Gå til innhold

XBOX 360 - låste seg ofte, nå i praksis død


Bipp

Anbefalte innlegg

Dæven, ja du er nok en av de uheldige! Lurer på kor mange tilfelller dette gjelder her til lands :hmm:

5246583[/snapback]

 

Jeg synes det har vært få så langt.

Er vel bare 2 eller 3 som har bemerket crash på sin konsoll.

Nå vet jeg ikke hvor mange konsoller som ble solgt i går, men hvis det ble solgt 5000 stk, og en normal feilprosent er på 3%, så skal det være 150 "defekte" konsoller ute.

At 2 eller 3 av de har dukket opp på Gamer.no er egentlig forventet.

Hadde det blitt satt opp en poll på "min konsoll er defekt" og min virker, så ville nok de 3% blitt gjenskapt igjen hvis alle Gamer.no-brukerne som har 360 hadde stemt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal prøve å virkelig få den til å crashe i dag/kveld/natt og se hva som skjer.

5247510[/snapback]

Det er nok lurt å avdekke et evnt problem så tidlig som mulig, ja.

Er vel ikke så lett å få tak i en ny en for tiden, så sånn sett er det kanskje lurt å vente med å drepe den helt til de har nye du kan få byttet med i butikken.

 

Er fint om du rapporterer tilbake om du får flere krasj, dog.

Kjenn etter om power/xbox er uvanlig varm også dersom du får den til å låse seg. Kan ikke si min kjentes for varm ut. Så heller ikke ut til å ha noe virkning å sette poweret så det fikk luft også unnenifra.

 

Ang. bildet var dette en av de finere variantene, hadde også noen hvor bildet var langt mer ødelagt (men i samme stil)

Lenke til kommentar
den har en sånn pausemodus... kanskje du må forlenge den... den skrur seg også automatisk av etter 6t innaktivitet...

 

Tro meg - jeg klarer å se forskjell på en avslått spillkonsoll og et sterkt distorta skjermbilde. :) Grafikken lignet faktisk litt på den man fikk fra de GF2-kortene som ble utstyrt med for dårlig kjøling for noen år siden.

5247441[/snapback]

 

da er det vel noe feil med boxen din da :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kjipt at den ikke fungerer skikkelig. :thumbdown:

 

Min funker fint den, sto på ca. 18 timer i går, så 2 timers pause og nå har den stått på siden klokka 9 i dag tidlig. :) Funker helt supert.

Men det er en bug! Hvis jeg blir disconnecta fra Live mens den "screensaveren" er på så blir skjermen helt klikk med masse grønnefirkanter, snø og stygge streker. Men det er heldigvis bare å røre på kontrolleren slik at screensaveren slår seg av for at det skal funke igjen.

Lenke til kommentar
Litt senere i dag spilte jeg Kameo og på et tidspunkt satte jeg den i pause mens jeg drev med noe annet. Da jeg kom tilbake for å spille videre kanskje 20-30 minutter senere skjedde det ingenting - jeg klarte ikke å komme meg ut av pausebildet og måtte slå maskinen av og på igjen.

 

Dette skremmer meg faktisk litt - jeg kan ikke forstå at det skal være så mange "mandagsmaskiner" der ute.. Blir det ikke bedre går den rett tilbake til butikken, men da blir jeg jo 360-løs også.. :)

5247410[/snapback]

 

 

Skikkelig dumt spørsmål, men du er klar over at håndkontrollen slår seg av etter 5-10min uten bruk?

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig kommet gjennom til MS Support (ventetid ca 15min), og fått pratet med en hyggelig svenske.

 

Han ba meg først prøve det som det ble tipset om høyere opp i tråden her, om å tørke av powerkablen. Dette hadde ingen effekt.

 

Da jeg forsøkte å skru på i dag tidlig (før jeg ringte support) lyste lampen grønt som den skulle, men det kom aldri noe bilde. Skrudde av og deretter på, og da kom de 3 røde lampene tilbake

 

Saken blir løst ved at UPS kommer med en retureske som jeg putter xbox inkl. harddisk og strømforsyning oppi. Denne sendes til MS, og de sender ut en ny maskin :!: .

Han regnet med at dette skjer ila neste uke, så med litt flaks er det ikke lenge til jeg får en maskin som funker. Den defekte DVD'en skulle jeg også legge ved, så da ordner det seg også. Håper bare de sender en maskin som er ny og testa nå, og ikke en som er "reparert" som noen andre har sendt inn med feil.

