Gå til innhold

Får ikke lyd i diskant! Hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg har en diskant som det ikke kommer lyd fra, hva kan være galt?

 

Den kan vel ikke være sprengt siden det rett og slett ikke kommer lyd, hadde den vært spreng ville det vel kommet noen "ulyder" ?

 

Jeg har vært inne i høytalleren og sjekka om den kanskje ikke hadde kontakt med delefilteret, men alt var som det skulle og det var det fra forsterker og til høyttaler også. Har også prøvd med forskjellige kabler og høyttaleren i forskjellige kanaler på forsterkeren.

 

Mvh Vegard :hmm:

Endret av revol2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ett par høytalere som det kommer sprakelyder av basselementene er det da skadet ?  kan det da repareres ?

5222795[/snapback]

Det finnes firmaer som reparerer elementer,men jeg kan ikke tro at det lønner seg.

Kjøp heller nye. Det trenger nødvendigvis ikke være orginale elementer.

Eltek,Ljudia og flere andre har kvalitetselementer som er billige.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Trenger ikke være sprengt. Den ene diskanten på mine JBL LX44 falt ut, og jeg fant ut at den ene lederen inn mot elementet hadde løsnet. Den var ikke loddet, men festet med noe slags lim. Løsninga var å sette en liten tape-bit på.

 

Ellers er det som nevnt før lite å hente på å reparere. Du sier ikke noe om hvilke høyttalere du har, men sannsynligvis blir det rimeligere å kjøpe et erstatningselement fra nevnte Eltek, Ljudia e.l.

 

T'Weed

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Hvor finner jeg lederen til elementet? kanskje jeg har samme problem som du hadde, for før så funket faktisk elementet til tider!

5226081[/snapback]

 

 

Lederen, ofte kalt ledningen , går fra delefilteret og inn på diskanten. Skru ut diskanten. Sitter det på bare en ledning ligger problemet her. Det skal nemlig være 2. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg lederen til elementet? kanskje jeg har samme problem som du hadde, for før så funket faktisk elementet til tider!

5226081[/snapback]

 

 

Lederen, ofte kalt ledningen , går fra delefilteret og inn på diskanten. Skru ut diskanten. Sitter det på bare en ledning ligger problemet her. Det skal nemlig være 2. :thumbup:

5231333[/snapback]

 

Nja, du snakker vel helst om leder fra delefilter til element, og her brukes det gjerne kabelsko. Det jeg mente var den tynne lederen derfra og inn på elementet.

 

Kan jo høres ut som det er kontaktfeil ja, siden han har hatt lyd til-og-fra.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...