Gå til innhold

One Call sjefen refser Vollvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit å litt eller hva? ;)

 

noextras.net er visst billigst igjen.

 

edit: hos noextras.net koster ingenting å bestille abb.

5271569[/snapback]

 

De setter ikke ned prisene før i neste uke, og da blir onecall litt billigere (5 øre i minuttet å ringe), de er dog dyrere å etablere. Samtidig har onecall endel muligheter som både gjør dem billigere (utenlandsprisene på f.eks sms er billigere, og de tar ikke gebyr for påfylling som noextras, og du kan fylle på via mobilen).

Lenke til kommentar

Anbefaler å IKKE velge Noextras for da kan man ikke motta eller sende MMS når man er i utlandet, lese aviser via GPRS etc. Skikkelig dumt bare man er en liten tur til Svinesund så plutselig er man helt OFF! Når det gjelder onecall synes jeg det er kjempe teit at et er en sånn skjult minstepris på 69 kroner i måneden. Så kjenner jeg mange som har tele2 abonnement og onecall tar 60 øre EKSTRA til disse! Det er 1,40 per minutt det! :-( :-(

 

Så jeg holder meg til Talkmore, da kan jeg bruke mobilen hvor og når jeg vil, ingen skjulte minstepriser og b-b-b-billig og ringe og ingen kredittsjekk eller binding eller annet tull! :-D

Lenke til kommentar
Anbefaler å IKKE velge Noextras for da kan man ikke motta eller sende MMS når man er i utlandet, lese aviser via GPRS etc. Skikkelig dumt bare man er en liten tur til Svinesund så plutselig er man helt OFF! Når det gjelder onecall synes jeg det er kjempe teit at et er en sånn skjult minstepris på 69 kroner i måneden. Så kjenner jeg mange som har tele2 abonnement og onecall tar 60 øre EKSTRA til disse! Det er 1,40 per minutt det! :-( :-(

 

Så jeg holder meg til Talkmore, da kan jeg bruke mobilen hvor og når jeg vil, ingen skjulte minstepriser og b-b-b-billig og ringe og ingen kredittsjekk eller binding eller annet tull! :-D

5284031[/snapback]

 

Dette er tull. OneCall har IKKE 69 kr/mnd på kontantkortet sitt, dette gjelder kun den fakturabaserte varianten. Samme har f.eks. Chess Knockout og NetCom SmartTalk på sine faktura-abonnement.

 

OneCall tar heller IKKE ekstra betalt for samtaler til Tele2 etc. Dette måtte de før, men gjør det ikke lenger. Følg med i timen, gutt!

 

Talkmore tar betalt (!!!) for "opprettelse" av gprs og mms i abonnementet ditt. Det er ingen utgift for dem, så hvorfor de gjør det må fuglene vite. Dette gjør ikke OneCall.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Vurderer selv å gå fra Chess til noextras. Funker bra altså? Kan en sjekke "saldo" på en eller annen uten å måtte gå inn på mine sider?

5282931[/snapback]

 

Sånn er det når man som Chess kun har prisen som eneste konkurransefortrinn. Dette virker ødeleggende for hele bransjen også, men forbrukerne vinner til sist. Men det er en farlig strategi å kun spille på pris og et lavpriskonsept, før eller siden kommer noen som er billigere, og da er ikke kundene særlig lojale.

Lenke til kommentar
Anbefaler å IKKE velge Noextras for da kan man ikke motta eller sende MMS når man er i utlandet, lese aviser via GPRS etc. Skikkelig dumt bare man er en liten tur til Svinesund så plutselig er man helt OFF! Når det gjelder onecall synes jeg det er kjempe teit at et er en sånn skjult minstepris på 69 kroner i måneden. Så kjenner jeg mange som har tele2 abonnement og onecall tar 60 øre EKSTRA til disse! Det er 1,40 per minutt det! :-( :-(

 

Så jeg holder meg til Talkmore, da kan jeg bruke mobilen hvor og når jeg vil, ingen skjulte minstepriser og b-b-b-billig og ringe og ingen kredittsjekk eller binding eller annet tull! :-D

5284031[/snapback]

 

Dette er tull. OneCall har IKKE 69 kr/mnd på kontantkortet sitt, dette gjelder kun den fakturabaserte varianten. Samme har f.eks. Chess Knockout og NetCom SmartTalk på sine faktura-abonnement.

 

OneCall tar heller IKKE ekstra betalt for samtaler til Tele2 etc. Dette måtte de før, men gjør det ikke lenger. Følg med i timen, gutt!

 

Talkmore tar betalt (!) for "opprettelse" av gprs og mms i abonnementet ditt. Det er ingen utgift for dem, så hvorfor de gjør det må fuglene vite. Dette gjør ikke OneCall.

 

-snubbel

5284169[/snapback]

 

 

 

Ang det med 69kr, jeg kan jo ikke gå rundt og huske på å fylle på hele tiden. Med Talkmore kan man fylle på automagisk! Men med OneCall må man ha "den fakturabaserte varianten".

 

Når det gjelder ekstra betalt for samtaler til Tele2 står det iallefall veeeeeldig tydelig på onecall.no: "For samtaler til abonnenter hos (...) Tele2 (...) betinger (vi) oss derfor et pristillegg på 0,60 pr minutt." Altså 0,60 ekstra per minutt til Tele2 står det på onecall.no. Se også http://www.onecall.no/tjenester/mobil/

 

Når det gjelder oppsett av GPRS/MMS må faktisk operatør betale en premium for å sende oppsettsmeldinger. Det blir som å måtte betale for bærepose på RIMI, er det ikke riktig at de som skal ha pose betaler og de som tar med sekk trenger ikke subsidiere de som skal ha pose... :!:

 

Hilsen bbinders :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...