den fikset, de satte ned farten litt og vi fikk et bra prisavslag :thumbup:

Så jeg har ingen planer om å bytte vekk BlueCom

Lenke til kommentar
Dette er nok et bevis på at teleselksap ol. tjener på sine feil. Det er helt tullette at det skal koste noe mer å ringe til et selskap en er kunde hos. Spesielt så lenge det er de som er ansvarlige for feil.

 

Jeg hadde krevd fratrekk på månedsbeløpet for de dagene jeg ikke hadde nett, samt kostnadene for telefonkostnader til kundeservice.

5255121[/snapback]

 

Fullstendig mega-enig!

IKEA ringer deg opp igjen gratis - Hvorfor kan ikke telenor gjøre dette? For dyre tellerskritt??

I går brukte jeg 75 kroner og 20 minutter på å ringe Telenor (fra mobilen på jobb, fikk sjokk når jeg fant ut hvor mye det kosta) - og det for å bare SI IFRA til dem at det var ei feil på linja. Jeg sier klart hva som er problemet, hvilken lampe som blinker, etc. (Ingen linje fra telenor-lampa:P) også begynner han å spørre meg ut om RX/TX-lampene? Han sa det var for å loggføre, men hva har de å gjøre med feil på linja?

 

Hvorfor skal jeg måtte betale og bote med tid og penger fordi de har driti seg ut?

Lenke til kommentar

har nå fått et orntlig svar fra bluecom... er som en litt lengere oppi her sa støy som er forklaringa til bluecom... ( en telemontør fant INGEN støy i sommer) fikk anbefalt å gå over til shdsl om jeg ville ha bedre hastighet... endelig møtt noen på supporten der som har orka å sette i gang noe/loggført samtalen....framgang i allefall

 

har nu spurt salg hos bluecom om prisreduksjon... (har catch 2200/640 pro abb449-499i månden..) blucom sin pris = 349 på samme linje siden jeg alikevel ikke får suport på under 2 min eller hastigheten...( min faste ip er intet must for meg...)

håper bare salg ikke er dårligere en support på svar..

 

men.. jeg kommer nok ikke å anbefale blucom til andre no mer... *sender de rett til telenor gitt*

Lenke til kommentar
Dette er nok et bevis på at teleselksap ol. tjener på sine feil. Det er helt tullette at det skal koste noe mer å ringe til et selskap en er kunde hos. Spesielt så lenge det er de som er ansvarlige for feil.

 

Jeg hadde krevd fratrekk på månedsbeløpet for de dagene jeg ikke hadde nett, samt kostnadene for telefonkostnader til kundeservice.

5255121[/snapback]

 

Fullstendig mega-enig!

IKEA ringer deg opp igjen gratis - Hvorfor kan ikke telenor gjøre dette? For dyre tellerskritt??

I går brukte jeg 75 kroner og 20 minutter på å ringe Telenor (fra mobilen på jobb, fikk sjokk når jeg fant ut hvor mye det kosta) - og det for å bare SI IFRA til dem at det var ei feil på linja. Jeg sier klart hva som er problemet, hvilken lampe som blinker, etc. (Ingen linje fra telenor-lampa:P) også begynner han å spørre meg ut om RX/TX-lampene? Han sa det var for å loggføre, men hva har de å gjøre med feil på linja?

 

Hvorfor skal jeg måtte betale og bote med tid og penger fordi de har driti seg ut?

5263807[/snapback]

 

 

logisk. de vil tjene enda mer penger, og driter i om det er deres feil eller ikke. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Når jeg skulle bestille ADSL for litt under et år siden fikk jeg intrykk av at Bluecom var et lite drittselskap. Jeg hadde ingen andre muligheter enn Telenor og Bluecom på Telenors sentral. Han jeg snakket med hos Bluecom "reklamerte" med at de var et lite selskap der du fikk en egen kontaktperson som du brukte hver gang du skulle ha support. Det virket som om de gjorde det de kunne for å være billigst mulig i oppstartsfasen. Jeg bestillte Bluecom siden de kom med det beste tilbudet, men senere på kvelden hadde tydeligvis Telenor funnet ut dette og ringte meg opp igjen og kom med et enda bedre "supertilbud". Så ringte jeg Bluecom dagen etter og forklarte og de kunne ikke matche dette tilbudet. Når jeg sa at jeg heller valgte Telenor ble mannen hos Bluecom sur og begynte med "åja, du er sånn en du, først kommer de med et dårligere tilbud enn de egentlig kan, men så velger du de etterpå likevel..." Jeg ser langt på vei ulempene med deres supportsystem hvis du får snakke med samme person hver gang.

