Gå til innhold

Smarte tips til modding...


Anbefalte innlegg

Har nettopp prøvd meg på litt casemodding, og syntes jeg fikk til et bra resultat til å være første gang. Jeg hadde på kabelstrømper på PSU kablene og satte inn to kalde katoder. Skal også sette inn et vindu på sidedøra.

 

Men så synes jeg det ikke ble helt bra og derfor lurer jeg på om noen har noen bra tips om hva jeg kan gjøre for at PC'en min skal se bedre ut. Har kanskje tenkt å lakere innsiden svart, men er ikke helt sikker.

 

Bilder ligger her.

 

Bildet av fonten er tatt før jeg satte inn lysene, men er det eneste jeg har av den. Har ikke gjort noe spesielt med den så lurte på om det går an å gjøre noe med den og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Få vekk den blandinga du har av sleeves og teip.

Ta deg god tid, sleev på nytt og bruk krympestrømper.

 

Er kablene stive? Myk dem opp med en hårføner e.l.

 

Stapp alle de kablene som stikker ut bak CD-romen inn under CD-romen-

5248849[/snapback]

 

Ok. Takk for tipset, men jeg er ikke så sikker på hvordan jeg får til å sleeve 24-pins kontakten til hovedkortet og IDE kablene til CD-romene. Kontaktene på kablene er for stor til at jeg kan få strømpene over og jeg vet ikke hvordan jeg får de av. Har dere noen tips til hvordan jeg får de av? Helst noen tips så jeg slipper å kjøpe verktøy.

Lenke til kommentar
Ikke så smart å dekke til luftehullene til inverteren da.

 

sunbeam invertere har en tendens til å bli varm.. og mange har svidd seg..

5248885[/snapback]

Feil! :nei: Jeg gidder ikke skrive hele grunnen nå, det kan NorthGarden gjøre om han vil :p Ellers ligger den her et sted.

 

Uansett, Prøv å bruk strips i stedet for tape. Det ser ryddigere ut, og det blir ikke så styht som med tape. Du må ikke gi deg så lett, Vi som har ryddige kabinetter har gjerne holdt på i fleeere timer.

 

Edit: Fant grunnen alikevell.

 

 

Slutt å diss merkene. Husk at SunBeam og Revoltek er laget på akkuratt samme fabrikk blandt annet.

 

Grunnen til at de kan lukte svidd er enten at du har et kabinett fult med støv, dårlig lufting, dårlig luftgjennomstrømming, og du fyr i peisen og har 30c inne.

 

Grunnen til at mest Sunbeam katoder brenner opp er jo ekstrem enkel. De selger desidert mest, derfor er det mest katoder i de norske hjem, dermed flere skader. :)

 

Det kan egentlig sammenlignes med Jul og branner. Hvorfor er det flest brannen om julen, Jo fordi forbruket at stearinlys er størst. :)

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Har ryddet en del nå og det har blitt mye bedre. :)

 

Skal bestille noen ekstra pakker med kabelstrømper. Skal også kjøpe IDE-kabler i sølv som er sleevet så slipper jeg å sleeve de.

 

Takker for alle tipsene. :thumbup:

5250290[/snapback]

Kjempebra. Lykke til! :)

Hvis du har en pin-uttager så gjør den arbeidet en del lettere. Jeg for min del brukte bare en gaffel.

Lenke til kommentar
Ikke så smart å dekke til luftehullene til inverteren da.

 

sunbeam invertere har en tendens til å bli varm.. og mange har svidd seg..

5248885[/snapback]

Feil! :nei: Jeg gidder ikke skrive hele grunnen nå, det kan NorthGarden gjøre om han vil :p Ellers ligger den her et sted.

 

oki da.. ble litt feil.. men min sunbeam inverter blir ganske varm etter mange timers bruk, og revoltec inverteren min blir bare halvparten så varm..

 

og jeg hadde en fryktelig ustabil q-tec da sunbeam inverteren svidde seg.. så den har nokk skylden..

 

men det er en tråd her på forumet som handler om svidde sunbeam invertere.. så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...