 

Bra de får ordnet opp iallefall, uten at jeg må vente på neste ladning i butikken.

Er dok kjipt med så mye styr et slikt problem fører med seg.

Lenke til kommentar

leit med boxen din men godt å høre at ms ordner opp og at det har kommet så få rapporter om feil trodde selv det skulle komme flere siden det er første runde med boxer.Selv hadde jeg egentlig tenkt å vente til sommeren med å skaffe meg en men etter å ha lest alt det bra folk sier om pgr3 så må jeg bare ha en nå! core eller premium spiller ingen rolle bare må ha en bare må

Lenke til kommentar

De som da opplever at spillene låser seg. Hvordan er strømforsyningen plassert og er det varmt i rommet? At spillene låser seg kan være av den enkle grunn at maskinen blir for varm. Prøv å legg strømforsyningen på en mer "luftig" plass. Ikke blant hauger med ledninger og annet stash.

Lenke til kommentar
De som da opplever at spillene låser seg. Hvordan er strømforsyningen plassert og er det varmt i rommet? At spillene låser seg kan være av den enkle grunn at maskinen blir for varm. Prøv å legg strømforsyningen på en mer "luftig" plass. Ikke blant hauger med ledninger og annet stash.

5251183[/snapback]

Har min oppå tv`n og det er litt varmt på rommet.

Har spilt på min som jeg gjør på de andre konsollenen (hele dagen nesten) og den virker her.

Lenke til kommentar

Har min oppå xbox kassa på gulvet vedsia tven, det er ikke spesielt varmt i rommet.. Hadde den først inni tvbenken, da lukta det strøm i rommet og fant fort ut at den måtte stå luftigere..

 

Men den klikka først etter at jeg tok den ut, nå har den klikka 2 ganger

og er ganske irriterende iom man ikke rekker å save :p

 

Det er btw NFSMW som låser seg her, men det er også det eneste spillet jeg har :p

 

Skal prøve å se om jeg får meg en ny en om dette fortsetter, jeg kan klage på dette

right?

Endret av Zander
Lenke til kommentar
Men den klikka først etter at jeg tok den ut, nå har den klikka 2 ganger

og er ganske irriterende iom man ikke rekker å save :p

 

Skal prøve å se om jeg får meg en ny en om dette fortsetter, jeg kan klage på dette

right?

5251376[/snapback]

Er nok lurt å klage, ja. En konsoll laget i 2005 bør IKKE være så følsom at den må stå på en spesiell måte for å ikke låse seg.

På support startet de med en standardprosedyre da jeg klaget på min:

- Dra ut alle ledninger og tørk godt av den powerkontakten som settes inn i xboxen (hadde hjulpet på 4 stykker i går sa han)

- ta av og sett på harddisken

 

Har dog min tvil om at det å tørke av pluggen skal være noe vidunderkur mot låsing. Har den låst seg en eller to ganger er det åpenbart at det er en feil på den, med mindre man setter den et veldig varmt sted selvfølgelig. Jeg vet ikke om det har noen negative effekter at den låser seg også (ala jo mer den låser seg jo værre blir den...). Isåfall er det best å få en som funker slik at man ikke sitter med en konsoll som virker halvveis lenge, også dør helt om et år.

Virker som de har laget den litt for liten (fysisk) til at den har noe særlig margin før den krasjer.

Så stor som den strømforsyningen er hadde det ikke gjort noe om den var ennå litt større slik at den hadde fungert (dersom det er det som er problemet, da!)

Endret av Bipp
Lenke til kommentar

FITTE 3. gangen den klikker på ETT døgn!

 

Nå ligger strømforsyningen ca midt på guvlet, xboxen står på en kasse vedsia tven,

og ingenting skulle være i veien, men neida, den klikker!

 

Herregud!

 

Hørte rykter om at der jeg kjøpte den ikke får nye før etter jul..

 

Mulig jeg bytter den i en premium da..

Endret av Zander
Lenke til kommentar
Har samme problemet her ! Jeg kan ikke spille mer enn 5-15 minutter før Xboxen låserseg helt fast.. xboxen klarte også å ripe opp NFS:MW, som jeg ikke klarer å starte opp engang.

 

Er forbannet..

5252827[/snapback]

prøv tipsene i post#36, og ring brukerstøttetelefonen bakerst i manualen (de ber deg om å gjøre det samme). Blir nok en ny på deg også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...