 

Etter som jeg hører her er jeg glad jeg valgte Telenor og etter den siste hastighetsoppgraderingen er jo ikke pris/hastighet så gal heller.

 

Nå skal det legges til historien at jeg aldri fikk internett selv fordi det var fult i sentralen, men de jeg leier hos hadde bestilt før meg og derfor fikk jeg internett gjennom de til halve prisen istedet.

Lenke til kommentar
har nå fått et orntlig svar fra bluecom...  er som en litt lengere oppi her sa støy  som er forklaringa til bluecom...  ( en telemontør fant INGEN støy i sommer) fikk anbefalt å gå over til shdsl om jeg ville ha bedre hastighet...

5263890[/snapback]

 

Nei, antagelig har det kommet endel mye xDSL-kunder på kablene du tilhører og da er morroa i gang. xDSL begynner og møte veggen rett og slett.

Nå har jeg for morroskyld ringt BC sin ordinære kundesupport i noen tilfeller de siste dagene og ventetiden ser da helt normal ut, noen minutter på det meste og det er da til og leve med.

Lenke til kommentar
Han jeg snakket med hos Bluecom "reklamerte" med at de var et lite selskap der du fikk en egen kontaktperson som du brukte hver gang du skulle ha support.

Kanskje de bare hadde en person på support, så alle fikk en personlig kontaktperson? :yes:

Anyway liker jeg dårlig selskaper som driver pris-differensiering utfra hvorvidt kunden gidder å undersøke priser hos konkurrentene. Over tid må man jo bare forvente å bli snytt med mindre man til enhver tid er på hugget og presser dem. Og det er jo slitsomt i lengden. Selv kebab-sjapper driver ikke på den måten...

Lenke til kommentar

har slitt med bluecom selv, flytting av linje. Sendte flyttemelding 1mnd før jeg flyttet. Fikk bekreftelse osv.

Så noen dager før jeg flyttet, så ringte jeg bluecom, og lurte på hvordan det sto til. Da hadde de ikke sjekket noen ting. Så jeg skulle få svar innen noen dager. Ringte tilbake etter 4 dager. Syns jeg burde ha hørt noe innen den tid. Men de hadde fremdeles ikke gjort noe. Dette ble gjort ca 10 ganger.

Da tok jeg personlig kontakt med bluecom i Sandefjord. Ble lovet svar innen noen dager. Hørte selvsagt ingen ting.

Det hele endte med at jeg fikk en melding, med "kan desverre ikke levere linje til deg, takk for kundeforhold. Dette var etter 2 mnd. Ble ikke akkurat glad :nei:

 

Ble en ny telefonrunde om dette så det blir selvsagt dyrt i lengden, siden leveranse avdelinga bruker minimum 20min på å svare.Endte med at det ble sendt ett brev, til leveranse sjef. Som ringte opp. Og sa at det skulle bli fortgang i sakene, innen noen dager selvsagt. Og dette var som i vanlig bluecom stil, hørte ingen ting. Hadde heldigvis fått tak i nr til denne sjefen. Og ringte opp igjen. Saken var selvsagt glemt. Men han skulle gi meg en avtale. At jeg fikk 2mbit sdsl, til samme pris som jeg har betalt før. Og sa selvsagt ja til dette. Og det som faktisk er enda mere utrolig. At jeg faktisk fikk Internett til slutt.

 

Men supporten til bluecom burde skjerpe seg, ihvertfall leveranse. Frekke,arogante personer. Legger faktisk på, før du får sagt alt du skal si. Og lover å ringe tilbake. Skjer aldri. Dette blir nok siste gang med bluecom. Får se hvor lenge jeg har denne linja.

 

Men lykke til, for de som sliter med support\få linje. Jeg er ihvertfall i hus.... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...